Майже 700 звернень за місяць приймає Черкаський обласний контактний центр

Майже 700 звернень за місяць приймає Черкаський обласний контактний центр

Цілодобово працює Черкаський обласний контактний центр, надаючи допомогу вимушеним переселенцям із Донбасу та Криму, учасникам АТО та членам їхніх сімей, а також усім іншим черкащанам, які цього потребують. Невеликий колектив із 20 осіб приймає за добу від 60 до 200 звернень.

Майже 700 звернень за місяць приймає Черкаський обласний контактний центр Яка нині ситуація з понад 13-ма тисячами внутрішньо переміщених осіб та понад 2-ма тисячами учасників АТО (кількість яких постійно зростає), з якими проблемами звертаються жителі області та яку допомогу їм надають, журналістам «Нової Доби» розповіла керівник обласного контактного центру, радник Міністерства соціальної політики з питань роботи з ВПО на Черкащині Лариса Ходаковська.

29 звернень стосовно проблем внутрішньо переміщених осіб із Донецької та Луганської областей надійшли на обласну «гарячу лінію» протягом червня.
Заявники найчастіше зверталися з питань отримання консультацій.

Також надходили звернення щодо оформлення електронних перепусток у зону проведення АТО, затримки соціальних виплат та одноразової матеріальної допомоги вимушеним переміщеним особам.

137 звернень надійшло на «гарячу лінію» для учасників АТО та їхніх сімей.
Левова частка звернень стосувалася надання матеріальної допомоги.

– Ларисо Володимирівно, розкажіть, будь ласка, як наразі працює контактний центр та яким категоріям людей установа надає допомогу?
– Лише за минулий місяць до нас звернувся 641 заявник. Із них 201 людина прийшла, зателефонувала чи надіслала Інтернет-заявку безпосередньо до ОКЦ, інші – через урядову «гарячу лінію». Якщо розмежовувати кінцевих розпорядників інформації, то «левова частка» звернень, а це більше половини, надійшла до органів місцевого самоврядування. Другі за «затребуваністю» – органи виконавчої влади (351 звернення), треті – підприємства й організації – 23. Більшість із них було адресовано до ПАТ «Укртелеком», ПАТ «Черкасиобленерго» та УДППЗ «Укрпошта».

– З якими безпосередньо питаннями звертаються люди?
– Як показує аналіз звернень, «пальму першості» здобули питання соціального захисту населення (близько 59 відсотків усіх звернень). Традиційно, найбільше людей звертаються для отримання матеріальної допомоги (майже 37 відсотків), з питань соціальних виплат (майже 22 відсотків), та просять про інформаційну і консультаційну допомогу щодо отримання житлових субсидій (майже 26 відсотків). Передусім заявники нарікають на незадовільну роботу працівників органів соціального захисту з проханнями провести перерахунки призначених субсидій або перевірити правомірність відмови її призначення. Другий «головний біль» наших заявників – недоліки сфери комунального господарства (з такими проблемами звернулося майже 10 відсотків). Найбільше звернень надходило з питань оплати послуг. Варто зауважити, що багато звернень (майже 7 відсотків) – це скарги на діяльність посадових і службових осіб.

– Нещодавно Черкащину буквально «накрила» хвиля «земельних» скандалів, значна частка яких – це махінації з земельними ділянками для АТОвців. Чи звертаються до Вас із подібними проблемами?
– Актуальність питань аграрної політики й земельних відносин дійсно зросла. Лише за червень поточного року до нас надійшло 23 звернення, що становить майже 5 відсотків від загальної кількості звернень. Збільшилася кількість скарг щодо надання земельних ділянок, часток (паїв) у користування. Від заявників, майже половина з яких є учасниками АТО та члени їхніх сімей, надходили скарги й щодо того, що їм відмовляються безкоштовно надавати ділянки у власність, згідно з законом. Хочу зауважити, що такі заяви є непоодинокими й надходять із різних районів області.

– Чи траплялися недобросовісні заявники, які, скажімо, видавали себе не за тих, ким вони є?
– Так, було кілька таких випадків. Але це доволі легко викривається. Був у нас один чоловік із Криму, який говорив, що він переселенець, але не мав відповідної довідки. Інформацію про нього ми передали працівникам Управління СБУ в Черкаській області. Була ще жіночка-шахрайка, яка приїхала з окупованих територій і говорила, що вона представник МВС. Телефоном вона влаштовувала сканали щодо надання матеріальної допомоги. Ми вже домовилися про влаштування її на роботу в пенитенціарну службу. Але пані навіть не прийшла на співбесіду. А потім виявилося, що вона перебуває у розшуку, оскільки займається таким собі «пенсійним туризмом» у багатьох областях.

– Оскільки ми вже заговорили про працевлаштування, скажіть, будь ласка, скільки переселенців на цей час знайшли роботу в Черкасах та області?
– Працевлаштовано трохи більше 400 осіб. Але зазначу, що переважна більшість переселенців – це непрацездатні люди: діти, молоді мами в декретній відпустці, пенсіонери. Крім того, багато людей їздять «на заробітки» в Київ, жодним чином не реєструючи свою діяльність у нашому обласному центрі.

– Ларисо Володимирівно, очевидно, що здійснювати таку грандіозну роботу вдвадцятьох дуже важко. Чи є люди та організації, що Вам допомагають?

– Так, я б хотіла дуже подякувати громадському руху «Сила Права», Центру для вимушених переселенців «Допомога» при відділенні міжнародного благодійного фонду «Христос для всіх міст», ГО «Спільнота біженців із Донецька та Сходу України», а особливо – керівнику цієї організації Олександру Лавріненку, представниці ГО «Другий дім – Черкащина» Тетяні Ковтун, Тетяні Скляренко з Центру гостинності, а також відомій волонтерці з «Центру допомоги армії» Оксані Циганок. Завдяки всім нашим партнерам ми робимо таку велику й надважливу справу.

Ірина Коваль

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x