Кінодобірка тематичних стрічок про Другу світову

Кінодобірка тематичних стрічок про Другу світову

День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні відзначає Україна 9 травня.

«Нова Доба» підготувала добірку тематичних військових кінострічок українського виробництва про війну, складні людські долі, перемоги та кохання.

«Сестричка»

«Сестричка» – у серіалі – зворушливі історії про дружбу, співчуття і справжні почуття на тлі подій Другої світової війни.

Весна 1942 року. Вихованка дитячого будинку Варя Семченко втікає на фронт, але її повертають назад. Ворог бомбить прифронтову зону. Під уламками гинуть вихованці дитячого будинку, але Варя дивом залишається живою. Під час евакуації дівчина відстає від автоколони і, щоб уникнути загрози арешту, бере собі ім’я загиблої подруги Ані. Вона успішно закінчує курси медсестер і разом з новою подругою Катею вирушає на фронт. Але перед цим дівчата дають клятву не заводити романи на війні.

У перший же день на фронті красуня Катя закохується в молодого розвідника Митю. У Ані стримати обіцянку також не виходить – вона зближується з командиром загону розвідників Савелієм. Але дівчина боїться свого почуття, адже тоді їй доведеться зізнатись у брехні.

Режисером картини є Георгій Фероренко. В акторському складі: Дарія Гірник, Володимир Верьовочкін, Олександра Бєлоглазова, Роман Соболевський, Святослав Астрамович та інші. Прем’єра серіалу відбудеться  9 травня на телеканалі «Україна».

“Хайтарма”

«Хайтарма» – художній фільм українського режисера Ахтема Сейтаблаєва, знятий в 2013 році.

У фільмі розкрито трагічну історію сталінської депортації кримських татар у травні 1994 року крізь призму сприйняття льотчика, двічі Героя Радянського Союзу – кримського татарина Амет-Хана Султана.

Фільм починається з національного танцю «Хайтарма», який символізує повернення до життя. Ахтем Сейтаблаєв виступив режисером і виконавцем головної ролі. У масових сценах брали участь понад три тисячі людей, близько 700 із яких особисто пережили цю трагедію.

«Назви своє ім’я»

 «Назви своє ім’я» – повнометражний документальний фільм режисера Сергія Буковського, знятий в 2006 році. Продюсером стрічки став американський кінорежисер Стівен Спілберг та український бізнесмен Віктор Пінчук.

Фільм розповідає про трагедію євреїв у період Голокосту на території Україні під час нацистської окупації українських земель. Фільм базується на свідченнях очевидців трагедії, що їх зібрав Фонд Шоа і які зберігаються у США.

В основі стрічки — відеосвідчення про Голокост, зібрані Фундацією Shoah в Україні. Одна з героїнь фільму тернополянка Ірина Максимів, якій у часи тих подій було 11 років, розповідала, як її сім’я допомагала вижити євреям. Під час війни її батьки дев’ять місяців переховували в погребі власного будинку на території німецького генштабу 16 євреїв. За це їх визнали праведниками народів світу. Спогади Ірини Максимів режисери записали в 1994 році в Тернополі. У розмові з нею Спілберг зізнався, що дуже вражений благородністю її сім’ї.

“Білий птах з чорною ознакою”

У третій режисерській роботі Юрій Іллєнко досліджує трагедію бідної української родини Дзвонарів, яка живе у Карпатах неподалік від румунського кордону в період війни та терору (1937–1947).

Четверо братів грають у сільському ансамблі, проте боротьба між українцями-націоналістами, прибічниками нацистів та прибічниками радянської влади забирає одного учасника гурту за іншим: Петро приєднується до Червоної армії, Орест – до УПА, а Богдан лишається вдома. Однак долі братів переплітаються і в коханні, і в боротьбі.

В основі «Білого птаху з чорною ознакою» ліг класичний український наратив, у якому революція постає точкою, де сходяться і трансформуються долі людини й колективу.

«1377 – спалені заживо»

«1377 – спалені заживо» – телевізійний документальний фільм Івана Кравчишина, знятий в 2009 році.

