Транспортна реформа в Черкасах знову «на мазі»?

Транспортна реформа в Черкасах знову «на мазі»?

Сьогодні в приміщенні Черкаського МВК власний проект запровадження в Черкасах суттєвих змін на міському пасажирському транспорті та розвитку цієї галузі презентував громадський активіст Павло Мосійчук. За фаховою спеціалізацією він і займається контролем над перевезеннями та є представником КП «Черкасиелектротранс». Своє бажання долучитись до розробки чергового варіанту проекту транспортної реформи (а їх за останні роки було вже розроблено чимало), він пояснив тим, що це питання вже не просто назріло, а потребує негайного вирішення.

Павло Мосійчук нагадав, що сьогодні Черкаси не мають нормального транспортного сполучення між деякими районами міста, а подекуди й взагалі ніякого. При цьому чимало маршрутів дублюють один одного ( а це практично 66 % від загальної кількості одиниць транспорту), та влаштовують конкурентні гонки на автодорогах Черкас. У нашому місті давно і без толку говорять про якість та безпеку перевезень. Ми не маємо точних цифр щодо реального пасажиропотоку та заробітків приватних перевізників. У нас не виконуються належним чином графіки руху. До того ж, маємо проблеми із перевезенням пільгових категорій громадян та з відшкодуванням різниці в тарифі на обслуговування саме таких пасажирів. І врешті, знову заговорити про транспортну реформу, спонукала необхідність вже сьогодні і зараз змінити тариф. Принаймні, цього давно вимагають перевізники-приватники. Звісно, проблема вже аж кричить.
За запропонованим концептуальним варіантом, пропонується утворити в Черкасах. Єдиного оператора усіх перевезень − як автобусами, так і тролейбусами. Також мова ведеться про об’єднання всіх перевізників під єдиний комунальний дах.
На першому етапі, вочевидь, потрібно буде розробити ефективні маршрути з урахуванням розвантаження центральної частини Черкас та вимог дотримання екологічних норм.

Необхідним компонентом Мосійчук вважає центр диспетчеризації з GPS-моніторингом. Він дозволить слідкувати за інтервалом руху транспорту, кількістю маршруток та коригувати рух в залежності від потреби. Для зручності пасажирів потрібно буде запровадити електронний квиток та просту систему пересадочних квитків (особливо для тих із них, хто користується ще й приміським транспортом).
— Ми пропонуємо пересадочний принцип роботи, щоб людина могла протягом однієї поїздки пересісти необмежену кількість разів. Це дозволить зменшити кількість автобусів на певних маршрутах та швидше діставатися містянам у необхідне місце, — заявив Павло Мосійчук.
Електронний квиток, як стверджують автори концепції, — теж не захмарна проблема. Це може бути транспортна карта (квиток тривалого користування), може бути оплата через банківську картку, або через мобільні засоби, може бути соціальна картка містянина, оплата через валідатор тощо. У будь-якому випадку, варіант електронного квитка важливо розглядати крізь призму проведення конкурсу.
Проект транспортної реформи передбачає також приведення у відповідність якимось єдиним стандартам міських зупинок. Причому обов’язково оснастити їх зрозумілими мапами міста з нанесенням маршрутів та чіткими графіками руху.

Важливе питання, як заохотити перевізників, які, як відомо, останнім часом увійшли у системний конфлікт з владою міста.
− Платити треба не за кількість перевезених пасажирів, а за кількість здійснених рейсів. І робити доплати за використання сучасного транспорту, впровадження GPS-моніторингу, наявність кондиціонеру, інші зручності, — пояснив активіст. − Ми зменшуємо кількість маршрутів і відповідно прибираємо непотрібну в плані якості конкуренцію.

Тетяна Євгеньєва

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x