Чи вплине відміна спецмит на вартість авто?

30 Грудня 2013, 14:28
0

Московські угоди, які минулого тижня підписав Віктор Янукович призвели до активного обговорення у суспільстві можливої перспективи скасування спецмита. Чи повернуться старі ціни і чи приїдуть до нас нові доступні моделі? Відповіді на запитання провідні фахівці авторинку ринку ндали ресурсу AUTO-Consulting.

Скасування спецмита на іномарки призведе до суттєвого покращення ситуації на авто ринку, в цьому переконана більшість операторів ринку. Ринок виросте за рахунок імпорту тих доступних моделей, ввезення яких відкладали через перспективу введення спецмита. А ціни – якщо і не повернуться на старі позиції, то поступово падатимуть.

Зокрема, директор департаменту маркетингу і реклами НІКО Менеджмент Ярослав Вовк, повідомив, що в разі скасування спецмита, ринок, на його думку, зросте на 10-12%.

Ще більше зростання ринку пророкує генеральний директор АТ «УКРАВТОВАЗ» Ігор Вознюк. Він вважає , що найбільш вірогідним результатом зняття торговельних обмежень буде скасування спецмита на імпорт легкових автомобілів не тільки з Російської федерації, а й по всій географії поставок. Ця обставина однозначно позитивно вплине на ринок і призведе до зростання споживання в 2014 році приблизно на 15-20%.

Менш оптимістичний Генеральний директор компанії «Ніссан Мотор Україна» Андрій Нестеренко. Він повідомив, що на ринок , насамперед, впливають економічні фактори (ситуація в країні, платоспроможність населення, ситуація з національною валютою і т.д.). Від цих факторів стан автомобільного ринку залежить на 90 %. Природно, що психологічний фактор зниження цін також додатково вплине на ринок. Чи сильно? Покаже час.

Директор «Сітроен Україна» Лоїк Сібрак, вважає, що поки складно сказати, як скасування спецмита вплине на ринок, бо поки що немає остаточних рішень. Сьогодні розглядається кілька варіантів скасування мит: скасувати відразу, крок за кроком, або не скасовувати взагалі. Лише після того, як буде прийнято остаточне рішення, можна буде будувати подальші плани роботи. Важливо відзначити, що не виросло добробут українських покупців, а від цього продажу залежать не менше. Тому поки прогноз «Сітроен Україна» на 2014 рік залишається без змін – продажі на рівні 215 тис. автомобілів (легкові + комерційні ).

Як можуть помінятися ціни?

Природно, що потенційних покупців найбільше хвилює питання ціни. Деякі навіть зробили паузу, в надії , що спецмита скасують, і вони зможу придбати автомобіль за старою ціною. Деякі імпортери, дійсно обіцяють таку перспективу.
Андрій Нестеренко впевнений, що, питання полягає в тому, яким чином будуть змінюватися спец мита та скільки триватиме цей процес. Звичайно, скасування мит створює передумови для зниження цін. У нас дуже конкурентний ринок і якщо у будь-якого з брендів з\’явиться можливість збільшити обсяги продажів за рахунок зниження цін, то ситуація на ринку змусить одні компанії це зробити, а інших підтягнуться за ними. Тому передумови для зниження цін є.

«Укравтоваз» має свій погляд на ситуацію. свої резони. У разі скасування спецмита, вартість автомобілів LADA істотно знизиться, каже Ігор Вознюк. Але поки є утилізаційний збір, повернути стару ціну не має можливості.

Директор «Сітроен Україна» Лоїк Сібрак, повідомив, що компанія, яку він представляє, завжди орієнтується у своїй діяльності на клієнта. Тому тут, звичайно, завжди раді відкоригувати ціни, щоб вони стали більш привабливими для покупця. Але в цьому питанні ще багато невідомих: процедура скасування мит (крок за кроком або повністю), зміна курсу гривні/євро/долар і його компенсація тощо.

Недоотримані новинки

Через введення спецмита і утилізаційного збору українські автомобілісти не побачили деяких із запланованих на 2013 -й рік новинок. У разі скасування спецмита справедливість, так би мовити, відновиться. Зокрема, директор департаменту маркетингу і реклами НІКО Менеджмент Ярослав Вовк запевнив, що у разі скасування мита, модельний мікс зазнає змін. Наприклад , знову збільшиться частка в замовленнях і продажах Outlander 2.0.

Генеральний директор компанії «Ніссан Мотор Україна » Андрій Нестеренко , повідомив, що залежно від того, яким чином будуть скасовуватися мита, з’являється ймовірність поставок в Україну бюджетних моделей Nissan Almera і Datsun. Якщо мита скасують відразу, то ці моделі швидко з’являться на українському ринку. Якщо ж мита будуть скасовуватися поетапно протягом декількох років, то тим хто хоче придбати саме ці моделі, доведеться почекати.

Ігор Вознюк запевнив, що від скасування спецмита будуть залежати і терміни виходу на український ринок Lada Kalina Facelift і оновленого сімейства LADA Priora.

В «Сітроен Україна» запевнили, що у разі змін у питанні додаткових мит у бік їх зменшення або скасування, в представництві готові продавати Citroen С4 Седан російського виробництва в Україні. Цей автомобіль потрапляє в популярний клас С- High і може зайняти там гідне місце, збільшивши продажі марки в Україні в новому 2014 році. Тим більше що модель вже успішно продається в Росії, підкреслив Лої Сібрак .

Об\’єктивності заради , необхідно відзначити , що на тлі викладеного вище позитиву, є й альтернативні думки, які виглядають майже, як ложка дьогтю в бочці меду.

Наприклад, за словами президента корпорації «Богдан» Олега Свинарчука, уряд України зобов\’язаний зберегти дію спецмита на імпорт готових автомобілів і продовжити політику, спрямовану на захист внутрішнього ринку та вітчизняного автовиробника.

Про те, що ймовірність скасування спецмита найближчим часом під каже і директор з маркетингу Групи компаній «АІС» Сергій Боровик. На його думку, питання спецмита, для багатьох зарубіжних партнерів України досить болюче, але це природно, якщо подивитися на обсяги імпорту автомобілів з РФ, Європи, Японії. Триває розгляд даного питання до СОТ, ЄС, РФ.

Але є також позиція України та її уряду, який проводить політику імпортозаміщення та підтримку національних виробників. Введення спецмита було реалізовано в рамках даних цілей і ми не думаємо , – сказав пан Боровик , – що КМУ буде кожні півроку переглядати законодавство і відмовлятися від ідеї розвитку національного виробництва і поліпшення показників платіжного балансу країни (мова не тільки про автомобільної галузі ). Так, дійсно, судячи із заяв, зроблених за підсумками московських переговорів, це питання піднімалося російською стороною, наголосив пан Боровик. Але, варто звернути увагу –ніяких документів з цього приводу підписано не було і ніяких конкретних заяв ( з датами , цифрами ) також не було.

Виходячи з усього вищесказаного, на думку Сергія Боровика найближчим часом змін в автомобільному законодавстві не буде. Відповідно зниження цін імпортерами також не передбачається.

guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x