У Черкасах обговорили перспективи міського бюджету на 2016 рік

У Черкасах обговорили перспективи міського бюджету на 2016 рік

Штучно занижений розмір заробітної плати, або ж взагалі – виплата її «у конвертах», праця найманих працівників «у тіні», приховування реальних доходів бізнесових структур міста та ігнорування ними сплати належних податків. Усі ці та багато інших факторів свідомого порушення трудового та податкового законодавства спричиняють регулярне недоотримання доходів міського бюджету. Це в свою чергу відповідним чином позначається на життєдіяльності міста. «Нова Доба» про це дізналася в прес-службі Черкаської міської ради.

Про механізми впливу на недобросовісних платників податків та методи щодо недопущення виникнення подібних зловживань у майбутньому, а також – перспективи для міського бюджету у 2016 році говорили на спільній нараді керівники структурних підрозділів Черкаської міської ради зі своїми колегами з Державної податкової інспекції у м. Черкасах та управління Пенсійного фонду в Черкасах Черкаської області.

Головуючий на засіданні – перший заступник міського голови Тарас Хвиль наголосив, що без достатнього фінансового ресурсу міського бюджету – не можливо забезпечити повноцінну життєдіяльність міста.

За його словами, відповідно до законопроектів, які були подані до Верховної Ради Урядом, у 2016 році на плечі місцевої казни планується перекласти усі проблеми державного бюджету. Тому якісна співпраця податкових органів та місцевого самоврядування є запорукою існування громади та визначає стан наповнення бюджету.

Зокрема, від початку цього року до бюджету міста надійшло понад 650 мільйонів гривень, що на 74 мільйонів більше від запланованого. І у цьому є заслуга міської влади та ДПІ у м. Черкасах, які здійснюють відповідні кроки.

Як розповів Тарас Хвиль, задля організації спільної роботи органів місцевого самоврядування та податківців Черкаською міською радою прийнята Програма здійснення додаткових заходів щодо мобілізації коштів до міського бюджету на 2012-2016 роки. Це дає змогу запобігти втратам місцевого бюджету, розширити базу оподаткування та збільшити надходження.

– Відзначу, що на сьогодні вищезгадана Програма є єдиною в Україні програмою спільної діяльності щодо наповнення бюджету між органами місцевого самоврядування та ДПІ у м. Черкасах. Зважаючи ж на те, що у 2016 році очікується напружена ситуація з виконанням бюджету у зв’язку з анонсованими змінами в українському законодавстві, вважаємо за потрібне продовжити нашу співпрацю щодо наповнення міського бюджету і надалі, – акцентував Тарас Васильович.
Водночас директор департаменту фінансової політики Черкаської міської ради Наталія Джуган, окреслила ситуацію з наповненням місцевої казни та озвучила головні проблеми щодо надходження доходів. А саме: податку на доходи фізичних осіб, як наслідок – виплати зарплати нижче встановленого рівня, незареєстрованої робочої сили та зарплати «у конвертах».

– В органів місцевого самоврядування відсутні повноваження щодо здійснення дієвих заходів до таких суб’єктів господарювання. Тому необхідно активізувати роботу у цьому напрямку ДПІ у м. Черкасах, які для цього мають відповідні повноваження та важелі впливу на недобросовісних платників податків.Це стосується також і недопущення виплати роботодавцями своїм працівникам заробітної плати нижче мінімального рівня, – відзначила Наталія Володимирівна.

А також – звернула увагу своїх колег з податкової інспекції щодо фактів, коли в Черкасах працюють окремі підприємства чи торгівельні центри, як філіали великої мережі, що зареєстрована в іншому місті, де сплачуються усі податки. А оскільки у Черкасах відповідні структури не оформлені, як юридичні особи, то до бюджету нашого міста від їх діяльності не надходить ні копійки.
– Хоча, вплинути на таке свідоме ухиляння від сплати податків можна. – зазначила головний фінансист Черкас. – Приміром, торік у результаті спільних заходів міської влади та ДПІ були залучені до сплати ПДФО у бюджет Черкас ТОВ «Юрія-Фарм» (у 2015 році вони перерахували до міської казни 5,2 млн грн) та ТОВ «КЦУ» (цьогоріч вони сплатили до нашого бюджету 1,9 млн грн).

