У Черкаській області люстрували 17 правоохоронців та держслужбовців (СПИСКИ)

У Черкаській області люстрували 17 правоохоронців та держслужбовців (СПИСКИ)

Про особливості люстраційного законодавства дізнавалися черкаські журналісти та громадські активісти цими вихідними. На захід, присвячений питанням очищення влади були запрошені київські експерти із люстраційного законодавства – Катерина Смірнова, член Тимчасової спеціальної комісії з люстрації суддів та суддів загальної юрисдикції та Артем Амельченко, керівник проекту «Моніторинг впровадження законодавства щодо очищення влади». Вони розповіли місцевим активістам та громадським діячам про те, що являє собою люстраціяв Україні, які нині існують проблеми з виконанням закону щодо очищення влади, та як проходить ця процедура на місцевому рівні. Також на заході був оприлюднений список люстровиних осіб нашої області. Захід був організований громадської ініціативою \”Активна громада\”.

– Люстрація – це один з механізмів перехідного періоду від авторитаризму до демократії. У цей проміжок часу можливе застосування навіть надзвичайних заходів, одним з яких є закон про очищення влади в Україні. Основна мета люстрації – захистити новий ще незміцнілий демократичний режим від впливу представниківстарогорежиму, який тривав у країні. Тобто, люстрація не є покаранням, а тимчасовим відстороненням чиновника, для того щоб він не зміг впливати на новий демократичний режим. Тоді країна здобуде довірусу спільства до новоутвореного режиму. А взагалі наше люстраційне законодавство є унікальним, адже ні в яких країнах поки що не практикували нічого подібного,- пояснює один із спікерів Артем Амельченко.

У рамках форуму Артем розповів про існуючі підстави для застосування заборони чиновнику обіймати ту чи іншу посаду – це автоматична люстрація (торкнулася вищих посадових осіб, які займали керівні посади в міністерствах, відомствах, також їх перших заступників, керівників силових органів, прокуратури, МВС, а також керівників областей), майнова люстрація (проводилася за двома критеріями: незазначення в декларації якогось власного майна чи невідповідність доходів з витратами) та неподання заяви у визначений строк. Також Артем зазначив, що в Україні діють два видизаборони: перша – адміністративна-відсторонення з посади строком на десять років та – судова – відсторонення до п’яти років.

У Черкаській області люстрували 17 правоохоронців та держслужбовців (СПИСКИ)
У Черкаській області люстрували 17 правоохоронців та держслужбовців (СПИСКИ)
У Черкаській області люстрували 17 правоохоронців та держслужбовців (СПИСКИ)

Суддів люстрували «за спасибі»

Як розповідають експерти, робота люстраційної комісії, що займалася перевіркою суддів, була дуже ефективною незважаючи на відсутність заробітної плати. А над очищенням суддівських лав трудилися цілий рік 10 досвідчених адвокатів та суддів у відставці.

– Минулого року після перемоги Революції Гідності, а саме – 8 квітня 2014 року був прийнятий революційний закон про відновлення довіри до судової влади України. Цим законом було розпущено Вищу раду юстиції та Вищу кваліфікаційну комісію судів. Натомість була створена Тимчасова спеціальна комісія, яка займалася перевіркою судів загальної юрисдикції. Тимчасова комісія була створена строком на один рік, мала формуватися з 15 членів. Але на початку минулорічного літа членів в комісії було всього дев’ять, так ми і почали працювати. Всі судді, що входили до комісії показали свою чесність та принциповість,і довели, що громада може їм довіряти. Взагалі порушення здійснюють всі судді, і нам треба використовувати конституційні механізми, щоб притягати їх до відповідальності. Тоді ми зможемо відновити довіру до судової влади в Україні, – розповідає експерт з люстрації суддів Катерина Смірнова. – Наприклад, під час євромайдану в Черкасах міліція затримувала активістів, а також часто людей взагалі не причетних до подій революції. Вища рада юстиції вже прийняла рішення про звільнення однієї судді з Чорнобаївського району, яка порушила присягу – це Цибра Олена Олегівна. Ця особа винесла п’ять ухвал, за якими було відправлено невинних людей за грати строком на два місяці, при тому, що справи не мали належних доказів і взагалі матеріали містили шалені процесуальні порушення.

