За повірку лічильників споживач платить двічі?

За повірку лічильників споживач платить двічі?

Зусібіч чути, що встановлення лічильників спонукає споживачів економніше ставитись до використання природних ресурсів: тепла, води, електроенергії. Проте один з жителів Черкас зумів відстежити, як за допомогою лічильників черкащан, як він висловився, «ошукують на рівному місці».
За повірку лічильників споживач платить двічі?
– Цього літа я отримав платіжки від ТЕЦ зі значно більшими цифрами. В них же повідомлялося, що тарифи змінились, що з 1 липня ми більше платитимемо за підігрів гарячої води, бо зросла вартість однієї гігакалорії, – розповідає Володимир Райченко. – А через деякий час надійшов лист з Водоканалу про те, що я маю здати лічильники води на планову повірку.
Що ж, треба, значить, треба. Володимир Васильович демонтував лічильники (обидва – на холодну й гарячу воду), відніс їх у Водоканал на повірку, а потім і змонтував на місце. Усе було зроблено за власний кошт.

– Тариф за підігрів води становить 24,21 гривні. В цю суму закладено й кошти на повірку лічильника на гарячу воду. Я спеціально цікавився і уточнював: і бухгалтер ТЕЦ, і начальник теплової інспекції (що поблизу Драмтеатру) підтвердили, що повірка лічильника закладена в тариф, в оці 24 гривні, – веде далі Володимир Васильович.

ТЕЦ як підприємство має відшкодовувати Водоканалу кошти за виконану ним роботу – за повірку «своїх» лічильників. Проте у Водоканалі чоловіку пояснили, що кошти в тариф, за яким споживачі платять ТЕЦ, тепловики включили, а от укласти договір з Водоканалом «забули». А значить, споживач сам має сплатити гроші за повірку своїх лічильників. Отже, споживачі платять двічі за одну послугу – спочатку ТЕЦ, потім – Водоканалу.

– Я повірив два лічильники, сплатив 64 гривні. Плюс демонтаж і встановлення лічильників на місце – теж кошти, – підраховує Володимир Васильович. – Вважаю, що мене, та й решту таких же, як я, черкащан, просто ошукують на рівному місці.
Пан Райченко має певний досвід боротьби з такими неправомірними рішеннями. Свого часу міський голова Сергій Одарич, як розповідає чоловік, запровадив двоставковий тариф за опалення в будинках, де є лічильники тепла.

– Двічі я доводив у судах свою правоту і змусив-таки внести зміни до цього рішення міськвиконкому, – пояснює Володимир Васильович. – Закон «Про надання комунальних послуг» говорить, що, якщо послуга не надана, ніхто не має права брати за неї гроші. Грубо кажучи, якщо лічильник тепла показує нулі (а влітку так воно й є), ніякого тарифу бути не може. І жодна постанова Кабміну не може цього змінити, бо закон вищий за постанову. Тоді ТЕЦ таки зробила перерахунки й кошти нам було повернуто (тобто, проведено безготівковий перерахунок і гроші врахували як оплату наперед). Тепер я знову прагну довести, що комунальники неправі, примушуючи людей платити двічі.

Споживач має платити за все

У КП «Черкасиводоканал» пояснили, що між ними та ПАТ «Черкаське хімволокно» (підрозділом якого є Черкаська ТЕЦ) укладено договір про купівлю-продаж питної води. За цим договором Водоканал зобов’язується цілодобово постачати воду ТЕЦ для надання цим підприємством послуг з постачання гарячої воді споживачам. «Жодних зобов’язань ні за цим, ні за іншими договорами щодо повірки лічильників гарячої води у КП «Черкасиводоканал» та ПАТ «Черкаське хімволокно» немає», – йдеться у листі, підписаним директором КП «Черкасиводоканал» Сергієм Овчаренком. Тут же роз’яснюється, що споживач має сплатити за все: за повірку, демонтаж, транспортування та встановлення лічильника на місце. У майбутньому, пояснюють водоканалівці, набудуть чинності нові тарифи на водопостачання, і в цих нових тарифах вже будуть враховані і «витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку холодної води». Підприємство вже надало Національній комісії з державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, усі необхідні документи. А поки що «оплата послуг повірки здійснюється власником засобів обліку», оскільки в нині чинних тарифах ці витрати Водоканал не передбачив.

У ВП «Черкаська ТЕЦ» визнають, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, встановила для них певні тарифи і визначила, яка доля з тарифу має йти «на періодичну повірку квартирних засобів обліку». Але ПАТ «Хімволокно», підрозідлом якого є ТЕЦ, досі «опрацьовує механізм та технологію повірок лічильників обліку гарячої води, у тому числі розглядається варіант укладення відповідного договору з КП «Черкасиводоканал». Ось так, гроші вже беремо, а поки «опрацьовуємо механізм». Коли цей механізм буде знайдено, в офіційній відповіді редакції – жодного слова.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x