У ПриватБанку розповіли, як уникнути небезпеки

У ПриватБанку розповіли, як уникнути небезпеки

Працівники банку відзначають, що останнім часом випадки шахрайства за банківськими картами почастішали. Зловмисники знають безліч схем, аби зняти гроші з рахунків довірливих користувачів. І найчастіше небезпечні дзвінки надходять саме власникам карти ПриватБанку, адже чимало черкащан користуються його послугами. Про найпоширеніші схеми виманювання грошей та як уникнути небезпеки розповіли головний спеціаліст з внутрішньої безпеки ПриватБанку Олександр Котович та керівник регіонального прес-офісу ПриватБанку Черкаської області Наталія Макаренко. Повідомляє власний кореспондент «Нової Доби».

Підвищення кредитного ліміту. Невідомий, який представляється співробітником банку, пропонує продовжити дію кредитної картки, або підвищити кредитний ліміт на ній. Отримавши згоду, повідомляє, що для здійснення необхідної операції йому потрібні номер картки, термін її дії та розміщений під магнітною стрічкою cvv-код. Виказавши ці реквізити, людина отримує смс-повідомлення з паролем доступу, який, не замислюючись, диктує шахраю. Знаючи цю інформацію, зловмисник зможе з легкістю зняти кошти з вашого рахунку.
Блокування картки через воєнні дії на Сході. Шахрай повідомляє, що в зв’язку з воєнними діями на Сході потрібно оновити (підтвердити) ваші дані, інакше картку буде заблоковано. Далі все йде по відпрацьованому сценарію. Спантеличений клієнт розголошує всю персональну інформацію, включаючи секретні паролі, а отже лишається без коштів.

Оголошення про купівлю/продаж в Інтернеті. Ви дали оголошення про продаж якоїсь речі в Інтернеті. Вам телефонують, цікавляться й хочуть придбати. Для розрахунку пропонують швидкий спосіб – перекинути гроші на картку. Повідомляють, що зараз перекажуть кошти. А за деякий час передзвонюють й кажуть, що щось не виходить, мабуть треба підтвердити, що на картці є гроші й вона платіжна. Далі, в телефонному режимі, клієнта «підводять» до банкомату чи терміналу й надиктовують комбінацію для грошового переказу, яку власними руками набирає клієнт. Приходить смс з кодом підтвердження, на який чекає шахрай. Ви говорите йому цей код і грошей на картці більше немає.

Кошти від «благодійника». Ви потрибуєте допомоги, і збираєте кошти на операцію чи лікування. Дзвінок на мобільний, шахрай каже, що готовий перерахувати гроші на допомогу. Але гроші перераховуватимуться з поточного рахунку фірми, і для цього, нібито треба підтвердити платіжність картки в банкоматі чи терміналі. І зробити це слід терміново, бо завтра вже буде пізно. Чи то директор фірми поїде у відпустку, чи то кінець місяця й бухгалтер не зможе зробити платіж. Таким чином шахрай зможе випитати всю необхідну інформацію і знати кошти з вашої картки.

Як захиститися?
– Співробітники банку не мають права зв’язуватися з клієнтом по телефону й уточнювати його особисті дані. Паролі та інша інформація – це секретна інформація. ПриватБанк відмовився від використання будь-яких персональних даних під час телефонних розмов з клієнтами. Це дозволить звести до мінімуму можливість шахрайства при телефонній розмові нібито від імені банку.
– Якщо у клієнта виникають якісь підозри щодо неправомірних дій співробітників банку, він може повідомити про це за телефоном гарячої лінії: 3700.
– Для отримання переказу відправнику потрібно знати тільки номер картки і ваше ім\’я. Паспортні дані, ІПН, дата народження і термін дії картки при цьому не потрібні. Якщо ви домовляєтеся, наприклад, про продаж товару – не називайте покупцеві ніяких зайвих даних.
– Якщо вам дзвонять нібито з банку і просять назвати особисті дані, це привід насторожитися. Якщо ви сумніваєтеся, чи дійсно вам дзвонить справжній співробітник запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;
– Ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди;
– Не розміщуйте в соціальних мережах номер мобільного, прив\’язаного до банківської карти, не вказуйте дату народження, адресу та іншу особисту інформацію.
– Щоб уникнути дублювання вашої сім-карти, ніколи не передзвонюйте на невідомі номери. Особливо якщо дзвінки надходять часто і з різних номерів. Якщо є можливість, то краще перейти на контрактну форму обслуговування, тоді дублікат картки зможете отримати тільки ви. Як варіант, можна завести недорогий мобільний з окремим номером, який будете використовувати тільки для банківських послуг.
– Якщо ви загубили мобільний або сім-карта престала працювати, відразу ж заблокуйте прив\’язані до цього номеру телефону банківські картки.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x