Про трудові будні черкаського обласного контактного центру

Про трудові будні черкаського обласного контактного центру

Фахівці Контактного центру уважні й толерантні
«Коли до вас заходжу, зовсім забуваю про свої негаразди. У вас так хороше і затишно, як ото свого часу було в моїй рідній Макіївці», − щоразу, відкриваючи двері відділу по роботі з ВПО Черкаського обласного контактного центру, каже Лариса Жучинська. Як і більшість внутрішньо переміщених осіб, жінка волею долі опинилася на Черкащині й мужньо долає життєві перепони, з якими час від часу їй доводиться стикатися. Це й проблеми з житлом, і стан здоров’я, і елементарний дефіцит спілкування. До Контактного центру приходить чи не щодня. Фахівцям закладу завдячує за людяність і толерантність.
Захищеними й важливими почуваються в Черкасах і подружжя Рикунів із Харцизька − Сергій та Алла. «Яке ж гарне ваше місто! Ми б ніколи не подумали, що в Черкасах так мило, спокійно й аж ніяк не провінційно, а навпаки: круто!» − зі щирим захватом кажуть вони і приязно усміхаються. Цього разу привід для візиту в Контактний центр − оформлення заяв на одноразову матеріальну допомогу для ВПО. Ще раніше заходили сюди з дітками, щоб отримати адресні новорічні подарунки.
Загалом робочі будні Черкаського контактного центру якраз і будуються у тісній взаємодії з людьми, які сюди приходять, телефонують чи пишуть листи, звернення. Внутрішньо переміщені особи із територій збройного конфлікту, учасники АТО та члени їхніх родин, соціально незахищені верстви населення. Тисячі життєвих історій, незліченна кількість проблем і потреб. І всім треба допомогти належним чином, і нерідко у вкрай стислі терміни.
− До нас може зателефонувати кожен і отримати компетентну консультацію чи необхідний контакт, роз’яснення, − розповідає Лариса Ходаковська, керівник Центру, радник з питань ВПО Міністерства соціальної політики у Черкаській області. − Наші фахівці, а серед них − і юристи, і психологи, волонтери й аналітики, працюють у цілодобовому режимі. Вони не лише фіксують звернення, а й визначають виконавця з подальшим контролем, здійснюють зворотній зв’язок із заявниками та надають необхідну допомогу. Весь цей процес безперервний і динамічний. Тому маємо бути сконцентрованими й поміркованими у прийнятті рішень. Усю отриману інформацію систематизуємо й узагальнюємо, щоби мати чітку картину. Водночас я як радник Мінсоцполітики проводжу особисті прийоми внутрішньо переміщених осіб та учасників АТО і членів їхніх родин тричі на тиждень: у понеділок, середу та п’ятницю. Вислуховуючи цих людей, вивчаючи їхні проблеми, до кожного шукаю індивідуальний підхід, оту важливу ниточку взаєморозуміння й підтримки, завдяки якій потім вдається вирішити ситуацію максимально продуктивно. Приємно, коли є гарні результати, й відрадно, коли люди за це щиро вдячні. Це зігріває серце й окриляє душу. Бо кожен із нас може потрапити у скруту, й тоді головне − не зневіритися, а мати поруч того, хто б тебе вислухав і бодай якось розрадив.

Головна мета − налагодження комунікації влади та всіх верств населення
Заступник керівника Контактного центру й радник голови Черкаської ОДА Олександр Черниш наголошує, що за дорученням Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана у листопаді 2016 року було запроваджено функціонування багатоканального телефонного номера урядової «гарячої лінії»: 15-45. Також з ініціативи Глави Уряду відкрито «гарячу лінію» для підприємців за окремим телефоном: 0-800-503-045. Цей сервіс дозволяє усунути різні перепони в дерегуляції бізнесу, зокрема проблеми з оподаткуванням, корупційні прояви на місцях і т. ін.
− Як бачимо зі свого досвіду, робота «гарячих ліній» неабияк сприяє налагодженню комунікації влади та всіх верств населення, − акцентує Олександр Черниш. − У свої повсякденній кропіткій роботі прагнемо, щоб громадяни побачили зміни у ставленні до вирішення їхніх проблем, щоб відродилася довіра до Уряду, щоб у людей міцніла сила духу, воля до перемоги. Всі зацікавлені в кращій долі для України. Але ж і формувати цю долю треба на всіх рівнях, спільними зусиллями.
За словами Олександра Черниша, наразі серед жителів області та міста Черкаси особливої гостроти набувають питання призначення і надання субсидій, виплати різних видів соціальної допомоги, а також проблеми комунального господарства, пов’язані з високими тарифами на житлово-комунальні послуги. У відсотковому співвідношенні це 66, 5 та 10 відсотків від загальної кількості тематики звернень.
− Сподіваємося, що прийнятий Кабінетом Міністрів проект Закону «Про забезпечення державного контролю під час надання соціальної підтримки» дозволить вирішити цю сумну тенденцію останніх декількох років, − зазначає радник голови Черкаської ОДА. − Адже законопроект спрямований на ефективний контроль правильності застосування законодавства під час надання соціальної допомоги; запобігання і вчасне виявлення випадків порушення при призначенні соціальної підтримки. Планується запровадити роботу соціальних інспекторів територіальних органів Мінсоцполітики.