Катерина Смірнова також зауважила, що члени Тимчасової Спеціальної комісії були ентузіастами, які діяли виключно на громадських засадах. Комісія працювала за заявочним устроєм, тобто люди подавали заяву, яка й була надалі поставлена на розгляд. Але експерт з люстрації суддів вважає, що принцип повинен бути змінений, тому що люди не проявляються ініціативу. На її думку, голова суду має самостійно передавати на розгляд ТСК інформацію про те, які суді приймали рішення за визначеною категорією справ: неправомірні арешти майданівців, незаконне позбавлення прав, заборона мирних зібрань.

– Коли я була членом люстраційного комітету Черкащини до нас приходила велика кількість людей, які розповідали про кричущі порушення судів: не вмикання аудіозапису під час судового процесу, не прийняття в однієї із сторін клопотання, заяви чи звернення, відмова вислухати адвоката. Тому я вважаю, що нині треба робити повний перенабір суддів, саме тоді будуть якісь насправді позитивні зміни, – ділиться думкою член ГО «Рух за процвітання Черкащини» Вернидуб Наталія.

Черкаська область за кількістю люстрованих осіб займає 17 місце по Україні, розділяючи його з Чернігівською областю. На Черкащині станом на 26.11.2015 р. люстровано 17 осіб (згідно з Єдиним державним реєстром осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади»).

У органах державної влади:

• Органи прокуратури – 4

• МВС – 4

• ДФС – 5

• СБУ – 3

• Державна ветеринарна та фітосанітарна служба – 1

Список люстрованих осіб

Органи прокуратури

ВЕГЕРА Володимир Михайлович – перший заступник прокурора Черкаської області

ЖУК Інна Віталіївна – прокурор відділу ювенальної юстиції прокуратури Черкаської області

МИКОЛЕНКО Віктор Андрійович – прокурор Черкаської області

СЕМЕНОВ Вадим Вячеславович – заступник прокурора Черкаської області

МВС

АНДРІЯШ Руслан Петрович – начальник відділення розслідування злочинів, пов\’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів слідчого відділу Соснівського РВ в м. Черкаси УМВС України в Черкаській області

РАКОВА Анна Сергіївна – слідчий слідчого відділення Придніпровського РВ в м. Черкаси УМВС України в Черкаській області

САВЕНКО Андрій Анатолійович – старший слідчий слідчого відділу Соснівського РВ в м. Черкаси УМВС України в Черкаській області

ТАРАСОВ Вадим Миколайович – слідчий відділення розслідування злочинів у сфері господарської діяльності слідчого відділу Соснівського РВ в м. Черкаси УМВС України в Черкаській області

ДФС

ВІННІК Сергій Олександрович – перебував у розпорядженні ГУ Міндоходів у Черкаській області

ЛІСОВА Ірина Миколаївна – перший заступник начальника слідчого управління

фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Черкаській області

ЛЮБИНЕЦЬКИЙ Олександр Олександрович – заступник начальника Черкаської митниці

Міндоходів

ЧАЛИЙ Олександр Володимирович – заступник начальника оперативного управління ГУ Міндоходів у Черкаській області

ЩЕРБ Ігор Нусикович – начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Черкаській області

СБУ

ГРИГОРЕНКО Сергій Васильович – заступник начальника УСБУ в Черкаській області

ПЕТРЕНКО Юрій Анатолійович – заступник начальника УСБУ – начальник відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю УСБУ в Черкаській області

СОРОЧАН Андрій Вікторович – заступник начальника УСБУ в Черкаській області Державна ветеринарна та фітосанітарна служба – 1

МАЛЮК Ольга Олексіївна – головний спеціаліст відділу державного контролю Управління ветеринарної медицини в Шполянському районі Черкаської області

Всього: 17 осіб, щодо яких застосовано положення ЗУ «Про очищення влади».

Підстави застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади» по Черкаській області

Заборона, передбачена ч.4 ст.1 Закону (заборона обіймати посади протягом 5 років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду) ще не разу не застосовувалася. Всі особи, які наразі є люстрованими, підпали під заборону, передбачену ч.3 ст.1 Закону (заборона обіймати посади протягом 10 років з дня набрання чинності Законом).

Підставами для застосування заборони, передбаченої ч.3 ст.1 Закону є:

«Автоматична люстрація» – 16 люстрованих осіб

Неподання заяви у визначений строк – 1 люстрована особа

В Черкаській області жодна посадова особа не була люстрована в рамках «майнової люстрацій».

Тімергаліна Валерія

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x