У документальній стрічці «1377 спалених заживо» особливу увагу приділено селу Корюківка на Чернігівщині, де 1-2 березня 1943 року спалили 1290 будинків і 6700 людей. Серед усіх знищених нацистами поселень, Корюківка була найбільшою, а тому й каральна операція зі знищення цього поселення вважається найбільш масштабною.

“Далекий постріл”

«Далекий постріл» – художня стрічка Валерія Шалиги, відзнята у 2005 році.Член спілки кінематографістів України Валерій Шалига дебютував у кінематографі як режисер в 1993 році на кіностудії імені Олександра Довженка.

«Далекий постріл» описує події 1941 року. У часи Другої світової війни у німецькому полоні зустрічаються закляті вороги – боєць Червоної армії та вояк із лав Української повстанської армії. Вони обидва воюють за Україну, але кожен бачить її шлях по-своєму. Та потім стає зрозуміло обом, що їхні цінності спільні – це Україна.

– Стає зрозуміло, де справді цінують свободу, де справді воюють за Україну, де справді є друзі, які одне за одних не пошкодують життя, щоб звільнити з полону. З того, як закінчились їхні життя, можна зробити окремий висновок про жорстокість того часу, – йдеться в рецензії до фільму.

«Вишневі ночі»

«Вишневі ночі» – український художній фільм режисера Аркадія Микульського, відзнятий у 1992 році за однойменною повістю Бориса Харчука.

Події фільму розгортаються в останні роки Другої світової війни в західноукраїнському містечку. Німці відійшли далеко на захід, містом панували радянські війська. Життя провінційного міста, на перший погляд, мало розмірений та мирний плин, який переривався незрозумілими перестрілками на вулицях та несподіваними зникненнями колег по роботі. Але ця умовна тиша була прикриттям для підпільної діяльності армії нескорених, яка існувала поруч з радянською.

На тлі цих трагічних історичних подій розгортається історія кохання Олени Мартинюк і лейтенанта НКВС Славка Денисенка, який живе під прикриттям «військового лікаря». Вони не здогадуються, що належать до ворожих таборів. Таємне стає відомим, коли молодий лейтенант отримує завдання схопити зв’язкового УПА.

Війна. Український рахунок

«Війна. Український рахунок»  український документальний фільм режисера Сергія Буковського, знятий в 2002 році. Документальний фільм є одним із найбільш відомих в українській документалістиці. Режисер Сергій Буковський за його виробництво був удостоєним премії «Телетріумф».

Кожна серія має проблемно-тематичну визначеність. Події перших місяців війни, колосальні втрати радянських військ, прорахунки воєначальників, різні версії та зіставлення фактів – усе в кінострічці в поєднанні з різними поглядами свідків тих подій.

«Червоний»

Фільм «Червоний» режисера Зази Буадзе розповідає вже про післявоєнні часи, проте події 1947 року також актуальні в контексті того, що для українців війна була завершена двома роками раніше лише з одним з агресорів.

За сюжетом до ГУЛАГу потрапляють двоє українців. Головний герой — воїн УПА Данило Червоний. Інший українець — Віктор Гуров, радянський льотчик з Чернігова, літак якого було збито над позиціями ворога і його вважають дезертиром, який був у полоні. Гуров вважає Сталіна героєм і вірить у те, що військовий суд помилився. Обидва герої мусять пройти крізь пекло і нелюдські умови каторги, переслідування кримінальних ватажків, підлість, зраду і відчай. Данило знаходить в собі сили протистояти репресіям начальника табору і робить відчайдушну спробу вирватися на волю, очоливши перше повстання у таборі.

«Хроніка Української повстанської армії 1942–1954»

«Хроніка Української повстанської армії 1942–1954» – український документальний фільм, виробництва Громадського телебачення. Режисерами-постановниками виступили Тетяна Алфьорова та Олена Елісєєва.

Стрічка розповідає про шлях українського політичного діяча, основного теоретика українського націоналістичного руху ХХ століття, а також розвінчує міфи навколо його постаті. Велику увагу автори стрічки приділяють саме періоду Другої світової війни та історичного контексту, в який вписана біографія Степана Бандери.

За матеріалами видання “Нове українське кіно”

Реклама

Реклама

Реклама

0 0 голос
Рейтинг статті
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x