Черкащан лякають зміни та цифри на платіжках

Черкащан лякають зміни та цифри на платіжках

Монетизація субсидій, зміни в їх нарахуванні, новації щодо оплати за електроенергію – 2019 рік розпочався з низки міні-реформ. Не всі вони зрозумілі для людей. Це породжує багацько запитань, а в деяких особливо чутливих верств населення призводить навіть до паніки. Щоб допомогти читачам розібратися з цією ситуацією, «Нова Доба» звернулася до спеціалістів.

Цього місяця багатьох людей турбує питання, куди і як оплачувати рахунки за спожиту електроенергію. До редакції «Нової Доби» звернулася Альона Стадник зі Шполянщини.

− У кабінеті на сайті «Черкасиобленерго» стоїть борг по нулях. Раніше було зручно: заходиш в особистий кабінет – все видно, і вже на перше число знаєш суму до сплати. Тепер – якось незрозуміло, змінився власник чи підприємство? Чи будуть знову електронні кабінети й кому повідомляти показники лічильника? − хвилюється жінка.

У ПАТ «Черкасиобленерго» повідомляють, що з 1 січня 2019 року послуги з розподілу, передачі та постачання електроенергії споживачам Черкаської області надають дві різні компанії. Оператором системи розподілу залишається ПАТ «Черкасиобленерго», а от електропостачальником універсальної послуги стало ТОВ «Черкасиенергозбут». Кожна компанія з початку 2019 року зосереджена на своїх функціях і завданнях, але головним пріоритетом залишається якісне та безперебійне електропостачання споживачам та забезпечення максимального рівня комфорту під час обслуговування.

− Ще раз акцентуємо увагу, що за січень поточного року споживачі отримуватимуть рахунки від нового постачальника електроенергії, тобто ТОВ «Черкасиенергозбут», реквізити якого будуть зазначені у платіжках нового зразка, − говорить комерційний директор ПАТ «Черкасиобленерго» Ігор Дмитрієв.

У грудні торік побутові споживачі підписали заяви-приєднання, згідно з якими з початку 2019 року вони купують електроенергію у нового постачальника − ТОВ «Черкасиенергозбут». Споживачів, які таких заяв не писали, але продовжували користуватися послугами і вчасно сплачували рахунки, приєднали автоматично. Тому вже в лютому цього року споживачі отримають рахунок від нового постачальника. Суттєвих змін у вигляді та оформленні платіжки не буде. Головне, на що під час оплати через банк чи Інтернет-банкінг має звернути увагу кожен споживач, – це реквізити юридичної особи, яка прийме платіж за спожиту електроенергію в січні 2019 року. Тепер це будуть реквізити ТОВ «Черкасиенергозбут».

− Звертаємо увагу, що у платіжках за спожиту електроенергію в січні 2019 року особовий рахунок побутового споживача ТОВ «Черкасиенергозбут» змінився. На сьогодні у базах даних діє як старий особовий рахунок, так і новий. Але розраховуватися за електроенергію, спожиту в січні поточного року, потрібно за новим особовим рахунком. Щодо суми, яку потрібно сплатити, то вона буде вказана у звичному місці. Також у платіжках нового зразка, внизу, окрім реквізитів і телефонів ПАТ «Черкасиобленерго» як оператора системи розподілу електроенергії буде зазначено телефони інформаційно-консультаційних центрів ТОВ «Черкасиенергозбут», − коментує особливості рахунку нового зразка заступник комерційного директора з розподілу електроенергії ПАТ «Черкасиобленерго» Руслан Самойленко.

Для того, щоб електропостачальна компанія виставляла коректні рахунки, споживачам необхідно вчасно передавати показники лічильника. Згідно з новим законодавством, споживач має передавати їх станом на 1 число кожного розрахункового місяця. Сервіси, через які це можна зробити, залишаються незмінними: це можна зробити через особистий кабінет, Viber, за допомогою форми на сайті ПАТ «Черкасиобленерго» або за звичними телефонами кол-центру.

До нашої редакції звернулась пенсіонерка, дитина війни, жителька одного із сіл Черкаського району Галина Степанівна. Вона мешкає у невеликому приватному будинку. І от цього місяця бабуся отримала «циглик» за опалення, у якому зазначена сума була без урахування субсидії. До сплати – майже
2 тисячі гривень, а пенсію отримує лише 1 500. Зі слів бабусі, її відносини із «Черкасигазом» торік завершились тим, що їй чи то «Черкасигаз», чи то держава були винні кілька тисяч гривень. Про це жінці постійно повідомляли у «газових» платіжках. «Я так розумію, що держава все, що була нам, пенсіонерам, які мали субсидії, винна, все сама собі списала…», − висловила припущення жінка.

Але найбільше її обурило не те. Так, жінка не подала показники лічильника, проґавила. Але вона має зареєстрований персональний кабінет на сайті «Черкасигазу». Там є її історія, де зазначено, скільки вона в зимові місяці в середньому споживає кубів газу. Звідки газовики взяли оті захмарні цифри?

І це ще не все. Найбільше здивувала її звістка про те, що нібито, якщо проґавити і не подати показники лічильника 2 місяці, то субсидію знімуть взагалі…

Кореспонденти «Нової Доби» вирушили до експертів, щоб спростувати чи підтвердити висловлені бабусею припущення.

Пенсіонери отримають допомогу від держави для оплати комунальних платежів за лютий 2019 року у березні разом із пенсією. Про це повідомляють на сайті Міністерства соціальної політики України. Решта субсидіантів зможуть отримати нарахування з 12 березня у найближчому відділенні Ощадбанку за пред’явленням паспорта та ідентифікаційного коду. Також у Міністерстві наголошують, що таке поняття, як обов’язковий платіж, скасовують. Домогосподарство отримає субсидію готівкою та має самостійно розрахуватися за спожитий газ, тепло, воду, електроенергію, а кошти, які залишаться після оплати комуналки, може використати на свій розсуд.

Оплата комунальних платежів після 20 березня не впливатиме на субсидію наступного місяця. Однак, якщо станом на травень 2019 року домогосподарство матиме протерміновану понад місяць заборгованість за послуги більше як 340 гривень, субсидію на новий період 2019−2020 рр. не призначатимуть.

Нагадаємо, щороку у травні відбувається процес перепризначення субсидій на новий рік. Тому всім отримувачам субсидій потрібно обов’язково подати Заяву і Декларацію про доходи в управління соціального захисту населення. Автоматичне перепризначення допомоги стосуватиметься лише тих, хто звернувся за субсидією вперше у 2019 році.

Отже, головне – не панікуйте, вчасно передавайте показники всіх лічильників, дочекайтеся монетизованої субсидії та не накопичуйте боргів за комунальні послуги.

Сніжана Калюжна, Олеся Зінченко

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x