Що таке «адресна допомога переселенцям» і як її отримати?

1 жовтня 2014 року прийнята Постанова КМУ № 505 від 01.10.2014 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг». Нею запроваджено механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з окупованої території та районів проведення АТО.

Натепер відділами соціальної допомоги управлінь департаменту соціальної політики Черкаської міської ради обліковано 2159 сімей (3735 осіб) «переселенців», із них щомісячна адресна допомога для покриття витрат на проживання призначена 1775 сім’ям (3171 особі).

Що ж таке «адресна допомога переселенцям» і як її отримати, інформує завідувач сектору прийому громадян відділу соціальної допомоги управління соціального захисту населення Соснівського району департаменту соціальної політики Черкаської міської ради Інна Власенко.

Кому призначається така допомога та в якому розмірі?

Щомісячна адресна допомога особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання призначається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, та стоять на обліку в УПСЗ як вимушені переселенці.

Така допомога виплачується від дня звернення за призначенням цієї допомоги по місяць зняття з обліку, але не більше шести місяців.

Її розмір для непрацездатних осіб (пенсіонерів, інвалідів, дітей) складає 884 гривні на одну особу (члена сім’ї), для працездатних – 442 гривні на особу. Загальна сума допомоги на сім’ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім’ї та не може перевищувати 2400 гривень.

Розмір отриманої грошової допомоги не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, не включається до загального оподаткованого доходу.

Які документи необхідно подати для отримання допомоги?

1) паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються.
2) довідку про взяття на облік особи, що переміщується з окупованої території чи території проведення АТО, видають в тому ж УПСЗ.
3) до заяви додається копія свідоцтва про одруження, копії свідоцтв про народження дітей та письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї та згода на обробку персональних даних.

Як отримати довідку про облік особи, що переміщується з окупованої території чи території проведення АТО?

Для отримання довідки повнолітня особа, яка переміщується, звертається особисто або через законного представника із заявою про взяття на облік. Для отримання такої довідки для неповнолітніх дітей, які переміщуються без батьків або членів сім’ї, заява подається їх опікуном чи піклувальником або законним представником.

Утім, за певних обставин заявнику може бути відмовлено у видачі цієї довідки. А саме, якщо:
1) відсутні обставини, що спричинили переміщення особи з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;
2) втрачено або викрадено документи, що посвідчують особу, яка переміщується, та підтверджують громадянство України, до їх відновлення.
У разі відмови у видачі довідки на вимогу заявника письмово повідомляється про підстави для такої відмови.

За яких умов може бути відмовлено в призначенні адресної допомоги?

– якщо будь-хто з членів сім’ї має у володінні житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення антитерористичної операції;
– у володінні сім’ї є два або більше транспортних засобів (механізмів), що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції (автобусів, вантажних та легкових автомобілів). При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через уповноважені органи, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску;
– будь-хто з членів сім’ї має на депозитному банківському рахунку кошти у сумі, що перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Особливості виплати допомоги

1. Якщо у складі сім’ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку (крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, або інвалідами I чи II групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги), які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України чи в районах проведення антитерористичної операції, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім’ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період – припиняється.
2. Особи працездатного віку, яким призначено грошову допомогу, зобов’язані у триденний строк інформувати уповноважений орган про факт працевлаштування.

Строк призначення допомоги

УПЗ протягом 10 днів після подання уповноваженим представником сім’ї заяви та документів призначають грошову допомогу або відмовляють у її призначенні та надають відповідне повідомлення уповноваженому представнику сім’ї.

За консультаціями та більш детальною інформацією звертайтесь до управління соціального захисту населення Соснівського району департаменту соціальної політики Черкаської міської ради за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 117, каб.115, вікно 8, тел. 32 01 03, 37 26 12, або до управління соціального захисту населення Придніпровського району департаменту соціальної політики Черкаської міської ради за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, каб.122, тел. 36-05-63, 54-22-01.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x