50 років – перша сходинка до нових вершин

50 років – перша сходинка до нових вершин

50 років – вік, коли підбивають перші підсумки прожитого. Вік, коли усвідомлюєш раніше невідомі істини і відчуваєш у собі нові сили. Ювілей нині відзначає і черкаське ТОВ «Ватфарм». Відоме не лише в Україні, але й за її межами підприємство за півстоліття пройшло багато випробувань, тож навчилося протистояти примхам долі.

Теперішня промислова зона вздовж проспекту Хіміків у Черкасах до 60-их років була пустирем – місцем, де точилися запеклі бої за визволення міста від фашистських загарбників. У 1957 році влада прийняла рішення спорудити тут фабрику, яка б виробляла медичну вату не лише для республіки, а й на замовлення споживачів усього СРСР. Тож у 1961 році на околиці нового обласного центру екскаватори вирили котлован для фундаменту фабрики. Довкола вирувало будівництво: одночасно зводилися сусіди-гіганти: «Азот», «Хімволокно». Тож колишнє поле бою у підсумку кількарічної будівельної епопеї перетворилося у молодий промисловий осередок республіки.
Перш ніж стати до верстатів нової фабрики гіроскопічної вати, її майбутні працівники поїхали до Ленінграда, Серпухова, Клепиків, щоб вивчати там тонкощі виробництва. З новими знаннями повернулися Д. В. Перцев, О. О. Цукатова, А. В. Саприк. Зі споріднених підприємств прийшли на черкаську фабрику і вже досвідчені працівники: В. І. Хромова, З. П. Пилипенко, Ю. О. Чміль, І. І. Письменний, В. Й. Пащина. Першим директором фабрики стала Світлана Євгенівна ­Воробйова, яка очолювала виробництво протягом 15-ти років. Налагодивши та оптимізувавши наявне недосконале обладнання, колектив у жовтні 1965 почав виробництво і до кінця року виробив перші 204 тонни кіпної вати по 50 кг. Фасовану в невеличкі упаковки продукцію почали виготовляти вже з наступного року.

50 років – перша сходинка до нових вершин

Перші злети і падіння
У 1967 році фабрика гігроскопічної вати вийшла на проектну потужність – 5 123 тонни вати на рік. На ті часи білосніжна продукція з Черкас становила 45 відсотків усієї вати, виробленої в Радянському Союзі.
Колектив не лише виконував завдання, поставлені керівни­цтвом, але й працював над модернізацією виробництва, розширенням асортименту. Так, у 1975 році стала до ладу діючих друга черга фабрики, яка спеціалізувалася на випуску медичної вати і ватних фільтрів для молока.
До 20-річчя підприємства оновили 80% обладнання першої черги виробництва. Згодом впровадили такі технологічні новації, як використання стиснутого повітря для циркуляції робочих розчинів, автоматизація вивантаження бавовни з чанів, спрощення схеми приготування робочих розчинів.

Підприємство, яке так вдало стартувало і розвивалося, у 90-х роках змушене було сповільнити свої впевнені кроки. Раптовою «підніжкою» став розпад Радянського Союзу, внаслідок чого обірвалися зв’язки із партнерами буквально в усіх колишніх республіках. Систему відносин із постачальниками сировини та з ринком збуту довелося вибудовувати фактично з «нуля», що в нелегкий для всієї країни час, а тим більше для підприємств, видавалося надскладним завданням.
Навіть у нових умовах, які впали, як сніг на голову, колектив фабрики гігровати, очолюваний Іваном Андрійовичем Цибановим, швидко зорієнтувався в нових умовах. Першим кроком назустріч змінам стала оренда, яка дала змогу підприємству заробити гроші. Кошти використали для стратегічних потреб – на нове обладнання й технічне переоснащення другої черги. Щойно на часі стала ідея приватизації – і в 1993 році «Черкаська гігровата» стала однією з перших в області, яка набула статусу акціонерного товариства, а ще через два роки – відкритого акціонерного товариства «Ватфарм».
Керівник підприємства Іван Андрійович Цибанов у ті нелегкі роки зміг утримати підприємство «на плаву». Для цього він шукав і знаходив нестандартні рішення, особисто вирішував нагальні проблеми, підтримував бойовий дух колективу. Під його керівництвом «Ватфарм» і зараз продовжує тримати марку: продумана кадрова політика, технічне оновлення та активне розширення ринку збуту приносять свої плоди.

