Куди приведе транспортна реформа в Черкасах?

Куди приведе транспортна реформа в Черкасах?

У Черкаській міській раді відбулась нарада, на якій обговорювалося питання впровадження транспортної реформи в обласному центрі. «Препарували» питання протягом майже трьох годин у кількох важливих аспектах. Це впровадження у місті цивілізованого графіку руху, який можна побачити на побутових електронних засобах, говорили про розумні зупинки та електронний квиток. До речі. свої проекти у цьому напрямку презентували три компанії. Зокрема, власну розробку, вже відому черкащанам як Mapamagic, представила ІТ-компанія E-creative. Які прийдуться до вподоби Черкасам врешті має вирішити спеціально створена група з участю фахівців транспортної галузі, перевізників та громадськості, яка буде представляти інтереси городян.

− Сьогодні ми зустрілися із майбутніми партнерами, які можуть показати нам свої розробки, − зазначив на початку обговорення заступник міського голови Руслан Сотуленко, що керує питання впровадження транспортної реформи у Черкасах.
Представниця компанії, яка не так давно стала каталізатором суспільного скандалу містечкового розливу, − Mapamagic Валерія Яковенко заявила, що їхній проект, який, на думку його творців чомусь викликає несприйняття міською владою та перевізниками, надає можливість відслідковувати рух громадського транспорту в режимі реального часу ( як перевізникам так і пасажирам).
Перевізник, зокрема, матиме можливість слідкувати за власними транспортними засобами без доступу до даних інших перевізників. У той же час Департамент ЖКГ матиме доступ до всієї інформації, а пасажири слідкувати за рухом автобусів через мобільний додаток або безпосередньо через браузер. Причому, компанія готова надати цей ресурс для Черкас безкоштовно на п’ять років. Хоча це стосується лише програмного продукту Mapamagic. Інше попутне необхідне обладнання має закупити для міста влада. Якщо мова буде вестись про інші якісь новації, зокрема, встановлення в автобусах гучномовців, екранів і т.д., це вже потрібно буде обговорюватися окремо, оскільки все це потребує значних затрат.

Сергій Байбара презентував черкащанкам проект компанії «ІВА Україна». Представництво цієї компанії знаходиться у Білорусі, тому і послуги надаються в Мінську та Гомелі. На територіїУкраїни система ще не використовувалась. Але наші сусіди намагаються освоїти і цей ринок найближчим часом і дуже сподіваються , що у „пілоті“ будуть Черкаси.
Білоруський проект включає організацію оперативного диспетчерського контролю за транспортними засобами перевізників, інформування пасажирів про рух транспорту та їх прибуття на зупинки, а також забезпечення електронної оплати проїзду.
Цікавий проект, який уже впроваджено та попередньо випробували в Тернополі, представила компанія «Системний зв’язок». Він дещо схожий на «ІВА». Хоча «Системний зв’язок» запропонував нам поступовий перехід з системи оплати через кондукторів на безкондукторну систему. Віталій Васильків, який представляв інтереси компанії на презентації, зауважив, тернопільська система забезпечуватиме оперативний зв’язок між диспетчерами та водіями, інформуватиме пасажирів, демонструватиме карту маршрутів та час прибуття на зупинки. Він вважає, що обізнаний пасажир-щасливий пасажир, який ніколи не стане скандалити.
Пан Віталій розповів, що у них, у Тернополі, в робочому режимі на певних видах транспорту вже впроваджено електронні квитки, наразі на підході механізм сповіщення пасажирів і організація розумних зупинок. Крім того, його компанія має мобільний додаток, який можна скачати на GooglePlay.

У Тернополі є всі можливі види проїзних: разовий і безлімітний, електронний гаманець. Протягом декількох місяців також тернопільчани зможуть працювати із банківськими картками. У місті існує система поповнень карт, а наступним кроком стане поповнення через I-box. Між іншим «Системний зв’язок» нині має досвід роботи лише з електротранспортним підприємством, а у наступному часі компанія готова співпрацювати із приватними перевізниками.
Наприкінці презентації стало зрозумілим, що поки що наше місто елементарно не розуміє, що хоче отримати від презентованих проектів. Тому, зазначили гості, Черкасам спочатку потрібно визначитись із своїми бажаннями щодо «транспортної революції», а вже потім обирати того, хто допоможе всі надбання та інновації впровадити.

Тетяна Балякіна

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x