Можливості, які надає новий Закон «Про комунальні послуги»

Можливості, які надає новий Закон «Про комунальні послуги»

Відтепер у споживачів є вибір: у Держпродспоживслужбі нагадують про можливості, які надає новий Закон «Про комунальні послуги»

1 травня 2019 року вступив в силу Закон України «Про житлово-комунальні послуги». Він визначає та регулює значну частину взаємовідносин між споживачами та надавачами комунальних послуг, а також запроваджує низку змін у стосунках між надавачами та споживачами таких послуг. Одночасно Закон запускає ринок житлово-комунальних послуг, встановлює чіткі правила взаємовідносин між споживачами та надавачами послуг, дає споживачам механізм захисту своїх прав. Які можливості відкрив новий закон для українських громадян? Фахівці Держпродспоживслужби дають роз’яснення.

За що нараховуватиметься пеня

Основними нововведеннями цього Закону є те, що відтепер боржникам, які вчасно не сплачують за спожиті послуги, нараховуватимуть пеню: за кожен день прострочення платежу пеня становитиме 0,01%, або 3,65% за рік, але вона не може перевищити суми боргу. Пеню почнуть нараховувати з першого робочого дня, що йде за останнім днем граничного строку внесення плати.

Втім пеня не нараховується, якщо держава заборгувала вам субсидії та пільги або ви можете показати довідку з роботи про затримку зарплати.

Надання комунальної послуги зможуть обмежити (крім електроенергії та газу) у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги упродовж 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця.

Грошова компенсація

Інше нововведення Закону розширює права споживачів комунальних послуг, які відтепер можуть вимагати грошове відшкодування за неякісні комунальні послуги. Для цього потрібно скласти акт-претензію разом з виконавцем послуг, його бланк можна знайти на сайті уряду. Акт має містити таку інформацію:

– у чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, або послуги з управління багатоквартирним будинком;

– дату, коли це відбулось, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

Варіанти моделей договірних відносин

Закон передбачає, що жителі повинні укласти угоди з надавачами комунальних послуг. Відтепер усі послуги надаються тільки на підставі договірних відносин.

У Законі зазначено, що існує три моделі організації договірних відносин щодо надання комунальних послуг:

– індивідуальний договір,

– колективний договір,

– договір з колективним споживачем.

Обирати, за якою моделлю укладати договори, – право самих співвласників багатоквартирного будинку.

Зазначимо, що індивідуальний договір передбачає сплату абонплати та обслуговування виконавцем мереж лише до входу в будинок, а не до квартири. Отже, у разі необхідності ремонту мереж в під\’їзді, витрати ляжуть на споживача.

Водночас колективний договір передбачає обслуговування виконавцем мереж в будинку до входу в квартиру. Також тут відсутня абонплата.

Але відповідно до Закону, електрику й газ компанії постачатимуть споживачам виключно за індивідуальними договорами. Стосовно решти послуг – опалення, постачання холодної та гарячої води, водовідведення, вивезення сміття – користувачі зможуть самі обирати, який договір укладати з постачальником – індивідуальний чи колективний.

При цьому різні послуги можуть постачатися за різними моделями: наприклад, одна багатоповерхівка може обрати індивідуальні договори для опалення і колективний договір для водопостачання і водовідведення.

Відтепер у споживачів є вибір.

Реклама

Реклама

Реклама

0 0 голос
Рейтинг статті
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x