Знайшли винного у незаконній забудові парку?

6 травня в ефірі телеканалу «Інтер» та Черкаської ОДТРК «Рось» у сюжеті програми «Черкаська служба новин» йшлося про незаконну забудову в мікрорайоні «Соснівський», зокрема, на території парку – пам’ятки садово-паркового мистецтва «Соснівський».
У розпорядженні «Нової Доби» лист-відповідь від Черкаської ОДА з приводу порушеного питання

«Повідомляємо, що мікрорайон «Соснівський» є рекреаційною зоною м. Черкаси. З метою збереження природного потенціалу на території мікрорайону створено 8 об\’єктів природно-заповідного фонду, з них: 7 місцевого, 1 загальнодержавного значення. Зокрема: 5 парків – пам’яток садово-паркового мистецтва, 3 пам’ятки природи. Загальна площа територій та об\’єктів природно-заповідного фонду в мікрорайоні «Соснівський» становить 135,94 га.
Територію парку – пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Соснівський» визначено рішенням Черкаської обласної ради від 15.02.2011 № 4-13/VІ «Про території та об’єкти природно-заповідного фонду області» на земельній ділянці площею 6,64 га в районі вул. Золотоніська, Мініна і Пожарського, Грузиненка та Ціолковського за клопотанням Черкаської міської ради, у відповідності до вимог Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (далі – Закон).

Згідно зі ст.ст. 38, 60 Закону, рішенням Черкаської обласної ради від 15.02.2011 № 4-13/VІ повноваження щодо забезпечення охорони та збереження території парку покладені на КП «Дирекція парків» з оформленням Охоронного зобов’язання від 25.12.2012 № 180, відповідно до якого КП «Дирекція парків» бере на себе зобов’язання забезпечувати дотримання встановленого режиму і несе повну відповідальність за охорону та збереження території.
Згідно зі ст. 5 Закону, завдання, науковий профіль, характер функціонування і режим територій та об\’єктів природно-заповідного фонду визначаються в положеннях, які розробляються відповідно до Закону.

Режимом охорони території парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва «Соснівський», визначеним у Положенні, заборонено: знищення та пошкодження окремих дерев, чагарників, трав\’яної рослинності; передача в господарське використання окремих земельних ділянок заповідного об’єкту; надання земельних ділянок під забудову; будь-яке будівництво капітальних та розміщення тимчасових споруд, не пов’язане з організацією охорони парку.
Відповідно до ст. 7 Закону межі територій та об\’єктів природно-заповідного фонду встановлюють у натурі відповідно до законодавства.
Законом передбачено, що території та об\’єкти природно-заповідного фонду місцевого значення, за рішеннями відповідних рад, можуть створюватись на землях різних категорій.

З метою зміни категорії землі, зайнятої об’єктом природно-заповідного фонду, на площах природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення проводяться роботи з розробки проектів землеустрою щодо організації та встановлення меж територій та об\’єктів природно-заповідного фонду.

Статтею 7 Закону визначено, що до встановлення меж територій та об\’єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об\’єктів природно-заповідного фонду, тобто за матеріалами, які надано у відповідності до ст. 51 Закону до обласної ради для прийняття рішення про оголошення заповідного об’єкту.

Таким чином, проблема незаконного заволодіння територією об’єкту природно-заповідного фонду виникає не внаслідок відсутності затверджених у встановленому порядку проектів землеустрою з організації та встановлення меж, а по причині незадовільного виконання органом, який взяв на себе зобов’язання із забезпечення дотримання встановленого режиму охорони та збереження території заповідного об’єкту, покладених повноважень.
Відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», до повноважень обласних державних адміністрацій належить забезпечення реалізації державної політики у сфері заповідної справи.

«Проект землеустрою з організації та встановлення меж парку – пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Соснівський», площею 6,2906 га» вперше надійшов на розгляд до Департаменту екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації 26.12.2014. При розгляді наданих матеріалів виявлено зменшення площі території об’єкту з 6,64 га (рішення Черкаської обласної ради від 15.02.2011 № 4-13/VІ) до 6,2906 га. З метою недопущення порушення вимог Закону та з’ясування обставин щодо зменшення площі заповідного об’єкту виконавчому комітету Черкаської міської ради, КП «Дирекція парків», розробнику проекту 14.01.2015 направлено листи. Відповіді на них до Департаменту екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації не надходили.

Зміна меж територій та об\’єктів природно-заповідного фонду проводиться у порядку, передбаченому ст.ст. 51-54 Закону.
Статтею 54 Закону визначено, що зміна меж, територій та об\’єктів природно-заповідного фонду проводиться відповідно до статей 51-53 Закону за погодженням із центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища (Міністерством екології та природних ресурсів України) та на підставі відповідного рішення обласної ради.

Відповідно до ст. 62 Закону та Охоронним зобов’язанням по парку – пам’ятці садово-паркового мистецтва «Соснівський» контроль за додержанням режиму територій та об\’єктів природно-заповідного фонду здійснюється Державною екологічною інспекцією у Черкаській області.»

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x