Ангеліна Лисак: «Я не ставила за мету заробити гроші, а лише хотіла працювати за фахом»

Ангеліна Лисак: «Я не ставила за мету заробити гроші, а лише хотіла працювати за фахом»

Проблема працевлаштування студентів в Україні за час пандемії  набула особливої актуальності, адже нині умови реалізації права молоді на зайнятість в нашій країні дуже вразливі. Про це йдеться в досліджені фахового наукового видання «Ефективна економіка».

Молодь – це майбутній потенціал держави, а тому пріоритетним завданням влади має бути надання підтримки та допомоги в їхньому професійному становленні. Своїми думками та досвідом поділилася студентка, маркетолог Ангеліна Лисак.

Маркетинг — це поєднання точної науки та мистецтва ефективної роботи на ринку. А хто такий маркетолог?

– Маркетолог – це людина, яка розуміє світ у системі продажів. Фахівець, який працює в цій сфері має специфічне бачення дійсності, зокрема, раціональне пізнання творчого і креативне відображення аналітичного. Ми обізнані в механізмах впливу і намагаємося постійно бути «на хвилі».

 

Маркетолог зобов’язаний: продовж фразу?

– Я дотримуюся правила «ніхто нікому нічого не повинен, тим більше, не зобов’язаний». Усі дії, чи то професійні, чи особисті мають йти від любові. Обожнювати свою справу – це найголовніша умова, якої треба дотримуватися в процесі обрання професії. Маркетологи – переважно представники молодого покоління, а ті, хто є старшими, кардинально вирізняються «свіжим» поглядом від однолітків. Тож я думаю, що маркетолог має горіти своєю справою і, що дуже важливо – знати класичний маркетинг. У системі моїх цінностей фахівець щодня прагне стати кращим, тримає руку на пульсі й, однозначно, певною мірою живе роботою.

 

 Які загальні компетенції, що затребувані роботодавцями, ти можеш виокремити?

– По-перше, ринок праці зараз ставить високі планки. Потрібно розуміти, що незалежно від віку завжди є кращі спеціалісти. Якщо ти хочеш бути попереду, то варто систематично вдосконалюватися. Найголовніші компетенції, які цінують роботавці: відповідальність, амбіції, уміння та здатність швидко вчитися, а також досвід. Трендом останніх років є багатозадачність, що дається непросто, проте все можливо.

 

 Якими рисами має володіти маркетолог?

–   Ця нині професія дуже популярна і має безліч напрямів: e-mail-маркетолог, таргетолог, маркетинг-менеджер. Залежно від запиту організації керівники і беруть у штат маркетолога. До речі, це достатньо дороге задоволення, бо працівник не приносить прямих прибутків, а лише забезпечує надходження доходів. На мою думку, найбільш важливими рисами для працевлаштування є: освіта, знання, включення в роботу і бажання принести справжню цінність компанії.

 

З якими проблемами ти зіштовхнулася під час пошуку роботи?

– Проблем було купа, адже зайнялася пошуком роботи в розпал карантину. Зокрема, пройшла багато співбесід від «GoogleMaps» і до офіціантки. Часто роботодавці не хочуть мати справу зі студентом, адже навіть якщо людина відповідальна, усе одно це вкладання часових ресурсів. Я не ставила за мету заробити гроші, а лише хотіла працювати за фахом. Тоді усвідомлювала: у свої 19 маю що запропонувати роботавцям (зважаючи на систему вмінь). Маленьке місто – невелика кількість робочих місць, а подекуди й відсутність розуміння. Одного разу мене не взяли на роботу, бо я не мала хлопця.

 

Які можуть бути підводні камені в цій сфері?

– Насправді підводних каменів безліч у будь-якій професії. Маркетологи відрізняють вірою і власні сили, психологічний стержень і вірою у вплив мислення на результат. На мою думку, окрім зовнішніх чинників, як-от: відсутність бюджету задля реклами, розбіжність у поглядах із замовником/керівником, непорозуміння в команді, кризові явища, – основні перешкоди криються в сприйнятті самого фахівця. Будь-які питання (не сприймаю слово «проблеми») можна транформувати в завдання і вирішити їх. Безумовно, це потребує роботи над собою, знаннями, навчанням, спілкування та розширенням власних меж. Проте найдієвіший спосіб боротьби з підводними каменями в професійній діяльності – удосконалення.

 

Чи обов’язково вступати до університету, аби стати маркетологом?

– Я вважаю, що вища освіта є необхідною в сучасних умовах та невід’ємним складником свідомої людини. Навчання в університеті не дало можливість стати маркетологом, але там я знайшла себе і змогла правильно застосувати базові знання. На мою думку, необов‘язково вступати до ЗВО, аби стати маркетологом. Однак пройти шлях студента і здобути освіту  – це ключовий етап становлення особистості. Мене взяли на роботу маркетологом після 2 курсу університету, за місяць я отримала підвищення, а ще за 5 – розпочала роботу з клієнтами не маючи диплому. Проте щодня я продовжую навчатися не лише в освітньому закладі, а й поза ним. На роботу можуть взяти без папірця, але процес його отримання необхідно пройти.

 

 Здебільшого найбільш вагомою умовою під час працевлаштування є досвід? Чи було це головним сегментом у твоєму випадку?

– Мені 20 років, тож про який досвід може йтися? Працевлаштувалася вдалося через те, що моя система цінностей збігалася з представниками компанії й команди. Я дуже хотіла розвиватися і допомагати людям. Одразу скажу, що не йшла заробляти гроші. Тоді горіла PR-ом і маркетингом, психологічними тригерами та вмінням відчувати тренди. Хотіла самореалізуватися і зараз активно цим займаюся. На той момент моїм досвідом було два місяці роботи digital-маркетологом у віддаленому форматі. Нинішнє керівництво усвідомлювало, що мені доведеться допомагати і було готове до цього. Я одразу «влилася» в роботу і знайшла спільну мову з командою. Хоч і не мала досвіду роботи, але 12 років відмінного навчання і стало моєю візитівкою.

 

 У суспільстві побутує стереотип, що без зв’язків знайти хорошу роботу неможливо, чи справді це так?

– Я з простої сім’ї, а батьки вже рік не можуть збагнути у чому полягає моя робота. Тому про зв’язки і не могло бути й мови. Шукала роботу сама і отримала її завдяки щирому бажанню, наполегливій праці і відкритості до нового. Можливо, це переваги юності, не знаю. Розумію, що багато моїх знайомих працюють завдяки домовленостям. Проте політика моєї організації така, що туди лише за прохання і хороші оцінки не потрапиш. У нас справді потрібно працювати і професійна дисципліна перебуває на максимальному рівні.

 

 Як не вигоріти і не зайти в глухий кут, де брати мотивацію й енергію?

– Усі друзі говорять, що з таким ритмом життя я скоро вигорю або потраплю в психлікарню. У міру свого юного віку і жіночої натури, я дуже вразлива і емоційна. Тому постійно доводиться докладати неабияких зусиль, аби знаходити енергію, яку хочу нести в маси. Я знайшла для себе поки що дієві алгоритми: хвалю себе за кожен продуктивний день, купую подарунки, медитую і знайомлюся з новими людьми. Мене надихає любов. Почуття ейфорії до всього: починаючи від весни і закінчуючи стосунками між чоловіком і жінкою. Завдяки цьому і зберігаю баланс.

 

Спілкувалася Анна Мамай

 

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x