Дмитро Табачник про Програму розвитку дошкільної освіти і зміну змісту освіти

Дмитро Табачник про Програму розвитку дошкільної освіти  і зміну змісту освіти

Цим можна й треба пишатися! Вся держава на чолі з Президентом України В.Ф. Януковичем, всі гілки влади глибоко перейнялися цією темою. Це вперше в історії України. Один із найбільших здобутків – затверджена програма «Впевнений старт», яка об’єднала всіх працівників дошкілля. Створення низки навчально-виховних комплексів, де в невеличких селах об’єднуються дитячі садки й початкова школа, також принесло позитивні результати. На сьогоднішній день шляхом повернення колишніх, побудови нових приміщень, розширення кількості груп створено 230 тисяч нових місць у дитячих дошкільних закладах! Є завдання Президента на наступний рік – ще додатково сто тисяч місць! І ми його обов’язково виконаємо, і черга в дитячі садки практично буде ліквідована. Якщо три роки тому 50 % дітей дошкільного віку були охоплені освітою, зараз – 81%, то завдання Президента – 85%. Цей показник навіть Рада Європи високо оцінила! Але все ж нехай плюсує демографія і черга трохи лишається!

Без зміни змісту освіти говорити про реформування галузі – повітря переганяти. Можна сперечатися й про введення бальної системи (до слова, її запроваджено ще при міністрові Кремені), але я підтримую і позитивно ставлюся до цієї системи оцінювання, адже чим довша шкала оцінювання, тим точніший вимір. Проте говорити про ядро реформ – це говорити про нові стандарти якості освіти. Освітянська громада й батьки в цілому підтримують нововведення, хоча дехто вважає, що для дітей це певне переобтяження і навантаження. Але я думаю, що введення іноземної мови з 1-го класу, інформатики – з 2-го, другої іноземної – з 5-го класу обов’язково через кілька років дасть позитивний результат – зростання загального рівня освіченості дітей. Я з гордістю показую всі нові підручники. Особливо мені до вподоби «Сходинки до інформатики» для учнів 2-го класу – це перша спроба в малюнках, в анімації донести необхідну інформацію до дітей. У нових стандартах і нових програмах уперше вдалося збалансувати співвідношення між гуманітарними, природничими й точними науками. Адже в перші роки незалежності в нас було захоплення історією, літературою, а прогрес визначають математика, фізика, хімія, біологія. Так-от, зараз уперше 51% годин пропонується на природничі, точні науки. Також збільшилася «варіативка». Нові програми й нові стандарти спрямовані на те, щоб дати вчителю творити. 50 відсотків програми кожен колектив загальноосвітньої середньої школи може наповнювати сам. Що це дає? На мою думку, якщо є сильний предметник, і під нього запроваджуються гуртки, курси за вибором, факультативи, це, у свою чергу, перетворює всю школу на спеціалізований заклад. Тобто, йде опора на предметника, навколо якого починає вирувати життя всієї шко ли. І це також допоможе роз¬крити вчителя, а варіативна частина – збільшити навантаження, таким чином зростуть і зарплати. Наступна новація – у півтора раза збільшилася кількість годин фізкультури, 3-хвилинні фізкультпаузи на кожному уроці тепер обов’язкові. Для цих фізкультпауз уже навіть є мультфільми анг¬лійською мовою. Я також підтримую урок плавання, але тут багато залежить від місцевих адміністрацій. Для прикладу наведу вирішення проблеми в Корсунь-Шевченків¬ському районі, там шкільними автобусами дітей возять у Сахнівську школу, де є басейн і можна по черзі всіх навчити плавати. Є методика навчання плаванню на відкритих водоймах. І як результат – близько 350 тисяч дітей протягом минулого року навчилися плавати та триматися на воді! А це ж і безпека дитини, і її здоров’я!
Тетяна ОЧЕРЕТЯНА

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x