Алгоритм дій платників у разі зупинення реєстрації податкових накладних

Незважаючи на значну роз’яснювальну роботу головного управління ДФС у Черкаській області з актуальних питань запровадження електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ у липні – вересні ц.р., прості і доступні відео- та письмові коментарі, роздатковий матеріал, запитання платників свідчать про необхідність повторювати алгоритм дій при блокуванні ПН/РК та порядок оскарження рішення Комісії Державної фіскальної служби України.
Отже, які дії платника у разі зупинення реєстрації ПН / РК (коротко):

1) Перше, що треба робити у разі зупинення реєстрації ПН/РК це ретельно опрацювати нормативно-правову базу за темою: накази Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №№567 (базовий), 566, постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485, і діяти, як це передбачено за такими документами.

2) Перший крок платника після отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: для відновлення реєстрації ПН/РК необхідно подати Повідомлення з додатками. Що слід пам’ятати: Повідомлення формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено; всі поля Повідомлення є обов’язковими до заповнення; форма Повідомлення J(F)1312602, форма додатку J(F)1360102; додатки додаються по кожній податковій накладній; формат додатків PDF; розмір – не повинен перевищувати 2 мГб. Всі направлені платником податків документи повинні бути завірені належним чином. На жаль, і досі мають місце випадки направлення платниками для відновлення реєстрації ПН/РК Таблиці замість Повідомлення або додатків – на розгляд робочої групи ДФС в області замість направлення Повідомлення з приєднанням додатків.

3) Для встановлення причин зупинення ПН/РК платникам податку на додану вартість необхідно ретельно опрацювати Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

4) Як правильно сформувати пакет документів для направлення ДФСУ для розблокування ПН/РК. Найбільше помилок платники допускають на етапах оформлення повідомлення, підбору документів для підтвердження операції та приєднання додатків – копій первинних документів. Що треба знати: Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних На що звернути увагу: на якість первинних документів, зокрема актів виконаних робіт/послуг та актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг), які мають бути складеними з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки. Приміром, записи в актах «надані маркетингові послуги» або «виконані будівельно-монтажні роботи» без уточнень не характеризують операцію, а за відсутності інших підтверджувальних документів навпаки ставлять її під сумнів.

5) Що треба зробити для упередження в подальшому зупинення реєстрації ПН/РК. Задля упередження зупинення ПН/РК в подальшому платник заповнює і подає Таблицю даних платника податку: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/file/text/54/f467695n50.doc

6) Чого не потрібно робити – загальні помилки: 6.1. Дублювання реєстрації ПН/РК (формування повторних податкових накладних з іншим номером і датою). Це хибний крок і не вирішує проблеми. 6.2. Заповнення та надсилання Таблиці замість Повідомлення з додатками. Для відновлення реєстрації ПН/РК подається Повідомлення з додатками, для упередження в подальшому зупинення ПН/РК – подається Таблиця. 6.3 Неподання Таблиці або зазначення в Таблиці інших кодів згідно УКТ ЗЕД/ДКПП – при правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті її Комісією ДФСУ в подальшому реєстрація податкових накладних з зазначеними кодами згідно УКТ ЗЕД/ДКПП не зупинятиметься. 6.4. Таблицю слід подавати не кожному платнику податку на додану вартість, а лише тим, у кого відбулось зупинення реєстрації ПН/РК.

7) Упередження технічної відмови у відновленні реєстрації ПН/РК. Нерідко платники відправляють Повідомлення з помилками в реквізитах ПН/РК. Що треба зробити для упередження технічної відмови у відновленні реєстрації: в Повідомленні слід правильно вказати реквізити зупиненої ПН/РК (дата, номер)

8) Скарга на рішення Комісії Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації ПН/РК подається виключно у письмовій формі. Така скарга подається безпосередньо до ДФС України (не до державної податкової інспекції, не до головного управління ДФС «для передачі Комісії»!). Скаргу платник може подати особисто або через уповноваженого представника, а може надіслати поштовим відправленням. Термін подання скарги – протягом 10 календарних днів після отримання платником рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. Що треба знати: Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

9) Отримувачам послуг, вартість яких визначається за показниками приладів обліку підставою для нарахування сум податку, що відносяться до ПК без отримання податкової накладної, також є рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами (п. 201.11 ст. 201 ПКУ). Якщо платник ПДВ у періоді виникнення права на податковий кредит помилково не були включені до складу податкового кредиту, суми ПДВ на підставі таких рахунків, то такий платник зазначені суми податку, може включити до складу податкового кредиту шляхом подання за звітний період, в якому виникло таке право, уточнюючого розрахунку (з урахуванням строків давності, передбачених ст. 102 ПКУ). Детально про це у листі Державної фіскальної служби України від 23.12.2016 №40753/7/99-99-15-03-01-17 http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70680.html

10) Спеціально і виключно для платників податку на додану вартість Черкащини працює сервіс Головного управління ДФС у Черкаській області – приймання електронних копій підтверджувальних документів та бухгалтерської довідки просто на електронну скриньку головного управління ck.zmi@sfs.gov.ua

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x