Дискусія творчої інтелігенції щодо презентованої айдентики Черкащини

Дискусія творчої інтелігенції щодо презентованої айдентики Черкащини

Днями в області презентували резуьтати тривалої роботи  над брендом та айдентикою Черкащини. Задля цього зверталися до експертів у цій галузі, проводили чисельні обговорення, круглі столи, залучали громаду Черкащини. Залучали експертів та знавців з усієї України. Як виявилося, не всі охочі взяли участь в обговоренні. Або не всі думки було враховано. Принаймні таке враження виникає, під час перегляду соцмереж. Нині в них точаться гострі дискусії з цього приводу.

«Днями в інтернет-мережі з’явилася інформація про презентацію бренду Черкащини, тобто комплексу візуальних елементів (айдентики), які покликані формувати привабливість нашого краю – унікального історико-культурного регіону України, з яким пов’язано багато ключових сторінок історії українського народу.

Зрозуміло, що бренд має показувати найбільш характерне і неповторне, притаманне тільки Черкащині і таке, що підвищувало б її впізнаваність та викликало позитивні емоції.

Висловлюючи свою особисту думку, скажу, що побачивши складові частини бренду в інтернеті, у мене такого відчуття не виникло, – пише на своїй сторінці в Фейсбук голова Черкаської обласної організації Національної спілки краєзнавців України, професор кафедри археології та спеціальних галузей історичної науки ЧНУ, Заслужений працівник культури України, Почесний краєзнавець України Василь Мельниченко. – Не зміг збагнути задуму розробників, які на головній картинці зобразили вершника у дивному вбранні з переважанням рудого кольору та ще й на чорному (!) коні. У чорному кольорі «загубилася» навіть частина ноги вершника. Якщо це символ Черкащини, то, перепрошую, навіть не смішно. Це перші такі враження бренду, більш детальний аналіз якому, напевне, дадуть фахівці.

Важко зрозуміти, чому до розробки такого відповідального для Черкащини проекту не була залучена наукова і творча інтелігенція Шевченкового краю – художники, архітектори, історики, письменники, майстри народного мистецтва, краєзнавці, дизайнери, працівники історико-культурних заповідників та музеїв. Не запрошувалися митці Черкащини і на обговорення проекту та його презентацію.

Прикро…»

 

В коментарях пана Мельниченка підтримали й інші відомі в галузі культури черкащани:

* «Підтримую повністю! Це бренд шизофренії, а не Черкащини, – досить гостро висловилася відома поетеса, голова Черкаської обласної письменницької організації (1992 –1999 рр.) та секретарем НСПУ Людмила Тараненко.

* «Якась пародія на бренд Польсько-Литовського князівства! Пузатий дядько на деревяному конику якому відірвали і перекрутили голову, про символіку кольору автори або не знаютть або забули, кольорова гама ніяк не асоціюється з нашим краєм, занадто багато агресії! Про гасло мовчу, так і напрошується ( сила є – розуму не треба)! Людям, які організовували розробку цієї айдентики хочу нагадати. що у Черкасах існує творча спілка професійних митців. де працюють сильні професіонали у даному виді образотворення. які у тандемі з нашими науковцями здатні на високому прфесійному рівні виконувати такого роду роботи!» – відзначив голова Черкаської обласної організації НСХУ, Народний художник України Іван Фізер.

* «Пані і панове шановні! Є дві (щонайменше) обставини, які дають підстави не дуже засмучуватися з цього приводу. Перша: все нежиттєздатне має властивість всихати і відсихати. Друга – ситуація міняється і це тільки перша розробка, участь у всіх інших, думаю, зможуть брати всі бажаючі. Аби ж тільки не чекали особливих запрошень. Ну і факультативно: це – не бренд, це – айдентика. Бренд – це витвір значно глибший, ніж набір картинок. Це – тільки перший підхід до брендування, – відзначила черкаська журналістка та артистка камерного хору «Канон» Оксана Колісник. – ПС. Хай там що кажуть (не маю нічого особистого), але минуле “герботворство” (раніше оце любили цей жанр 🙂 ), яке Черкащину представляло усіченою головою Т.Г. Шевченка з вентилятором, який (так казали) символізує “Три поля” у абсолютно традиційно-совіцьких жмутах колосся – геть не краще.

ППС. Мені теж ці картинки не подобаються, рівно, як і гасло. Ну це – єслі шо :)»

«Шановні друзі, експерти і не тільки) Скажіть будь ласка, а хто з Вас не полінувався і проглянув відео презентації? Там показана вся логіка появи і орнаментів, і кольорової гами, і шрифту.

Перед тим, як когось критикувати мабуть треба спробувати щось самому запропонувати, або хоча б ознайомитися із самим задумом.

По-перше, це всього лише туристичний бренд. Кому не подобається, може придумати і використовувати інший.

По-друге, до його розробки були залучені відомі дизайнери, фахівці туристичної галузі, успішні бізнесмени у сфері туризму та просто небайдужі громадяни.

По-третє, процес брендингу тривав більше року, публічно збралися експертні думки і пропозиції всіх без виключення активних людей.

По-четверте, поставте собі питання, чому Ви цим не зайнялися самі, а чекали, щоб хтось інший зробив?

Жодної пропозиції від тих хто зараз критикує!

Будь-який процес має своїх прихильників і опонентів.

Жодне, навіть саме оптимальне рішення, НІКОЛИ не отримає беззаперечної 100-відсткової підтримки у будь-якому суспільстві.

Тому вважаю, що даний, всього лише перший крок з точки зору розвитку місцевого туризму, несе більше користі ніж «переливання з пустого в порожнє» та безкінечна критика всіх, хто хоч якось намагається зрушити цей «мертвий» пласт з місця.

Вірю в успіх Черкащини!)

Бо Черкащина дійсно місце сили!» – відповів на критику голова Черкаської ОДА Роман Боднар.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x