Дороги зникли разом зі снігом

Дороги зникли разом зі снігом

Хтось із відомих черкащан жартома назвав дороги області «швидкорозчинними». Адже вони відмінно виконують свою функцію лише тоді, коли надворі ясно світить сонце і температура не змінюється надто різко. Та варто лише пройти рясному дощу, як дорожнє полотно починає втрачати свої властивості і поступово псуватися. Пережити ж зиму і залишитися бодай у задовільному стані вдається небагатьом трасам. І хоча нинішня зима ще не завершилась, але проблеми, пов’язані з автошляхами, вже викликали хвилю обурення серед людей, які змушені ними користуватися.

– Вулиці Луценка і Хоменка в Черкасах дуже розбиті. А там же розташовано багато фірм, цими дорогами постійно їздять машини, перевозять вантажі, – скаржиться черкаський бізнесмен Микола Артеменко. Він разом із підприємцями-сусідами з вулиці Луценка роками змушений миритися з вибоїнами.
Із проханням полагодити дорогу близько 30-ти підприємців раніше зверталися до колишнього голови міста Сергія Одарича. Той відповідав: то грошей немає, то знову Луценка не включили до списку вулиць, які підлягають ремонту. Тоді бізнесмени склалися грошима і своїми милами полатали дорогу. Але навесні всі ями повернулися.
Цього року підприємці знову не знайшли своєї вулиці у списку доріг, які очікують ремонту. За поясненням звернулися до теперішнього мера – Анатолія Бондаренка. Відповіді поки не отримали.

Як пояснив Анатолій Васильович «Новій Добі», про незадовільний стан вулиці Луценка і Хоменка він поінформований: «Я знаю про цю вулицю і про сусідні. Знаю, що вони у поганому стані, знаю, що скаржаться автомобілісти. Поки що у список ямкового ремонту її не включили, але вона буде в наступному списку. Думаю, це буде через місяць, коли з’являться гроші. Все одно зараз ми її не можемо робити, бо мокра погода».
А роботи на автошляхах для черкаських дорожників – непочатий край. Навіть на дорогах, які ремонтували до приходу Бондаренка, знову є тріщини. Окрім того, що дороги потрібно ремонтувати, місто ще має повернути борги за ремонти при колишньому мерові.
– У лютому ми повністю погасимо ті 60 мільйонів кредиту, які брали на дороги. А ще маємо доплатити 55 мільйонів. Це при тому, що ті гроші не використали, бо жодна з доріг досі не здана в експлуатацію, – пояснює мер Черкас.
Анатолій Бондаренко ділиться планами: дороги треба поставити на баланс та вести облік, щоб знати, яка з них найбільше потребує ремонту. У пріоритеті найближчим часом будуть бульвар Шевченка, Смілянська, Ільїна, Благовісна, Героїв Дніпра, Чорновола. Оборонну хоче зробити прорізною, щоб розвантажити інші вулиці.

Багато автомобільних шляхів зруйновані не лише в Черкасах, а й у всій області.
– Цьогорічна зима вплинула на стан дорожнього покриття області вкрай негативно, – говорить начальник Служби автомобільних доріг у Черкаській області Юрій Настенко. – У зв’язку зі значними опадами і перепадами температур дорожнє покриття оброблялося протиожеледними матеріалами. В результаті зміни циклів замерзання-розмерзання призвело до утворення ямковості на дорогах області. Тому для попередження водіїв щодо ураження окремих ділянок доріг ямковістю підрядним підприємством ДП «Черкаський облавтодор» були встановлені попереджувальні дорожні знаки 1.12 «Вибоїна».
За словами Юрія Олександровича, наразі точно визначити стан доріг в області неможливо, оскільки комісійний огляд доріг працівники їхньої установи та ДП «Черкаський облавтодор» розпочнуть із 25 лютого. Та якщо говорити в цілому, то ситуація не надто оптимістична.
– На сьогодні дороги Черкаської області перебувають у задовільному стані, але більше 70 відсотків доріг втратили свою несучу спроможність і потребують капітального та ямкового ремонтів, – відзначає Юрій Настенко.
Щодо того, де і коли планується ремонт доріг найближчим часом, у Службі автодоріг повідомили, що на сьогодні фінансові плани не доведені. Після доведення планів і затвердження їх Кабінетом Міністрів України і з урахуванням комісійного огляду будуть точно відомі ділянки доріг, де відбуватимуться ремонтні роботи.

Утім, обласна влада вже нині намагається підготуватися до витрат на ремонт доріг. У проекті обласного бюджету на ці потреби закладено 80 мільйонів гривень. У першу чергу йдеться про відновлення автошляхів Черкаси–Сміла, Сміла – Кам’янка і Київ–Дніпропетровськ.
Як пояснив перший заступник голови Черкаської ОДА Віталій Коваль, дорожники області зараз потерпають від фінансової скрути. Фінансування від міністерства їм має надходити щомісячно. 7,7 мільйона гривень, які були призначені на січень, використали повністю: їх витратили переважно на розчищення доріг від небаченої раніше снігової навали.
– Аварійний ямковий ремонт вони дещо встигли зробити: на черкаському мосту, наприклад, і частково – на дамбі. І все, більше призначень немає. Всі матеріали Автодор зараз бере у борг, – пояснює ситуацію Віталій Володимирович.
Обласна адміністрація вбачає вихід із ситуації, що склалася, у наступному: реформування «автодорів» як таких і передача повноважень на місця. «Щоб не з Києва визначали необхідність кошторисних призначень, а брали кількість доріг місцевого значення і визначали спільно з місцевим бюджетами першочерговість та обсяги робіт. І потім, відповідно, оцінювали виконані роботи. Сподіваюся, у процесі децентралізації це відбудеться», – прокоментував Віталій Коваль.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x