Голова правління ПАТ «Черкасиобленерго» Олег Самчук: «Лише після того, як ми змінимо себе, то змінимо і нашу країну, і наше життя в цілому»

Голова правління ПАТ «Черкасиобленерго» Олег Самчук: «Лише після того, як ми змінимо себе, то змінимо і нашу країну, і наше життя в цілому»

Виповнилося рівно рік з того часу, як ПАТ «Черкасиобленерго» отримало нове керівництво. Протягом цього часу на підприємстві відбулися кардинальні зміни. За досить невеликий період для підприємства такого рівня товариство змогло вийти з кризи, повністю розрахуватися з боргами за зарплату і перейти на рівень обслуговування, гідний сучасних споживачів. Про ці та інші досягнення, а також про перешкоди, які довелося подолати на шляху до успіху, розповідає голова правління ПАТ «Черкасиобленерго» Олег Самчук.

– Олегу Григоровичу, як би ви могли схарактеризувати події минулого року. Якими вони були в житті підприємства?
– Якщо коротко, то дуже імпульсивними й інтенсивними. Починаючи із січня 2017 року з причин зростаючої заборгованості ПАТ «Азот» за спожиту електричну енергію, встановлення нульового алгоритму повернення коштів та щодобових відрахувань до ДП «Енергоринок» працівники товариства перестали отримувати заробітну плату. Борг із заробітної плати стрімко зростав, і на 1 червня 2017 року становив 88 млн грн. Нескінченні судові позови, блокування фінансово-господарської діяльності підприємства змусили майже 4-тисячний колектив товариства вдатися до крайніх методів і оголосити про початок страйкових дій. Тож, першочерговими завданнями, які стали перед керівництвом підприємства, були виведення ПАТ «Черкасиобленерго» із кризи, погашення заборгованості із заробітної плати та збереження кваліфікованого персоналу. Внаслідок згуртованих дій трудового колективу право товариства на життя, пацівників на працю і своєчасне отримання заробітної плати було відстояно.

– Тобто, на сьогоднішній день зарплату людям виплачено?
– Так, заборгованість погашено повністю. Вже в травні плануємо перейти на виплату авансових платежів, а також повернути виплати до 5 числа, як передбачає наш колективний договір відповідних виплат по заробітній платі. Також до кінця квітня ми забезпечимо працівників засобами захисту та спецодягом. Спецвзуття райони електромереж вже отримують.

– До речі, про зарплати. Чи змінилися вони порівняно з попереднім роком і наскільки?
– Серед 24 регіональних електропостачальних компаній України у 2016 році ПАТ «Черкасиобленерго» займали 22 місце в рейтингу заробітних плати. На 2017 рік рейтинг нашого товариства зріс на 6 пунктів, і на сьогодні ПАТ «Черкасиобленерго» займає 16 місце із 24. Місячна тарифна ставка працівника, який виконує некваліфіковану роботу, 1 вересня 2017 року становила 2 745 грн, а працівника І розряду 3 440 грн. На сьогодні місячна тарифна ставка працівника, який виконує некваліфіковану роботу становить 3 200 грн, а працівника І розряду – 4 000. Загальне підвищення середньомісячної заробітної плати працівників товариства за 2017–2018 роки на сьогодні становить близько 28 %.

– На період вашої роботи припало дві чи не найбільших екологічних катастрофи, які зазнавала Черкащина за останні роки. Чи позначились вони на роботі підприємства?
– Найбезпосереднішим чином! У липні 2017 року територією області пройшов смерч, в результаті чого було знеструмлено велику кількість нашого обладнання, а в Золотоніському і Чорнобаївському районах його було практично повністю знищено. Лише завдяки тому, що колектив був збережений, і в кінці липня люди почали отримувати заробітну плату, і з’явилися гроші на ліквідацію аварії, ми змогли справитися з цією бідою. Затрати тоді становили близько 3 млн грн. Така ж ситуація в нас повторилася вже у січні 2018 року, але завдяки спільним зусиллям та великій допомозі місцевих районних адміністрацій колектив справився із цією бідою.

– Чи вплинуло відновлення роботи підприємства на звичайних споживачів. На кого у першу чергу?
– У підприємства була велика заборгованість перед власниками джерел електричної енергії. 98 споживачів мають сонячні електростанції у приватних домогосподарствах. Протягом 2017 року заборгованість перед ними сягала близько 1 млн грн. Станом на 30 березня ми повністю розрахувалися з цими споживачами і в подальшому будемо виконувати свої договірні зобов’язання. Величезні зміни відбулися також у плані інформаційної політики підприємства. За рік роботи змінено наш корпоративний сайт. Його доповнено сучасним інформаційним інтерфейсом, новітніми електронними системами сервісної роботи з клієнтами, кабінетами побутового та юридичного споживача та приєднання абонента. Запроваджено форму швидкої передачі показів лічильників як через сайт, так і через мобільний додаток «Вайбер». Також в рази збільшилася кількість звернень до компанії в колл-центр.

– Кажуть, що криза – це лише можливість знайти нові ідеї для досягнення успіху. Які ідеї допомогли вийти з кризи «Черкасиобленерго»?
– У першу чергу це чітке розуміння, що таке підприємство не може бути збитковим. Також усвідомлення того, що в будь-якій ситуації для підприємства найважливіше зберегти колектив професійних працівників. Безцінною була також і підтримка районних і обласної державних адміністрацій. Завдяки їхнім діям ми зрозуміли, що на Черкащині влада дійсно виконує своє основне призначення – працювати для людей. Найголовнішим же досягненням в плані нових ідей стало чітке розуміння, що лише після того, як ми змінимо себе, змінимо наше підприємство, то в якійсь частині змінимо і нашу країну, і наше життя в цілому. Бо нарікати і говорити, що все погано, легше всього. Потрібно ж самим вносити зміни у своє життя, підприємство, країну, і тоді матимемо результат. Ми це довели протягом минулого року і будемо доводити й надалі.

З головним енергетиком області спілкувався Владислав Бедринець

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x