Повірка лічильників води для черкащан стала платною

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», як повідомлялося раніше на офіційному сайті підприємства, НКРЕКП встановлено тарифи для КП «Черкасиводоканал», з яких вилучено витрати пов’язані з обслуговуванням, монтажем-демонтажем та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку.

Відповідно із введенням в дію зазначених тарифів, споживач самостійно організовує монтажем-демонтажем і повірку лічильника та сплачує виконавцю за виконані послуги.

Про це повідомили в КП “Черкасиводоканал”.

Такі зміни в процедурі повірки лічильників викликали чимало питань у абонентів КП «Черкасиводоканал», тому було прийнято рішення щодо оприлюднення більш розширеної інформації.

1. Для кого повірка лічильників стала платною?

Для споживачів, які використовують тариф на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (багатоквартирні будинки) – всі витрати пов’язані з повіркою лічильників виключені з тарифу з 01.01.2018 року.

Для споживачів, які використовують тариф на централізоване водопостачання та водовідведення (приватні будинки) – з 01.02.2018 року.

2. Де проводити повірку лічильників?

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», всі засоби вимірювальної техніки, в тому числі засоби обліку холодної води, підлягають періодичній повірці. Всі роботи пов’язані з періодичною повіркою (демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок власників засобів вимірювальної техніки. Споживач повідомляє відповідального представника КП «Черкасиводоканал» – інспектора (контролера) абонвідділу про необхідність проведення періодичної повірки засобу обліку води, або ж споживачу надсилається від підприємства повідомлення про строк повірки. Після чого призначається дата розпломбування лічильника, що виконується лише працівником КП «Черкасиводоканал», який складає акт. Тільки після того, як контролер записав останні показники та зняв пломбу, абонент має право знімати лічильник.

Повірку засобів вимірювальної техніки виконують повірочні лабораторії підприємств і організацій, які мають ліцензії на їх проведення, зокрема це: ДП «Черкаський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»», Гоголя, 278 (тел.: 33-07-14); КП «Черкасиводоканал», вул. Гетьмана Сагайдачного, 12 (тел.: 38-45-38; 33-43-18), КПТМ «Черкаситеплокомуненерго», вул. Ярославська, 6/1 та інші.

3. Як часто треба проводити повірку лічильників?

Повірку лічильника потрібно здійснювати кожні чотири роки з дня попередньої повірки. Цей інтервал називається міжповірочним. Він вказується у паспорті приладу. Виробник гарантує десять-дванадцять років стабільної роботи, після чогорекомендовано виконати профілактичні та ремонтні роботи. Адже, при тривалому користуванні приладом в ньому накопичується бруд та іржа. Також відбувається поступова руйнація механізму.

Визначити самостійно чи правильно працює лічильник – неможливо. Це мають робити професіонали у спеціальній лабораторії. Також, повірку можна виконати і без демонтажу приладу обліку – стаціонарно, за допомогою спеціальної мобільної установки для повірки. Однак, в даному випадку не відбувається промивка механізму від бруду. Результат – збільшується ризик, що лічильник не пройде повірку.

Після повірки в паспорті лічильника ставиться відмітка, або видається спеціальне свідоцтво, а на прилад наноситься унікальне тавро.

Якщо лічильник не відповідає метрологічним стандартам, це засвідчується довідкою про його непридатність.

4. Термін та вартість робіт, які виконує КП «Черкасиводоканал».

Строк повірки – 15-30 діб. Оплата за воду за цей період проводиться за середнім споживанням протягом трьох попередніх місяців. Після повірки та встановлення, лічильник знову пломбується контролером абонвідділу, про що складається акт. Повірка лічильника діаметром 15 мм для фізичних осіб коштує 57 грн. (станом на 16.01.2018 р.). Ремонт – 25 грн. + вартість запчастин. Показники лічильника, який не прийнято до обліку – не враховуються, а розрахунки за спожиту воду проводяться за нормами споживання. Лічильник є власністю споживача, він несе повну відповідальність за утримання та його експлуатацію.

5. Які правові наслідки непроведення повірки лічильників?

Абонентам, у яких термін повірки лічильників води прострочений, нарахування за послуги КП «Черкасиводоканал» будуть проводитись у відповідності до норм споживання (з урахуванням на одну особу).
Враховуючи те, що підприємством обліковуються не тільки обсяги холодної води, що надаються в помешкання, але й обсяги водовідведення (сума показань лічильників холодної та гарячої води), тому терміни повірки лічильників гарячої води також не повинні бути порушені.

6. Як дізнатися про дату, до якої має бути повірений лічильник води?

Як зазначено вище, міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Якщо абонент втратив паспорт/свідоцтво, дізнатись про дату чергової повірки можна зателефонувавши до Служби обліку реалізації води і стоків КП «Черкасиводоканал».

Додаткову інформацію щодо проведення повірки лічильників можна отримати за адресою: м. Черкаси, вул. Гетьмана Сагайдачного, 12. Телефони для довідок: (0472) 38-45-38, 33-43-18.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x