50 років – перша сходинка до нових вершин

Замість реклами – якість
Сьогодні продукцію «Ватфарму» можна побачити на прилавках і вітринах усієї України. Водночас аптеками ватфармівці не обмежилися: активно налагоджують систему збуту через господарчі магазини та мережі супермаркетів. І на цьому не зупинилися: орієнтуючись на європейський ринок, минулого року пройшли сертифікацію якості ISO, тож виготовлена в Черкасах продукція вже отримала право розміщувати на упаковках знак CЕ – знак безпеки, який надають європейським товарам. Тепер продукція «Ватфарму» здобула допуск до аптек і магазинів Європи.
Особлива гордість «Ватфарму» – тампони «Мальва». Такий продукт для жіночої гігієни більше ніде в Україні не виготовляють, лише в Черкасах. За якістю ці тампони не гірші закордонних аналогів, а то й кращі, адже роблять їх із екологічно чистої натуральної бавовни.
Іще на черкаській фабриці виготовляють ватні кульки. Багато хто з нас звик користуватися ватними дисками у косметичних та гігієнічних цілях. Ватфармівці пропонують замість них використовувати пухкі ватні кульки, які не завдають шкірі механічних пошкоджень, на відміну від звичних спресованих дисків.
– Представники торгових мереж звикли надавати перевагу продукції «розкрученій». Ми ж не витрачаємо значні гроші на рекламу, бо не хочемо змушувати покупця платити за бренд. Зі споживачами спілкуємося на ярмарках, виставках, через соціальні мережі, – розповідає Олександра Сальникова, заступник директора з маркетингу.
На «Ватфармі» вважають: якість продукту – і є найкраща його реклама. Тому сили й гроші віддають на те, щоб за свою роботу не було соромно. Ретельно контролюють процес виробництва. Перевіряють і якість сировини, що надходить, і якість уже виготовленої продукції. «На вході» перевіряють усе: від бавовни і марлі до скотчу, яким заклеюють ящики. Постійно відстежують роботу персоналу в цехах, працюють над тим, щоб удосконалити процес виробництва та збільшити продуктивність.
– Вату ми перевіряємо за шістнадцятьма показниками. Вона має бути добре вичесана, м’яка, добре поглинати вологу, з мінімальним вмістом хімічних речовин. Ці параметри ми відслідковуємо щодня, – зазначає Любов Астаф’єва, представник керівництва з якості ТОВ «Ватфарм».

Любов Юріївна розповіла: нещодавно черкаську вату «Зигзаг» порівнювали з російською, білоруською, німецькою та болгарською. До слова, німецька вата була виготовлена під знатним брендом, який давно має добру репутацію на весь світ. Лідерами з якості виявилися саме українська, тобто «ватфармівська», та німецька вата.
Особливо пильно на «Ватфармі» стежать за тим, щоб їхня продукція не містила хімії, адже поверхнево активні речовини, які додають деякі виробники у вату, дуже легко проникають у шкіру, а ще вони шкідливі для ран та слизових оболонок.
Любов Юріївна також нам розповіла, що вата «Зигзаг», до честі підприємства, не найбіліша серед конкурентів. Чому до честі? Та тому, що чиста вата завжди має злегка кремовий відтінок. Це гарантія того, що продукт натуральний. Якщо ж вата ­сніжно-біла чи навіть має синюватий відтінок, це означає, що вона містить оптичний відбілювач.

Ювілей – це тільки початок
Сьогодні основа «ватфармівського» колективу – це досвідчені працівники, які разом із фабрикою пережили і піднесення, і кризові періоди. Потроху відбувається вливання свіжих сил, приходять працювати молоді фахівці. Це помічники майстрів, майстер, оператори мотального обладнання. Старші працівники до початківців ставляться, як до рідних дітей: намагаються підказати, допомогти і навчити. А молодь охоче дослухається, віддано працює і не боїться складних задач.
– Мені приємно, що у нас на фабриці ще зберігся соціалізм. Працівники в нас забезпечені одягом, миючими засобами, кожному – повний соцпакет. Організовуємо іноді «вечори дозвілля». Власне, так жила наша фабрика завжди, а ми нині продовжуємо традиції, – розповідає Алла Криклива, начальник цеху товарів медичного призначення.
На днях «Ватфарм» відзначає 50-річчя від дня свого заснування. Ці півстоліття засвідчили: колектив, який стільки пройшов, не розгубивши відданості справі та людяності, гідно продовжить свою ходу назустріч новим ринкам і новим визнанням споживачів.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x