Черкаси: місто для машин чи для людей?

Черкаси: місто для машин чи для людей?

Як заохотити підприємців та владу зробити Черкаси дружніми до велосипедистів? На якому етапі нині перебуває розроблення міської велоконцепції? Як захиститись від крадіжки «велика» та чи можливо це взагалі? Чому велосипед – це патріотично та романтично? – на ці та інші питання відповідали черкаські велоактивісти, дивуючи кореспондента «Нової Доби».

Черкаси: місто для машин чи для людей?
Начальник відділу відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаського міськвиконкому Андрій Поліщук:
«Цьогоріч ми, як ніколи активно взялися за створення велосипедної концепції міста. У співпраці з активістами Асоціації велосипедистів міста Києва вже пройшли два етапи розробки велосипедної концепції Черкас. Користувалися досвідом Києва та інших міст України, який, в свою чергу, заснований на німецькій моделі. Тепер маємо три категорії маршрутів, які потрібно адаптувати під потреби велосипедистів. Маршрути першої черги – це вулиці Гоголя, Ільїна, Благовісна, Смілянська, Котовського та Одеська. Там необхідно створити велосипедні доріжки, нанести розмітку, а щодо вулиці Гоголя, то її в плані соціально-економінчого розвитку міста на цей рік планується не лише відремонтувати, а й лишити одну смугу дороги для велосипедистів. І так повинно бути, адже в усьому світі перевага надається в першу чергу пішоходам, потім – велосипедистам, за ними йде громадських транспорт і лише потім – авто».

Черкаси: місто для машин чи для людей?
Член новоствореної ГО «Асоціація велосипедистів Черкас» Дмитро Рожков:
«Велосипедна тема може стати причиною для серйозних страйків. Так, у Копенгагені відбувався справжній велосипедний «майдан». Люди виступали проти розширення доріг, оскільки це відразу б збільшило автомобільне навантаженя на місто. Окрім того, обурені кількома резонансними аваріями за участі авто та малолітніх велосипедистів, батьки вийшли на вулиці з вимогами «Не давіть наших дітей!» Тоді їм вдалося відстояти своє місто і право на безпечні вулиці. Зараз же у Києві планують збільшити дозволену швидкість у межах міста до 80 км за годину (в усьому світі зменшують до 40-ка) і, фактично, перетворити місто на автобан. Додатково хочуть зробити автосмуги і в Черкасах, забуваючи про те, що кожна така автосмуга – це ще 25% навантаження вихлопними газами на місто. Особливо обурює будівництво таких доріг у річпорту, де взагалі має бути пішоходна та велосипедна рекреаційна зона. Все-таки наше місто – для людей, а не для машин. Треба пам’ятати, що велосипед – це економно, екологічно, патріотично та романтично. Я, наприклад, кілька разів на тиждень з дружиною виїжджаю у різні міські парки та за місто на природу. Ми не залежимо від маршруток і цін на бензин. Їдемо собі, куди хочемо, і маємо можливість вибрати ті місця, куди автомобілем не доберешся».

Черкаси: місто для машин чи для людей?
Співкоординатор ініціативи «ВелоЧеркаси» Сергій Слинько:
Багато хто побоюється купувати велосипед через те, що ровери крадуть. Дійсно, це загальносвітова проблема, особливо, якщо велосипед дорогий. Часто крадуть навіть не весь велосипед, а просто знімають колеса, які теж досить дорогі (1 покришка коштує від 400 до 1 тисячі гривень). Якось біля Черкаського міськвиконкому «накрили» цілу групу крадіїв Міліціонери спіймали їх «на живця», поставивши на зупинку «підставні» ровери, за якими спостерігали. Нещодавно також був випадок, коли обікрали квартиру, а винесли звідти лише велосипед. Але, на жаль, велосипеди крадуть навіть на чемпіонатах Європи та світу, перепродуючи у країни «третього світу». Потрібно намагатися захищатись від крадіїв – «пристібати» велосипед, намагатись не лишати його надовго без нагляду (згідно світової статистики, якщо лишати ровер не більше, як на 15 хвилин, шанси уникнути крадіжки – максимальні), але найкращий варіант – це, звісно, велопарковки з відеонаглядом. І що більше таких буде, хоча б в центральній частині міста і в межах веломаршрутів – то краще.

