Семінар, присвячений реформуванню системи надання соціальних послуг, днями в відбувся у департаменті соціального захисту населення Черкаської ОДА. Його провели на прохання директорів територіальних центрів.
Про це «Новій Добі» повідомили в департаменті соціального захисту населення Черкаської ОДА.
На думку заступника директора Департаменту – начальника управління соціально-трудових відносин, організаційно-правового та кадрового забезпечення Олега Шимчука такий захід є необхідним і дуже важливим: соціальні послуги мають бути якісними, а використання бюджетних коштів на них – мінімальним.
– Наші спеціалісти, які беруть участь у навчаннях, що проводяться Міністерством соціальної політики, поінформують про передовий досвід європейських країн та нададуть роз’яснення по законодавчих документах, прийнятих у світлі реформ, – розпочав семінар-нараду Олег Шимчук.
Передовими досягненнями французів у соціальній сфері поділилася головний спеціаліст організаційно-правового та кадрового забезпечення, юрисконсульт Тетяна Кайдаш. У першу чергу вона акцентувала увагу присутніх, що вся система соціальних послуг країни направлена на те, щоб інтегрувати вразливі верстви населення у суспільство, навчити і на початковому етапі допомогти жити в ньому.
– Система соціальних послуг Франції дуже складна, але комплексна, відзначається надзвичайною розгалуженістю установ, які опікуються малозахищеними верствами населення. У них зовсім інший підхід, наприклад, до соціального захисту дітей-інвалідів. Головний принцип – залишити дитину в суспільстві, де вона зможе ходити у звичайну школу, спілкуватися зі своїми однолітками, розвиватися у цьому соціумі і почувати себе його нормальною частиною. До 45% таких дітей навчаються у звичайних школах Франції, – повідомила Тетяна Миколаївна.
Окремо увагу присутніх загострили на питанні державних стандартів соціальної послуги «Догляд на дому». Своїми напрацюваннями у цій сфері поділилися директори Смілянського та Соснівського територіальних центрів соціального обслуговування.
– Впровадження державних стандартів є актуальним і необхідним для всіх нас, але в першу чергу потрібно змінити стереотипи мислення наших працівників та їх підопічних, – вважає директор територіального центру соціального обслуговування Соснівського району м. Черкаси Альона Щербак. – Соціальний працівник – не наймит, він приходить не переробити всю роботу якоїсь бабці, а допомогти їй зробити те, з чим сама вона ніяк не впорається.
Тому основне завдання, яке диктують нові державні стандарти – це забезпечити базові потреби людини, соціалізувати її і як результат допомогти вийти з кризової ситуації.