“Театр перед мікрофоном”: у Корсунь-Шевченківському грають радіовистави

“Театр перед мікрофоном”: у Корсунь-Шевченківському грають радіовистави

Сучасні та класичні радіовистави аматорський колектив «Театр перед мікрофоном» грають вже п’ять років. За 2020 рік «На хвилі Корсуня» вийшло 192 трансляції.Про це повідомляє пресслужба Управління культури та охорони культурної спадщини Черкаської ОДА.

– Ми пам’ятаємо, що ще в дитинстві ми слухали такі передачі та з нетерпінням чекали їх. Адже не завжди і не у всіх була можливість відвідати столичні театри, одеський, львівський чи в Черкасах. А вистави по радіо і були для нас тим острівцем духовності, який формував наші смаки, давав можливість познайомитися з класикою. Тож і чекали з нетерпінням нових вистав так, як чекають сьогодні наші корсунці вистав аматорського колективу «Театр перед мікрофоном», – зазначають учасники колективу.

Режисер та очільник театру, Заслужений працівник культури України Михайло Волков, розповідає як народилася ідея створити передачу «Театр перед мікрофоном».

За його словами, усе почалося з тих монологів, які йому довелось проголошувати у виставах та на святах, приурочених видатним подіям. Він виступав у образі Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Тараса Шевченка, Павла Чубинського. Потім захотілося передати свій талант іншим і принагідно створити культурний проєкт.

–Я працював 28 років заввідділом культури і не раз очолював журі різних літературних конкурсів, чув як читають різні твори. Тож і залучив тих, хто хотів відкрити в собі нову грань нерозтраченого таланту. Якщо комусь здається, що підготувати радіовиставу просто, то він дуже помиляється. Адже треба не просто прочитати текст, до цього готуватись. Ознайомитися з текстом вдома, вникнути в роль, пройнятись нею, щоб міг слухач сказати «Вірю». А на репетиціях уже спільно обробляти кожне слово та репліку, – зазначив Михайло Волков.

І звичайно ж, режисеру доводилося працювати над тим, щоб тексти звучали чітко, ясно, зрозуміло, бо головний інструмент актора «Театру перед мікрофоном» – це його голос та інтонація.

А почалося все з літературно-музичної композиції – реквієму «Пливе кача», яка присвячена героям Небесної сотні та воїнам на сході України. Вистава створена за творами Володимира Метелиці, Світлани Демиденко, Анастасії Вовчанівської, Любові Каракай, українського православного молитовника. А прозвучала у виконанні Тетяни Колісник та Михайла Волкова.

Колектив уже створив 35 вистав і кожна з них вирізняється оригінальністю та неповторністю.

«Театр перед мікрофоном» поставив такі вистави: «Пливе кача», «Ми – незборимий народ», «Молитва», «День правди»», «Узурпатор. Майдан на крові», «Останній правитель династії Києвичів», «Посвята», «Я скучив за тобою, Україно», «Свою Україну любіть», «Об’єднайтесь і в Україні спорудіть державу правди і закону, «На Корсунь. За волю, за честь, за життя, за народ»

Схильні актори і до постановок класиків. Вони відтворили образи героїв «Кайдашевої сім`ї» І.Нечуя-Левицького, «Наталки Полтавки» І.Котляревського, «На перші гулі» С.Васильченка, «По ревізії» Марка Кропивницького, «За сиротою», «Бог з калитою».

Також у своїх композиціях Михайло Вовков використовує твори талановитих земляків: Василя Бур`яна, Станіслава Двірняка, Володимира Метелиці, Анни Савранської, Бориса Кириченка, Любові Каракай, Івана Пруса.

– Із задоволенням прослухав радіовистави за повістю І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім`я» та І.П.Котляревського «Наталка Полтавка» у виконанні аматорського театрального радіо. Дуже приємно, що актори на чолі з керівником звернулися до нашої безцінної класики. Зрозуміло, що за допомогою лише самого голосу набагато складніше відтворити динаміку художніх творів. Проте актори вдало перевтілювалися в образи героїв. Слухач знову відчув атмосферу українського менталітету завдяки хорошій грі акторів, – ділиться враженням від вистав Андрій Хаврусь, завідувач музею І.С.Нечуя-Левицького, смт Стеблів.

 

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x