Країні потрібен Єдиний виборчий кодекс, – Максим Михлик, голова ЧОО КВУ

Країні потрібен Єдиний виборчий кодекс, – Максим Михлик, голова ЧОО КВУ

– Цей кодекс давно розроблений, узгоджений з європейськими експертами, вичитаний і вивірений уже років з десять тому. Його треба тільки ввести в дію, – говорить Максим Михлик, голова Черкаської обласної організації Комітету виборців України.
Чинний Закон «Про вибори Президента України» потребує невідкладних технічних удосконалень, метою яких є уникнення зловживань під час виборів, забезпечення прозорості процесу, ефективна робота виборчих комісій, рівність можливостей кандидатів. Тож наразі першочерговим завданням є оперативне внесення технічних змін до ЗУ «Про вибори Президента України» та забезпечення ефективної роботи ЦВК.

Про це повідомляє власний кореспондент «Нової Доби».

– Існуючий закон про вибори Президента писався для того, щоб вибрати одну конкретну людину, – пояснює пан Михлик, уникаючи різкого «під Януковича». – Спостерігачі не були допущені до участі у виборчому процесі, і це призводило до зловживань, дільничні комісії формувалися «так, як треба». Центральну виборчу комісію взагалі треба переформувати, бо до її складу входять люди, які не мають жодного морального права там бути.

– У парламенту є ще декілька днів, щоб невідкладно внести зміни до Закону «Про вибори Президента». Якщо ці вибори будуть організовані в неналежний спосіб, з порушенням демократичних норма та стандартів, це призведе до поглиблення кризи і нових протистоянь. Вибори необхідно провести так, щоб ані Схід, ані Захід не мали сумнівів в їхній легітимності та сприйняли нового Президента, яке б прізвище не опинилось у протоколі ЦВК про офіційні результати голосування. Якісний закон та прозора робота комісій усіх рівнів, належний та масштабний громадський контроль, політична воля органів влади щодо незастосування адміністративного ресурсу, ефективна робота правоохоронної системи, направлена на запобігання підкупу виборців є ключовими викликами виборчої кампанії. Паралельно з виборами необхідно скласти план та розпочати повноцінну реформу виборчого законодавства, напрацювати Кодекс, – стверджує координатор виборчих та парламентських програм Громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська.

Зважаючи на те, що вже зареєстровано проект змін до ЗУ «Про вибори Президента України» (авторства Р. Князевича № 739-VII), яким пропонується ряд новацій, він може бути взятий за основу з подальшими змінами до тіла технічного перехідного закону. Серед пропозицій, зокрема, встановлення максимального кількісного складу окружних та дільничних виборчих комісій (більше 12 осіб), проміжне звітування розпорядників виборчих фондів кандидатів у Президенти України, адміністративна відповідальність за проведення передвиборчої агітації, що організовується органами державної влади та місцевого самоврядування тощо.

Питання формування ЦВК у новому складі, або ж продовження терміну повноважень діючої комісії до закінчення виборчого процесу парламент повинен розглянути невідкладно.
– Зважаючи на досвід попередніх виборчих кампаній, сьогодні в суспільстві немає особливої довіри як до окремих діючих членів ЦВК, так і до комісії в цілому. Але переформатування комісії тоді, коли необхідно безпосередньо займатися організацією виборів, може серйозно позначитися на якості виборчого процесу. Тому, як компромісний варіант, ми виступаємо за продовження повноважень членів ЦВК до повного закінчення виборчого процесу, забезпечивши при цьому максимальний громадський контроль за діяльністю ЦВК. А вже після виборів повернутися до формування професійного і політично незалежного складу комісії, – вважає Олександр Черненко, голова правління Комітету виборців України.

Щодо передвиборчої агітації свої пропозиції вносить директор Інституту Медіа Права Тарас Шевченко: «Ми переконані, що Закон про вибори президента потребує суттєвого вдосконалення в частині передвиборчої агітації та регулювання діяльності ЗМІ. Перш за все, зміни мають стосуватися таких питань як роз’єднання у різні розділи правил щодо агітації і правил щодо висвітлення журналістами виборчого процесу, також необхідно дати визначення передвиборчої агітації та більш чітко сформулювати вимоги щодо проведення телевізійних дебатів. Ми закликаємо, з метою зниження витрат на вибори та ефективного витрачання коштів Державного бюджету у скрутний для держави час, встановити, що державні ЗМІ надають ефірний час безкоштовно, оскільки вони й так утримуються за кошти платників податків».
Громадянська мережа ОПОРА, Комітет виборців України, Інтерньюз-Україна, Інститут Медіа Права разом з іншими неурядовими організаціями контролюватимуть хід та максимально сприятимуть повноцінній реформі виборчого законодавства, щоб уникнути прийняття законів з мотивів політичної доцільності.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x