Водночас Наталія Джуган повідомила, що однією з найгостріших проблем наповненням міської казни також є заборгованість по платі за землю.

– Органами місцевого самоврядування в межах своїх повноважень здійснюються заходи щодо боротьби з несумлінними платниками. Зокрема, за несплату оренди за землю з початку року до суду подано 62 позова на суму більше 11 мільйонів гривень, з яких 28 – вже задоволено, більш ніж на 5,5 мільйона гривень, – розповіла Наталія Володимирівна.

Разом з тим, зауважила, що важким тягарем на місцевий бюджет лягають комунальні підприємства Черкас, більшість з яких – збиткові, які продовжують накопичувати борги. З огляду на це, на думку, Наталії Джуган, доцільно здійснити кроки щодо виходу їх з кризового стану, а у разі необхідності – розглянути питання щодо їх об’єднання або ліквідації.

Наталія Джуган переконана, що відповідну роботу необхідно продовжувати і надалі.

У цьому її підтримує керівник ДПІ у м. Черкасах Антон Царюк, наголосивши на нараді, що резерви для поповнення міського бюджету є, і доцільно пильніше працювати з недобросовісними платниками. Приміром, досить ефективними є проведення спільних комісій, куди запрошуються директори підприємств, які ухиляються від сплати податків, декларуючи мізерні заробітні плати та мінімальну кількість найманих працівників. Також вдається досягти непоганих результатів під час контрольно-перевірочної роботи безпосередньо на їх території тощо.

Начальник управління Пенсійного фонду України в Черкасах Черкаської області Павло Котик зазначає, що від вищеназваних податкових ухилянь чималих збитків зазнає також Пенсійний фонд України. Оскільки регулярно недоотримує чималі кошти:
– Не може такого бути, що у великому готельному комплексі працює лише чотири особи. Адже у них лише адміністраторів кілька осіб, не кажучи вже про керівництво, обслуговуючий персонал, бухгалтерію і т.д. А ось, якщо глянути у їх документи, то виходить зовсім інша картина. Вони декларують мінімальні доходи і, відповідно, сплачують такі ж мізерні податки. Аналогічна ситуація складається і з перевізниками, де, приміром, на сто маршрутних автобусів, які виходять на лінії, працює лише 42 водії і жодного – кондуктора. Така ситуація окреслена у їх документах. Тоді як в реальності – зовсім інша картина. Тобто левова частина такого бізнесу працює «в тіні». Вважаю, що в деякій мірі зазначеним податковим зловживанням сприяють занадто демократичні умови, як
і прописані міською владою у тендерній документації, – обурюється Павло Миколайович.

Зі свого боку – пропонує більш суворіше сформувати умови для учасників тендерів. Зокрема, аби допускались до конкурсних торгів лише ті, хто має кількість найманих працівників і техніки, відповідно до обсягу робіт. Це ж стосується і перевізників, які повинні задекларувати кількість найманих водіїв та кондукторів пропорційно до наявних одиниць транспорту, і аж ніяк не менше.

– А у нас виходить, що перемагають на торгах якісь фіктивні підприємці, котрі, маючи у своєму підпорядкуванні одного-двох працівників з декларованою мінімальною заробітною платою, прибирають все місто. Думаю, ні в кого не виникне заперечень, що це – фізично не можливо. А отже – іде звичайне відмивання бюджетних коштів без сплати належних податків. Вважаю, що міська влада в змозі зупинити таку тенденцію, переглянувши умови тендерної документації, – резюмував Павло Котик.

Під час наради присутні також розглянули рівень сплати та перспективи надходжень у 2016 році до міської казни акцизного податку, податку на нерухомість, а також інших податків і зборів.

Враховуючи нові зміни до Податкового кодексу України, органи місцевого самоврядування мають переглянути прийняті на 2016 рік рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів. Тому Наталія Джуган запросила своїх колег-податківців з ДПІ у м. Черкасах долучитись до спільної роботи стосовно виконання вимог кодексу.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x