Підкуп виборців – найбільша проблема виборчої кампанії вЧеркас

Підкуп виборців – найбільша проблема виборчої кампанії вЧеркас

Підкуп виборців залишається одним із ключових ризиків вільному волевиявленню громадян на повторних виборах народних депутатів України. Найбільшу кількість підкупів активісти зафіксували в округах № 194 та 223. Про результати моніторингу перебігу виборчої кампанії «Новій Добі» повідомили в прес-службі ГО ОПОРА.

Підкуп виборців є кримінальним злочином, що передбачено ст.157 Кримінального кодексу України, що вимагає від правоохоронців об’єктивного розслідування виявлених фактів.

В окрузі № 194 виявлено неодноразові випадки грошового підкупу виборців в інтересах кандидата-самовисуванця Михайла Поплавського. Зокрема, 24 листопада зафіксовано як невідомі особи пропонували мешканцям будинку по вул. Гоголя, 429 продати свій голос на користь Михайла Поплавського на повторних виборах до Верховної Ради України 15 грудня 2013 р. Умови підкупу виборців включали заповнення виборцем заяви неофіційного зразка та відвідування офісного приміщення, адресу якого повідомляли організатори підкупу. Виборець міг отримати до дня голосування 200 грн., після завершення виборів йому обіцяли виплати ще 150 грн. Подібні випадки спостерігачами ОПОРИ фіксували неодноразово, наявні відеодокази та відповідні заяви до правоохоронних органів. У деяких випадках підкуп виборців здійснювався відкрито.

Кандидат Михайло Поплавський публічно заперечив факти підкупу виборців в його інтересах. Натомість народний депутати України Микола Томенко та кандидат у народні депутати від Об’єднаної опозиції у 194 окрузі Микола Булатецький передали в УМВС України у Черкаській області документи, які засвідчують підкуп голосів виборців у Черкасах.

Громадянська мережа ОПОРА відзначає, що проблема підкупу виборців є значно ширшою, ніж наявне законодавче регулювання. Як засвідчує досвід 2012 року, кандидати активно використовували прогалини виборчого закону та бездіяльність правоохоронних органів, вдаючись до протизаконних та недобросовісних засобів стимулювання волевиявлення виборців. У той же час матеріальне заохочення виборців у будь-яких формах підриває загальну довіру до результатів виборців.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x