Максим Шевченко: «Якщо ти – мегакрутий спеціаліст, то працевлаштуєшся і без вищої освіти»

Максим Шевченко: «Якщо ти – мегакрутий спеціаліст, то працевлаштуєшся і без вищої освіти»

Український ринок праці останніми роками перебуває в стані трансформації, адже його постійно оновлюють та розширюють. У результаті з’являється багато нових пропозицій та робочих місць, але водночас посилюється соціальна напруженість у суспільстві, збільшується рівень тіньової зайнятості

Своїми думками та досвідом поділився таргетолог Максим Шевченко.

 

– Які особливості щоденної діяльності таргетолога?

– Насамперед, це вміння запобігати блокуванням соціальних мереж, спілкування з представниками технічної підтримки Facebook й Instagram, адже постійно змінюється політика та правила рекламної діяльності. Також заповнення замовником брифа і обговорення проєкту. Існує безліч зовнішніх факторів, що мають неабиякий вплив. Потрібно постійно моніторити рекламні показники, від цього і залежатиме наскільки і як окупиться твій клієнт. Основним сегментом є комунікація, як в онлайн режимі так і по телефону, уміння спланувати бюджет і раціонально розподілити його на основну рекламну компанію. Як на мене, зараз це одна з найбільш затребуваних онлайн-професій.

 

– Чим таргетолог відрізняється від SMM-фахівця?

– Технічно таргетолог і SMM-фахівець  працюють в одному векторі. У них дуже велика база завдань. Але специфіка роботи таргетолога відрізняється від обов’язків маркетолога. Коло завдань SMM-фахівця більш широке: такий співробітник займається розробкою контент-стратегій і плану публікацій, а спеціаліст з таргетингу – налаштуванням і введенням рекламних компаній в соціальних мережах. Потрібно зробити так, аби оголошення бачили не будь-хто, а тільки певна аудиторія – цільова. «Target» так і перекладається з англійської мови – мета.

 

– Якими навичками необхідно володіти, щоб стати спеціалістом у цій сфері?

– По-перше, потрібно вміти розбиратися в особливостях аудиторії різних соціальних мереж і знати, чим вони відрізняються одне від одного. Наступне – розробляння рекламного банера й оффера, що здатні «зачепити» аудиторію й поінформувати про користь товару для покупця. На цьому етапі потрібно вміти користуватися інструментами збору цільової аудиторії. Зокрема, постійно аналізувати, відстежувати реакції аудиторії та коментарів. Одне з найголовніших навичок – це розробка стратегії для популяризації продукту.

 

– Це радше штатна чи фріланс-професія?

– За фактом – це фріланс-професія. Коли в спеціаліста таргету є 3-5, а то й більше стабільних проєктів, то вони майже всі відкривають власні агенції. Тобто працюють самі на себе і просувають бізнес. Потрібно розумітися в тому, що ти робиш, аби отримувати прибуток.

 

 

– Чи є в тебе методика пошуку своїх клієнтів?

– Так, звичайно, користуюся понад 10 способами. Здебільшого розповідаю їх лише своїм учням. Насамперед, це самопіар. Потрібно обов’язково розробити блог та сайт-візитівку з кейсами, де йтиметься про твої вміння. Також необхідно створити бізнес-спільноти й чати задля залучення клієнтів. Якщо ви початківець і тільки-но пройшли курси, то раджу потроху виконувати перші замовлення за відгуки з невеликою оплатою. Краще починати з мікропроєктів з невеликим бюджетом, ніж одразу «упасти обличчям в бруд».

 

– Чи допомогло тобі навчання в університеті у формуванні власного професійного напряму?

– Чесно кажучи, більше так, ніж ні. Базову структуру побудови текстів за перевернутою пірамідою і навичок дизайну мене навчили в університеті, і це зараз неабияк допомагає. Здебільшого більшість знань отримав завдяки курсам інших спеціалістів, що я купував. Навчальний заклад дав фундамент, а все інше – моя впертість та наполегливість, і звичайно зацікавленість в цій сфері.

 

– Як ти вважаєш, наскільки необхідною є освіта в сучасних умовах працевлаштування?

– Об’єктивно кажучи, я прагнув не просто отримати диплом, а справді навчитися щось робити і створювати. У певній державній структурі вища освіта обов’язкова, без неї ти не влаштуєшся на роботу, якби не хотів. Переконаний на 99,9%, якщо ти – мегакрутий спеціаліст, то працевлаштуєшся і без вищої освіти. Навіть, бізнесмени, які успішно реалізовують підприємницьку діяльність, можуть надавати престижні робочі місця. Якщо ж у подальшому знадобиться вища освіта, то роботодавці відправлять тебе здобувати її заочно задля «галочки». Самостійно стати спеціалістом таргетингу цілком можливо – це значний плюс. Професія передбачає перелік конкретних навичок й уміння працювати з рекламними кабінетами соціальних мереж. Тому потрібно освоїти теорію: як працює таргетована реклама, як аналізувати результати. У навчанні допоможуть освітні канали на YouTube, кейси профі або тематичні форуми для обговорення.

 

– Як зберегти баланс між роботою та відпочинком за умови гнучкого графіку таргетолога?

– Зберегти баланс нескладно, головне правильно вибудовувати завдання та потреби. Також варто зважати на завантаженість та навчитися планувати свій час. Відпочивати потрібно обов’язково, але з користю. Наприклад, зараз я проходжу курси з особистого бренду в Instagram і згодом правильно популяризуватиму свою сторінку.

 

Спілкувалася Анна Мамай

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x