Новина із категорії: Лев Хмельковський, RSS

Роздрукувати        Друкована версія

Варто читати старі календарі

Варто читати старі календарі
Лев Хмельковський, RSS
Дата: 10-12-2017, 14:40.
Став гортати старі календарі за 1926 і 1930 роки. Мене, колишнього авіатора, зацікавило, куди можна було тоді полетіти літаком. В Україні діяло від 1923 року акційне товариство «Укрповітряшлях» («Укрвоздухпуть»), в Росії – «Добролет», в Баку – «Закавіа». Їх об’єднали у Аерофлот лише у 1932 році. Цікаві інструкції були для пасажирів: «У випадку вимушеного приземлення пасажири зможуть їхати далі потягом у той чи інший бік безкоштовно. Після злету треба стежити за колесами і якщо колесо залишиться на землі або відірветься у повітрі негайно сказати про це пілотові. Категорично заборонено торкатися руками тросів, які проходять у салоні літака».

Варто читати старі календарі


Календар подає такі авіялінії українського товариства на 1930 рік: Москва-Орел-Харків-Ростов-Армавір-Мінеральні Води-Владикавказ-Махачкала-Баку-Пехлеві-Тегеран. Ще одна лінія: Москва-Орел-Харків-Ростов-Тихорецька-Сочі-Сухум-Кутаїс-Тифліс-Євлах-Баку. Я бував з літаком у Євлаху – приємно було ще раз побачити назву. І остання: Ростов-Тихорецька-Мінеральні Води.
У листопаді 1923 року на Харківському летовищі авіяперевізникам передано літаки, придбані на добровільні пожертви громадян України – «Харківський металіст», «Донецький залізничник», «Харківський пролетарій», «Червоний хімік», «Укрзовнішторг». У 1923–1924 роках побудовано летовища в Києві, Одесі, Полтаві, Єлисаветграді (нині Кропивницький), підготовлено посадкові майданчики в Миргороді, Лубнах, Кременчуці, Первомайську. У травні 1924 року діяли лінії: Харків– Полтава–Київ та Харків–Єлисаветград–Одеса. Згодом введено повітряні лінії: Харків–Курськ–Орел–Москва та Харків–Артемівськ– Ростов-на-Дону. За кілька років відкрито пасажирську гідроавіалінію Одеса–Батумі.

Варто читати старі календарі


У листопаді 1929 року над Харковом піднявся в повітря пасажирський літак К-5 конструкції Костянтина Калініна, який міг перевозити 8 пасажирів на відстань 800 км. Ці літаки до 1940 року складали основу цивільної авіації СРСР.
Також я поцікавився у старому календарі річковим і морським транспортом в Україні у 1930 році. Отож з Києва можна було поїхати лінією: Київ-Ржищів-Переяслав-Канів-Черкаси-Кременчук-Верхньодніпровськ-Дніпропетровськ. Ще одна лінія: Київ-Остер-Чернігів. Також Київ-Любеч-Гомель. З Чернігова був рейс у Макошино, з Кременчука – у Градижськ. З Херсону плавали у Бобровий Кут, а також лінією Херсон-Каховка-Нікополь-Запоріжжя. З Миколаєва ходили пароплави у Вознесенськ.

Варто читати старі календарі


На морі були триваліші рейси. Зокрема Одеса-Євпаторія-Севастопіль-Алупка-Ялта-Алушта-Судак-Феодосія-Керч-Анапа-Новоросійськ-Геленджик-Джубга-Туапсе-Сочі-Адлер-Пиленкове-Гагри-Гудаут-Новий Афон-Сухум-Очемчирі-Поті-Батум. Були лінії Севастопіль-Ялта, Ялта-АйТодор- Мисхор-Алупка-Сімеїз. З Ялти був рейс до Гурзуфа і Алушти. З Одеси у Херсон і Миколаїв. З Ростова можна було припливти у Маріюпіль-Бердянськ-Керч-Феодосію-Судак-Алушту-Ялту. Був також з Чорного моря рейс Одеса-Константинопіль-Олександрія.
Варто читати старі календарі. Багато нового там можна знайти.


Теги: черкаси, черкаська область, старі календарі, блог, Лев Хмельковський, пасажири, інструкції

Черкаси наживо

У Черкаській області зареєстровано 11 випадків захворювання на кір. У місті Черкаси жодного випадку поки не зафіксовано.
На виставці будуть представлені екземпляри весільного вбрання середини та кінця двадцятого століття. Ініціаторами виступили черкащанки Наталія та
Загадую віддавати добро ...
Юлія Фомічова, RSS
Настав Новий рік... ...
Анна Григорович, RSS
Блог – як явище… ...
Володимир Даник, RSS
Про Марину Сосюру ...
Лев Хмельковський, RSS
Михайло Сирота розповідав ...
Лев Хмельковський, RSS