Депутатам необхідно мобілізуватися

За показниками роботи депутатів у комісіях обласної ради визначається, насамперед, їхня відповідальність загалом за те, що вони є обранцями народу. Адже вони – представники прав та інтересів громад. Депутати зобов’язані працювати у постійних комісіях над вирішенням важливих питань. Мені дуже шкода, що не відбуваються засідання цих комісій або відбуваються за відсутності кворуму. І в цьому я бачу провину як кожного депутата, так і керівництва облради. Попереду ще рік роботи депутатів обласної ради цього скликання. А тому необхідно мобілізуватися. Ініціатива має йти від голови обласної ради, яка може ініціювати, скажімо, оновлення складу депутатських комісій: можливо, хтось захоче очолити певну комісію, хтось – перейти до іншої. Прийняття рішень депутатів, їхня спільна робота має відбуватися до того, як питання виноситься на розгляд сесії, бо інакше бачимо не що інше, як нав’язування рішень. Якби депутатів різних груп запрошували до роботи над конкретними пропозиціями, стосується це готелю «Дніпро» чи аеропорту, – було б менше конфліктів, а робота облради в цілому була б ефективнішою.

Після Революції Гідності та з приходом нової влади, на мою думку, формування бюджету має базуватися на принципах прозорості, відкритості та обговорення. Тому вважаю, що стан бюджету 2014 року та формування бюджету на 2015 рік має бути винесеним на широке обговорення. Коли я обіймала посаду заступника голови Черкаської облдержадміністрації, разом із директором Департаменту фінансів Черкаської ОДА Наталією Кравченко ми постійно працювали над шляхами наповнення бюджету. Це надзвичайно важливо, адже бюджет – ресурс для виконання регіональних програм, соціального забезпечення населення тощо. Було проведено вісім кущових нарад, на яких піднято питання ефективного використання земель, виведення економіки із “тіні”, напрацьовувались пропозиції, були надані відповідні доручення. Ми постійно втручалися у вирішення проблем, адже знали, що є ризик нестачі коштів для виплати заробітних плат бюджетникам. Наші намагання підтримував і начальник Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській області Володимир Коломієць. Досить ефективною для наповнення бюджету стала податкова операція «Урожай», спрямована на виведення з тіні доходів сільгосппідприємств і черкащан, задіяних у зборі урожаю. Ще не пізно переглянути, які програми, на які закладено кошти, не працюють, а яких програм бракує і на них варто було б передбачити витрати.

Черкащині б слід переймати досвід Рівненської області, де аналіз бюджетних програм уже проведено шляхом обговорення використання коштів обласного бюджету. Тому депутати групи «Гідність» звернулися до голови Черкаської облдержадміністрації Юрія Ткаченка, аби він запросив на колегію, яка відбудеться 3 грудня, тих керівників міст і районів, які не виконали бюджет, заслухати від них їхнє бачення причин цього та звіт про пророблену роботу задля уникнення такої ситуації. Обговоривши проблему наповнення бюджету спільно, ми можемо знайти шляхи її вирішення.

Зараз у формуванні державних органів влади є гарний метод роботи: парламентські фракції пропонують свої кандидатури на посади міністрів, обговорюють і таким чином затверджують, демократично формуючи Кабінет міністрів України. Думаю, що це гарна практика, яка тільки сприяє залученню до державного управління професіоналів. На обласному рівні її також можна застосовувати, тільки так країна може рухатися вперед. Проведення конкурсу на заміщення тієї чи іншої посади – це добре. Однак зберігається і практика минулих років, коли вакансії «заповнюються» винятково «своїми» людьми.

Крім того, на часі і звітування перед депутатами обласної ради та громадськістю голів ОДА та облради. При цьому слід увагу звернути на вибір напрямків роботи, про яку звітуватимуть керівники області. Це робиться для відкритості своєї роботи перед громадою, задля ефективності контактів влади та громадськості. Тому вже б хотілося почути від керівництва Черкащини, що вже зроблено, та в свою чергу надати пропозиції, як працювати далі. Обласній владі вже вдалося по-новому розробляти і працювати над Стратегією соціально-економічного розвитку Черкаської області – 2020, забезпечити позитивний темп приросту доходів до бюджетів усіх рівнів, напрацювати пропозиції щодо змін Податкового, Бюджетного, Земельного кодексів законодавства, які сприяють переходу від корупційних механізмів регулювання до ринкових, проведено низку заходів задля отримання грантової допомоги Євросоюзу, вирішено земельні питання, які роками лишались без розгляду, розроблено програми енергозабезпечення. Разом із тим, залишається багато невирішених питань. І я переконана, що вирішити їх можна, винісши на спільне обговорення, колективний пошук шляхів розв’язання нагальних проблем.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x