Золотоніський «Міський водоканал» оштрафовано на 34 тис. грн

Золотоніський «Міський водоканал» оштрафовано на 34 тис. грн

Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало комунальне підприємство «Міський водоканал» Золотоніської міської ради на 34 тис. грн. за зловживання монопольним становищем.
Про це «Нова Доба» дізналася в тервідділенні АМКУ.

На засіданні адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення АМКУ, яке відбулося 15 квітня 2015 року, було прийнято рішення у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу на комунальне підприємство «Міський водоканал» Золотоніської міської ради. Засідання проходило за участі ЗМІ м. Золотоноша, м. Черкаси, представників громадських організацій м. Золотоноша.
Як з’ясувало Відділення, комунальне підприємство «Міський водоканал» протягом 2013-2014 років, в межах м. Золотоноша Черкаської області, укладало зі споживачами договори про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів з порушенням вимог Типового Договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від 10.12.2008 № 1070 (із змінами), шляхом не включення у договори наступних пунктів:
Споживач має право на:
– внесення за погодженням з виконавцем у цей договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;
– зменшення розміру плати за послуги в разі недотримання графіка вивезення відходів;
– несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів сім\’ї на підставі письмової заяви і документи, що підтверджує його відсутність – довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби чи відбування покарання.
Зазначені права споживача відсутні в укладених договорах, тобто права споживача обмежено і споживачі не матимуть змоги в повній мірі захистити свої права та законі інтереси.

Виконавець зобов’язаний:
– погодити із споживачем місця розташування контейнерних майданчиків, визначити їх кількість, необхідну для збирання побутових, великогабаритних і ремонтних відходів, перевіряти наявність таких майданчиків відповідно до розрахунків;
– обладнати контейнерні майданчики та забезпечувати утримання у належному санітарно-технічному стані контейнерів та контейнерних майданчиків у разі перебування їх у власності виконавця;
– ліквідувати звалище твердих відходів у разі його утворення на контейнерному майданчику через недотримання графіка перевезення, проводити прибирання в разі розсипання побутових відходів під час завантаження у спеціально обладнаний для цього транспортний засіб;
– надавати своєчасну та достовірну інформацію про тарифи на надання послуг, умови оплати, графік вивезення відходів;
– усувати факти порушення вимог щодо забезпечення належної якості послуг та вести облік претензій, які пред\’являє споживач у зв\’язку з невиконанням умов цього договору;
– прибувати протягом трьох годин на виклик споживача і усувати протягом 24 годин недоліки. У разі коли недоліки не усунено протягом трьох робочих днів, проводити відповідний перерахунок розміру плати;
– відшкодувати відповідно до закону та умов цього договору збитки, завдані споживачеві внаслідок ненадання або надання послуг не в повному обсязі;
– зменшувати розмір плати за послуги в разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім\’ї на підставі його письмової заяви та документа, що підтверджує його/їх відсутність – довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби чи відбування покарання.

Зазначені зобов’язання виконавця відсутні в укладених договорах, тобто виконавцем обмежені власні зобов’язання, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів шляхом надання послуг не в повному обсязі, надання неякісних послуг, нездійснення перерахунків тощо.
Зазначене порушення Підприємство не визнає.

Такі дії Підприємства є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з вивезення твердих побутових відходів в межах м. Золотоноша Черкаської області, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів та було б неможливо за умов існування значної конкуренції на ринку.

За результатами розгляду справи Відповідача було зобов’язано привести договори про надання послуг по вивезенню твердих побутових відходів у відповідність до вимог Типового договору, передбаченого Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від 10.12.2008 № 1070 (із змінами), про що повідомити територіальне відділення у двомісячний строк з дня отримання рішення з наданням належним чином завірених копій документів, які підтверджують факт виконання зобов’язань.
Також слід зазначити, що дане порушення комунальним підприємством «Міський водоканал» вчинено не вперше. Черкаським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України у 2013 році були надані Рекомендації про припинення дій, що містять ознаки вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом приведення договорів про надання населенню послуг з вивезення твердих побутових відходів у відповідність до положень Типового договору.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x