Черкаси: місто для машин чи для людей?
Керівник ГО «Черкаський Велопатруль» Олег Кулаковський:

«Одна з форм популяризації велосипеда та боротьби з правопорушеннями – це велопатруль. Наша організація виникла під час «Майдану» і займалася як патрулюванням міста, так і допомогою дівчатам, яких пізно увечері потрібно провести додому. Ідея ця не нова – вперше такі «велолицарі» з’явилися у США в місті Бруклін, де жінки теж не могли почуватися спокійно і впевнено на темних вулицях. Організації, подібні до нашої, існували також в Запоріжжі, Дніпропетровську, Одесі, щоправда, в інших містах нині перейшли лише на патрулювання вулиць, ми ж і досі проводимо черкащанок. Нині маємо уже 500 задоволених дівчат і жодної скарги. Маємо навіть постійних клієнток».

Черкаси: місто для машин чи для людей?

Євген Стрижак, активіст черкаського велоруху:
«Важливо, щоб водії, велосипедисти та пішоходи дотримувалися культури та правил дорожнього руху. У нас же, на жаль, безкультур’ям та порушенням правил «грішать» усі. Велосипедисти мають усвідомлювати свій статус – повноцінних учасників дорожнього руху та діяти згідно з ним. Варто було б також змінити статус громадського транспорту. У світі активно використовується «переведення» громадського транспорту на окрему «смугу» дороги, що і збільшує його вагу, як учасника руху, і зменшує кількість аварій. Адже автомобілістам та велосипедистам уже не треба «конкурувати» з маршрутками. Слід також не забувати про те, що «диявол у дрібницях» так, наприклад, в усьому світі 75% дорожніх аварій за участю велосипедистів стаються через різко відкриті двері авто. Тож водії мають пам’ятати про свою відповідальність навіть тоді, коли загальмували. Важливим елементом пропагування культури поведінки на дорогах є не лише «роздавання» правил дорожнього руху, що відбувалось на ВелоДні, а й особистий приклад, який все більше показують «статусні» люди – депутати, чиновники, пересідаючи на велосипед або намагаючись все більше використовувати його в повсякденному житті.

Хто їздить на ровері Черкасами?

Щоб сформувати приблизний «портрет» черкаського велосипедиста, місцеві активісти рахували велолюбителів у різних точках Черкас. Волонтери у 17-ти різних пунктах придивлялися до віку, статі, зовнішності та поведінки на дорозі «велобайкерів», ну, і, звісно, до їхніх велосипедів. Згідно дослідження, яке виявилось досить репрезентативним (у Києві таких «спостережних пунтків» було лише на 4 більше), серед черкаських любителів роверів лишен 90% представниць прекрасної статі. Лише 1% людей дбає про безпеку і користується шоломами. Від 60 до 70% велосипедистів пересуваються дорогами загального користування, конкуруючи з авто і маршрутками. Решта – їздять тротуарами. Найбільш пожававлені велоділянки – перехрестя Смілянської-Ільїна, центральна частина міста, стадіон, а також Гоголя-Богдана Хмельницького. На останньому у вечірній час буднього дня волонтери нарахували 199 велосипедистів.

Популяризуємо двоколісного

В арсеналі черкаських велосипедистів – чимало заходів для популяризації цього виду транспорту. Одним із найбільшмасштабних цього року став велодень, який відвідали понад півтисячі містян. Також у планах велоактивістів – зохочення підприємств, дружніх до велоспільноти, шляхом створення спеціальних відзнак. Нині серед «друзів велосипедистів» називають лише «Азот» та «Темп» (на обох є велопарковки, а на останньому щомісяця працівникам дарують по два ровери). Окрім того, черкащан чекає акція «Велосипедом на роботу», масштабний велофестиваль у Долині троянд та встановлення велорекорду на День державного прапора.

Черкаси: місто для машин чи для людей?

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x