В області збирають ідей до Плану реалізації Стратегії розвитку регіону на 2018−2020 роки

В області збирають ідей до Плану реалізації Стратегії розвитку регіону на 2018−2020 роки

Пріоритети регіонального розвитку області, актуальність розробки Плану реалізації Стратегії розвитку регіону на 2018 – 2020 рр. обговорили 12 травня в облдержадміністрації за участі представників Черкаської агенції регіонального розвитку, Департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА та місцевих ЗМІ і громадськості під час прес-конференції. Тут також повідомили про початок збору проектних ідей до Плану реалізації Стратегії. Про це «Нова Доба» дізналася в прес-службі ОДА.

Захід спільно проводили Департамент регіонального розвитку Черкаської ОДА та Черкаська агенція регіонального розвитку.
Попередній План реалізації Стратегії був розроблений на 2015 – 2017 роки. Строк його виконання добігає кінця, що й визначає потребу розробити новий Операційний план на наступні три роки. Даний документ розробляється на виконання Закону України «Про засади державної регіональної політики» та є стратегічно важливим для розвитку Черкаської області.

Під час зустрічі обговорили:
– сенс, зміст та тенденції стратегічного планування розвитку регіону. Роль у даному процесі Черкаської агенції регіонального розвитку та Департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА.
– особливості реалізації Плану реалізації Стратегії розвитку Черкаської області
на 2015 – 2017 рр.: результати, позитив, виклики.
– календарний план та дорожня карта розробки Плану реалізації на 2018 – 2020 рр. Зміст та форму проектних пропозицій.
– особливості формування мережі регіональних представників, а також експертної групи з відбору проектних ідей.
– роль та значення медійного висвітлення процесу розробки Плану реалізації Стратегії на 2018 – 2020 рр.
Заступник директора Департаменту регіонального розвитку Черкаської облдержадміністрації Сергій Даниленко зауважує: «Регіональна політика стає вагомим інструментом просторового регулювання соціально-економічного розвитку країни. Сучасні умови розвитку України, вимагають впровадження нових підходів в управління регіональним розвитком на основі кращих міжнародних практик.
Протягом 2014–2016 років Україна почала змінювати свою державну регіональну політику з урахуванням та на основі підходів і практики Європейського Союзу, в тому числі в контексті виконання Угоди про асоціацію з ЄС (ратифікована Верховною Радою України та Європейським парламентом 16 вересня 2014 року).
Нова парадигма регіональної політики передбачає перехід від підходу «згори вниз» до збалансованого партнерства між центральними органами виконавчої влади та місцевою владою.
Ці зміни знайшли своє відображення і закріплені в нормативно-правових актах та стратегічних планувальних документах, зокрема у базовому законі України «Про засади державної регіональної політики» (2015 р.) та Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року (2014 р.), яка визначила стратегічне бачення та мету регіонального розвитку України до 2020 року.
Відповідно до законодавства, державна регіональна політика – система цілей, заходів, засобів та узгоджених дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб для забезпечення високого рівня якості життя людей на всій території України з урахуванням природних, історичних, екологічних, економічних, географічних, демографічних та інших особливостей регіонів, їх етнічної і культурної самобутності.
До документів, що визначають державну регіональну політику, належать:
1) Державна стратегія регіонального розвитку України;
2) План заходів з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку України;
3) регіональні стратегії розвитку;
4) плани заходів з реалізації регіональних стратегій розвитку;
5) інвестиційні програми (проекти), спрямовані на розвиток регіонів.»
Директор Департаменту регіонального розвитку Роман Карманнік звернув увагу присутніх на важливість роз’яснювальної роботи в частині поширення як інформації щодо змісту формування нового Операційного плану реалізації Стратегії розвитку регіону, так і на те, що проектний підхід, який поступово запроваджується у вирішенні соціально-економічних питань розвитку регіону, що перебувають в полі зору обласної влади, є не лише пріоритетом, але й з часом має зайняти домінуючу позицію порівняно з централізованим розподілом коштів на розвиток тих чи інших територій.

У свою чергу проект менеджер зі стратегічного планування Черкаської агенції регіонального розвитку Любов Ропало підкреслила, що стратегічне планування розвитку територій не слід сприймати як чергове новомодне віяння чи панацея від всіх бід, проте це вагомий інструмент залучення до формування пріоритетів соціально-економічного розвитку регіону на довгострокову, середньострокову і короткострокову перспективу значно ширшого кола зацікавлених сторін. І це може відбуватись шляхом формування та подання проектних пропозицій. А такими сторонами є влада, громада та бізнес.
З огляду на Стратегічні цілі регіонального розвитку:
1) Підвищення конкурентоспроможності регіону.
2) Розвиток сільських територій.
3) Розвиток людського капіталу.
4) Екологічна безпека та збереження довкілля
…тому якщо у вас є ідеї щодо організації чи облаштування:
а) Території привабливої інвестиціям та розвитку малого й середнього бізнесу.
б) Території енергоефективної та дружньої до довкілля інфраструктури.
в) Території відкритої влади і сучасного управління націленого на співробітництво та розвиток місцевих громад.
г) Території якісної освіти, медицини, культурного різноманіття тощо…то варто подавати свою проектну пропозицію (тобто Технічне завдання на проект регіонального розвитку або свого роду концепт нота) до відбору і включення в План реалізації Стратегії регіону на 2018-2020 рр.
Форма проектної пропозиції та куди подавати і в які строки буде згодом розміщено на сайті ОДА, листами розіслано, під час зустрічей та поширено через місцеві ЗМІ, соціальні мережі тощо…

Директор Черкаської агенції регіонального розвитку Іван Подолян наголосив, що збір проектних пропозицій і формування спільного документу, тобто Плану реалізації Стратегії розвитку, є дуже вагомим як при спілкуванні з можливими інвесторами, так і у влади з’являється розуміння послідовності своїх дій. Щоправда, тут головне дотриматись задекларованого. Водночас, цей свого роду каталог проектних пропозицій дає можливість зрозуміти ресурсний потенціал того чи іншого регіону. Це не просто амбітна ціль, це в першу чергу розуміння, на що та де шукати кошти, бо ідеї та команди в нас є. І оголошенням збору проектних пропозицій до Плану реалізації Стратегії розвитку регіону на 2018 – 2020 рр. ми також хочемо зрозуміти, що змінилося за ці три роки в сенсі людського потенціалу.
Серед присутніх лунали питання щодо того, яким чином будуть залучені місцеві ради, особливо Черкаська міська влада. Адже, місто не має своєї Стратегії розвитку, а міська влада мало звертає увагу на потреби громади керуючись власним розумінням першочерговості у вирішенні того, що з позиції влади вкрай потрібне громаді. До прикладу приводили ідею щодо будівництва льодового палацу чи ось встановлення колесо огляду в парку міста та інше. Таким чином натякаючи на не раціональність розподілу коштів міського бюджету.
Зустріч завершилась тим, що громадськість привела вдалі, успішні приклади реалізованих чи триваючих проектів в області, які навіть не завжди мають співфінансування з місцевих бюджетів з тією метою аби переймали досвід та налаштовували співпрацю як з учасниками проектів, так і їх реалізаторами.
Збір проектних пропозицій до Плану реалізації Стратегії розвитку регіону на 2018 – 2020 рр. триватиме до 1 липня 2017 року включно.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x