Щоб відповісти на це питання лабораторія гідрометеоцентру щоденно (окрім неділі) відбирала проби атмосферного повітря у центрі міста, Південно-Західному та Дніпровському мікрорайонах. Упродовж лютого у лабораторії було досліджено 1588 проб повітря. Визначався вміст загальнопоширених забрудників повітря (це пил, діоксид сірки, діоксид азоту, оксид вуглецю) та специфічні речовини, що викидаються у повітря промисловими підприємствами (а це ще 13 хімічних сполук).
Узагальнені результати аналізу проб атмосферного повітря за лютий засвідчили – жителі Черкас дихають атмосферним повітрям підвищеного рівня забруднення. Причиною цього є концентрації формальдегіду та діоксиду азоту, вміст яких у повітрі перевищує гранично-допустиму концентрацію (ГДК).
Середні за лютий концентрації діоксиду азоту перевищують ГДК у центрі міста у 1,3 раза; у Південно-Західному мікрорайоні – у 2,0 рази.
Середні за лютий концентрації формальдегіду перевищують ГДК у Дніпровському мікрорайоні – у 2,0 рази.
Решта контролюючих речовин знаходиться в допустимих межах.
Уже встановлено науковцями та підтверджено фактами, рівень забруднення у нашому місті в значній мірі залежить від погодних умов.
Завдяки посиленому вітру та значним сніговим опадам лютого, рівень забруднення повітря в цілому по місту порівняно з січнем дещо знизився. У найбільшій мірі атмосфера очистилась від концентрацій аміаку у Південно-західному мікрорайоні. Середня за лютий концентрація аміаку у цьому районі зменшилась у 4 рази.
Проте Південно-Західний мікрорайон із 10 лютого потерпав від діоксиду азоту. Спостерігались випадки перевищення максимально разової ГДК по діоксиду азоту від 1,2 до 1,5 раз. Середня за місяць концентрація діоксиду азоту у цьому районі стала найбільшою порівняно з іншими районами міста.
Результати засвідчили, що викиди діоксиду азоту у Південно-Західному мікрорайоні перевищили здатність природи до самоочищення.
За прогнозами синоптиків, весняні процеси у атмосфері будуть активними, тому можемо сподіватись на покращення якості повітря у місті (у разі відсутності значного збільшення викидів). Та все ж таки, рекомендуємо для «вуличних» прогулянок вибирати місця віддалені від «автомагістралей», частіше (по можливості) проводити вихідні за межами міста.