Вибори-2013: прогнози та сподівання

Вибори-2013: прогнози та сподівання

Саме це було предметом обговорення на засіданні «круглого столу», який організувала редакція газети «Нова Доба» цього понеділка.

Передвиборна кампанія в Україні стартувала. Як відомо, 15 грудня ц.р. виборці п’яти проблемних округів України, серед яких і два черкаські (194 і 197), мають обрати свого представника у Верховній Раді, оскільки підсумки торішніх виборів ЦВК визнала такими, в яких «неможливо встановити результат».

Для обговорення на засіданні «круглого столу» було винесено кілька питань: імовірні кандидати виборних перегонів; можливі програми та обіцянки кандидатів; політичні технології, які застосовуватимуться для досягнення перемоги в такий короткий термін; загальний перебіг кампанії тощо.

У засіданні «круглого столу» взяли участь голова обласної організації КВУ Максим Михлик, експерт Дослідницько-аналітичного центру «Енігма» Юрій Сас, керівник Агентства стратегічних досліджень Сергій Пасічник, РR-директор креативного агентства «ЧеКа», експерт з політичного піару Марина Волошенко, голова Черкаської обласної організації ВГО «Громадянська мережа «ОПОРА» Микола Макуха та представники місцевих ЗМІ. До обговорення теми долучилися по відеозв’язку кияни: представник громадської організації «Міжнародний інститут гуманітарних технологій» Тетяна Бойко й адвокат Олег Купрієнко.
– Черкаська політика має потужний особистісний фактор, – зазначив політичний експерт Юрій Сас. – Нові кандидати не з’являться на порожньому місці. Тому треба бути дуже сміливим, щоб втиснутися в цю нову «конфігурацію». До того ж, багато хто буде брати участь у передвиборній кампанії заради заробляння іміджевих бонусів для своєї політичної сили напередодні виборів президента.
Основна інтрига, вважає керівник агентства стратегічних досліджень Сергій Пасічник, – провладні кандидати. Усе інше доволі прогнозоване.
– Ураховуючи ситуацію, враховуючи те, що партія влади й ті особи, яким цікаво отримати свого представника в парламенті, можуть вивільнити ресурси, технологів, кадрові, організаційні компоненти й залучити все це тут на окрузі для перемоги, – упевнений Сергій Пасічник.
Сергій Варич, аналітик Черкаського осередку ГМ «Опора»: «Єдиний інструмент, який можна застосувати за 2 місяці до виборів, щоб перемогти кандидатам від опозиції, – це будувати піраміду підкупу виборців».

На думку експертів, на руку кандидатам завжди грає фактор довірливості виборців. Мовляв, люди досі не розуміють, у чому полягає робота народного депутата. Тому «клюють» на порожні обіцянки чи разові красиві вчинки.
«Кампанія дійсно вкрай коротка, і у кандидатів немає іншого виходу, як робити гучні випади, часом абсурдні, але резонансні за своєю природою. Наприклад, стосовно до Черкас, – заяви про повернення очисних споруд «Азоту» та Черкаської ТЕЦ у комунальну власність міста, – продовжила дискусію депутат Черкаської міськради Марина Волошенко. – У розрахунок не береться, що черкащани не стануть глибоко аналізувати питання. Головне – який це викличе резонанс і відповідно електоральний відгук». Якщо вдасться домогтися революційних настроїв, то й, як-то кажуть, усе гаразд. Цікаво, ті ж самі кандидати, заради власного піару набираючи очки, не прораховують наслідки, не думають про те, що електоральне цунамі може їх змити в «унітаз історії» набагато швидше, ніж вони піднімуться на владний Олімп, – вважає піарниця М. Волошенко.
Юрій Сас погоджується: «Кандидат прагне знайти пульс конфлікту, той самий гучний резонанс, тему, яка просто приверне до нього увагу.

Експерт з питань PR Тетяна Бойко з «Міжнародного інституту гуманітарних технологій», називає подібні заяви ймовірних кандидатів політичним шантажем: “Подібна технологія застосовується для банального заробляння грошей. Часто під час виборної кампанії порушується резонансна тема щодо якогось підприємства й починається інформаційний тиск на власників бізнесу. Бізнесмени «розщедрюються», бо гроші люблять тишу, а «полум’яний борець за правду» – затихає. А іноді під прикриттям гучних політичних гасел під час виборних кампаній відбувається банальний «переділ бізнесу».

А Олег Купрієнко порадив як виборцям, так і учасникам перегонів згадати, що таке Верховна Рада: «А Рада – це орган, який має давати закони. І люди, які йдуть на вибори, щоб стати народними депутатами, повинні усвідомлювати, що у Верховній Раді треба писати закони – такі, щоб людям добре жилося. Щоб у нас і виконавча влада, і законодавча були на своєму місці, необхідно, щоб туди попадали фахівці, а не ті, хто лише дбає про те, як заробити ще більше грошей, щоб купити когось на наступних виборах».

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x