Черкаські маршрутки мають пристосовуватися до потреб візочників

Черкаські маршрутки мають пристосовуватися до потреб візочників

Транспортну систему міста наближатимуть до європейських стандартів.

Про це «Нова Доба» дізналася в Черкаській міській раді.

На черкаських дорогах може побільшати кількість великомісних маршруток (які одночасно будуть перевозити до 90 пасажирів) із низькою підлогою для зручності людей із особливими потребами, а ще таких, що відповідатимуть вимогам стандарту з екологічної безпеки ЄВРО-4. Принаймні цього вимагатимуть в умовах найближчого конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування.

Натепер виконком Черкаської міської ради затвердив перелік міських автобусних маршрутів, які виноситимуться на конкурс: їх – 16. Із перевізниками-переможцями, чиї автобуси відповідатимуть усім критеріям конкурсу, мерія укладе угоди на 5 років.

«Богдани», які нині курсують вулицями міста, відповідають екологічному стандарту Євро-2. За словами начальника управління транспорту департаменту житлово-комунального комплексу Віталія Дядченка, його було введено в Євросоюзі, ще в 1995 році, а в 1999 році – замінений стандартом Євро-3. Наразі ж екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах, – Євро-6.

– Якби виконком ухвалив інше рішення, то одразу б повернулися на 20 років назад, – сказав Віталій Миколайович. – Рівень викидів у атмосферу, якщо порівнювати транспорт стандартів Євро-3 і Євро-4, менший вполовину, а проти стандарту Євро-2, ця цифра сягне й до 70-80 відсотків!

Утім, самих перевізників, які нині працюють у Черкасах, така перспектива не радує. Кажуть: закупити нові автобуси для них – надзвичайно дорого.

– Так, є концепція, що була прийнята міською радою. Можливо вона й не правильна, хоча й не ідеальна, але вона не на часі! – переконаний приватний перевізник Петро Копієвський. – Ми, перевізники, хотіли б, аби усе-таки це було Євро-2 й не менше одного автобуса (їх може бути і 5 чи 6, це вже від самого перевізника залежатиме), передбаченого для людей із обмеженими фізичними можливостями.

Натомість черкаська активістка Анна Харченко, яка була присутня на виконкомі під час обговорення питання про затвердження переліку маршрутів, просила як владців, так і перевізників дослухатися до потреб візочників. За її словами, таких у місті понад – 700. Через непристосованість транспорту до перевезень людей із особливими потребами – їм складно пересуватися містом, а користуватися послугами таксі не всім по кишені.

– Користуватися «Богданами» для цих людей фізично неможливо. У мене найвужчий візок, тим не менш навіть за таких умов у цей автобус я не можу потрапити, – розповіла вона. – На жаль, від понеділка я вже не зможу дозволити собі користуватися послугами таксі. Попри те, що я не сиджу на пенсію, а працюю в трьох проектах. Приїхати сюди з мого дому мені вартувало 50 гривень. У два боки це сто гривень. Скажіть, будь ласка, чи багато хто з вас може тільки на проїзд в день витрачати сто гривень?

Активістка наголошує: для людей, які пересуваються за допомогою візка, як і будь-кому іншому не менш важливо вийти з дому й мати змогу дістатися будь-якої точки міста. Нині це їм не доступно.

Із цих міркувань, вважає Віталій Дяченко, не зовсім доцільно, аби на маршруті був усього один із десяти автобус стандарту Євро-4 із низькою підлогою, як того хочуть місцеві перевізники.

– Ці люди мають відчувати себе рівноправними членами суспільства, зокрема й за допомогою пересування містом без сторонньої допомоги, – зазначив він та окреслив ціну питання. – Усі ті цифри, які називались, – мільйони, півмільйона євро – нісенітниці. Середня ціна такого не нового автобуса (а мова про нові й не йде) – близько 15 тисяч євро. Собівартість палива на одного пасажира в таких автобусах менша, єдине – якщо людина стояла на зупинці 8 хвилин, то тепер чекатиме на маршрутку 16 хвилин.

Попри низку суперечок виконком ухвалив рішення «Про затвердження переліку міських автобусних маршрутів, що виносяться на конкурс із перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування».

Перелік міських автобусних пасажирських маршрутів, що виносяться на конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування

1. № 3 «Річковий вокзал – ПАТ «Азот»;
2. № 8 «Центр: ВАТ «Хімволокно»;
3. № 9 «АТЗТ ЧШК – Залізничний вокзал»;
4. № 9 «АТЗТ ЧШК – Залізничний вокзал»;
5. №10 «Центр – с. Хутори»;
6. №11 «Госпіталь» – ВАТ ЧЛФЗ «Аврора»;
7. № 12 «Вул. Вербовецького – Військкомат»;
8. №15 «Вулиця Гайдара – Вулиця Гагаріна»;
9. №16 «Вулиця Луначарського – ВАТ «Хімволокно»;
10. №23 «Вулиця Пацаєва – Соснівка»;
11. №24 «Вулиця Ватутіна – Автовокзал»;
12. №27 «Залізничний вокзал – Вулиця Петровського»;
13. № 28 «Автовокзал – Вулиця Пацаєва»;
14. №29 «Вулиця Руставі – Вулиця Героїв Дніпра»;
15. № 30 «Залізничний вокзал» (кільцевий);
16. № 31 «ВАТ «Хімволокно» – санаторій «Україна».

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x