Начальник аналітичного відділу Черкаського обласного контактного центру Микола Шевчук констатує:
− Із початку цього року фахівцями нашого контактного центру було прийнято й опрацьовано 2 960 звернень. Із них 917 заявників зверталися безпосередньо до Контактного центру, 2 043 − через урядову «гарячу лінію». Суспільно важливими питаннями, які викликали стурбованість громадян, крім соціального захисту та комунального господарства, залишаються питання діяльності службових осіб; охорони здоров’я; аграрної політики; будівництва та благоустрою; освіти й науки; функціонування мереж зв’язку; оплати праці. Найбільше звернень надійшло від жителів міст Черкаси та Сміла, Черкаського та Звенигородського районів. Усі вони направлені на розгляд територіальним підрозділам центральних органів виконавчої влади області, підприємствам та установам відповідно до їхньої компетенції. За вказаний період надійшло чотири звернення, що потребували невідкладного реагування: два з них стосувалися проблем у сфері охорони здоров’я, по одному − це питання надзвичайної ситуації та соцзахисту. Окремо зазначу, що ми прийняли 819 звернень від учасників АТО та членів їхніх родин і 85 звернень від внутрішньо переміщених осіб. Тематика цих звернень − з нову ж таки соціальний захист (890), зокрема надання матеріальної допомоги.

Справжній локомотив позитивних перетворень у громадсько-суспільному житті
Загалом за чотири роки свого існування Черкаський обласний контактний центр став справжнім локомотивом позитивних перетворень у громадсько-суспільному житті регіону.
Окрім своєї безпосередньої роботи, фахівцям Центру вдалося налагодити співпрацю з багатьма благодійними фондами та громадськими організаціями: «Центр гостинності для переселенців», «Само­оборона Майдану Черкаської області», «Громадський блокпост», «Демократична дія», «Сила права». Водночас активістами із числа внутрішньо переміщених осіб на Черкащині створено ряд громадських організацій, серед яких − «Другий дім − Черкащина», «Спільнота біженців з Донецька та Сходу України», ГО «Допомога» при відділенні Міжнародного благодійного фонду «Христос для всіх міст».

Алла Кравченко

Довідково:

Черкаський обласний контактний центр діє з квітня 2013 року і є суб’єктом Національної системи опрацювання звернень (НСОЗ) до органів виконавчої влади.
Відповідно до покладених на нього завдань, ЧОКЦ забезпечує оперативне опрацювання звернень з урядової «гарячої лінії» (багатоканальний телефон 15-45*; веб-сайт www.ukc.gov.ua) та надає можливість громадянам на реалізацію права звернення до центральних та місцевих органів виконавчої влади задля вирішення нагальних життєвих проблем, внесення пропозицій, отримання консультацій тощо.
Серед пріоритетних завдань Центру — створення додаткового механізму інформування громадськості щодо питань державної політики; сприяння вдосконаленню роботи органів виконавчої влади на місцях; вивчення громадської думки та суспільної свідомості.
У своїй діяльності Контактний центр керується основними положеннями Конституції та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів, розпорядженнями голови Черкаської обл­держадміністрації.
Прийом звернень заявників здійснюється за телефонами цілодобової «гарячої лінії»:
(0472) 36-11-13, 32-23-21,32-23-57 та на електронну поштову скриньку: cherk_kont.centr@ukr.net
*Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії» +38 (044) 284-19-15 (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку).

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x