Скляров виправдовується перед Радуцьким

Скляров виправдовується перед Радуцьким

Голова правління ПрАТ «Азот» Віталій Скляров під час “круглого столу” в міській раді щодо питань очищення стічних вод досить часто згадував депутата Черкаської обласної ради Олександра Радуцького. 

Як писала «Нова Доба», конфлікт між ПрАТ «Азот» і КП «Черкасиводоканал» триває вже кілька років. Наразі за позовом «Азоту» в суді розглядають справу щодо стягнення штрафів із «Черкасиводоканалу».

Депутат Черкаської обласної ради Олександр Радуцький неодноразово висвітлював й аналізував цю проблемну тему на сторінках і в ефірах «Нової Доби». Натомість голова правління ПрАТ «Азот» Віталій Скляров зазначає, що депутат Черкаської облради Олександр Радуцький безпідставно звинувачує «в усіх бідах» «Азот».

– Рік тому з ініціативи Радуцького й директора «Черкасиводоканалу» було запущено збір підписів проти начебто рейдерського захоплення комунального підприємства «Азотом». Я тоді попросив Овчаренка зібрати колектив, щоб я надав пояснення – бо нас рейдерство не цікавить. У відповідь – тиша, а підписи таки позбирали. І згодом конфлікт знову повторився. Виходить, «Водоканал» просто не хоче платити за очистку стоків, тому звинувачує «Азот» у рейдерському захопленні, – сказав Скляров.

Як заявив далі голова правління ПрАТ «Азот», згодом виникло питання щодо укладення нового договору про очищення стоків. Відомо, що «Водоканал» відмовився підписувати договір за редакцією «Азоту», оскільки угода передбачає стягнення штрафів з «Водоканалу» за начебто перевищення допустимих концентрацій стічних вод.

За словами Склярова, досі за перевищення ПДК «Водоканал» ніразу не звинувачували – попри те, що були випадки, коли очисні були на грані екологічної небезпеки. А вже, мовляв, коли така ситуація сталася – в «Азоті» завявили, що наступна угода буде тільки з урахуванням штрафів за такі помилки.

– Стоки міські, а трубопроводи перебувають на балансі «Азоту». Коли по ночах на «Водоканалі» включають потужні насоси і рвуться трубопроводи, відповідаємо за наслідки ми. Ми платимо штрафи, а Водоканал, виходить, ні до чого.

Голова правління ПрАТ «Азот» стверджує, що заяви Радуцького про підвищення тарифу для населення через можливе запровадження штрафів для «Водоканалу» – неправдиві, адже тарифи погоджує і затверджує НКРЕКП.

– Заяви Радуцького про можливе збільшення тарифу – це абсолютна маячня. Тарифи затверджує НКРЕКП, і ніхто не дозволить ці штрафи. Ми ж хочемо внести ці пункти в договір, щоб дисциплінувати «Водоканал». Бо якщо буде загроза екелогічної небезпеки – хтось має за це відповісти, – запевнив Віталій Скляров.

За словами глави правління ПрАТ «Азот», «Водоканал» має скидати стоки в межах допустимих концентрацій, як прописано в місцевих правилах, що їх узгодили на виконкомі. У цих правилах прописано, що з усіх об’єктів, які скидають стоки з перевищенням вимог ПДК, «Водоканал» має вимагати встановлення лічильників, власних локальних очисних споруд і добиватися допустимих концентрацій, які скидають на очисні «Азоту».

Нагадаємо, на останньому засіданні суд схвалив доцільність перевірки очисних споруд «Азоту», хоч представники підприємства й заперечували потрібність експертизи.

– Це теж абсолютна маячня, бо щороку при захисті своїх тарифів при НКРЕКП ми надаємо на затвердження нашу інвестиційну програму і програму капітальних ремонтів, про яку ми наприкінці року звітуємо. І претензій від НКРЕКП не було, – сказав голова правління ПрАТ «Азот».

Як зазначив Скляров, сьогодні «Азот» продовжує очищати стоки, а заборгованість «Водоканалу» за надані послуги наразі становить 26 млн грн.

«Нова Доба» звернулася до депутата Черкаської обласної ради Олександра Радуцького за коментарем з цього питання.

У коментарі нашому виданню Олександр Радуцький повідомив, що до призначення Склярова на посаду керівника ПрАТ «Азот» з його попередниками ніколи не виникало якихось суперечок щодо очисних споруд. Останніми роками відбулося багато судових засідань через конфлікт між «Азотом» і «Черкасиводоканалом». Останнє пов’язане з договором, у якому «Азот» заявляє, що штрафуватиме «Водоканал».

– Звісно, «Черкасиводоканал» відмовляється від угоди за редакцією «Азоту», і це правильно. Бо угоду, як і тариф, затвердила НКРЕКП (про що каже і сам Скляров), аж тут раптом глава правління ПрАТ «Азот» вирішує внести свої корективи… Якби ці корективи зайшли у звітах для НКРЕКП, там не погодили б такі умови, – говорить Радуцький.

Як розповів депутат, спочатку «Азот» нараховував штрафи і плату за обслуговування очисних містом без ліцензій, без НКРЕКП, тобто це були надумані цифри. І так, за словами Радуцького, протягом 5–7 років «Азот»  отримував із «Водоканалу» десятки мільйонів гривень щороку. Відносини між підприємствами були врегульовані лише згодом, коли «Азот» таки змусили отримати ліцензію й затверджувати тарифи через НКРЕКП.

Під час «круглого столу» голова правління ПрАТ «Азот» зауважив на тому, що «Водоканал» має вимагати встановлення лічильників і будівництва локальних очисних від тих об’єктів, які перевищують допустимий рівень концентрації викидів. На це Радуцький відповів:

– То це виходить абсурд! Бо варто лише згадати збудовану Скляровим автомийку на території Соснівки. Стоки звідти куди діваються? Тобто він і сам шкодить, а потім за це штрафує місто.

Радуцький переконаний, що судових заяв узагалі не було б, якби на посаді Овчаренка був, приміром, представник «Азоту» – він би підписав договір на їхніх умовах, і «Водоканал» отримував би штрафні санкції.

– Рейдерство зараз не може бути прямим – через борги й визнання «Водоканалу» банкротом абощо… Тут діє приховане рейдерство, через керівництво заводу. І зараз могло не бути цих конфліктів, і тихенько усе підписали б, – говорить депутат.

Суми штрафів, пораховані експертами «Водоканалу», на рік становитимуть близько 300 млн грн. За словами Радуцького, місто цих грошей не даватиме, відповідно, ці обтяження сплачуватиме населення.

Відповідаючи на закиди Склярова щодо стану очисних споруд, Радуцький порівняв «Азот» із трактором 60-го року, що витрачає 100 літрів на годину роботи. Напротивагу йому – нова техніка, що працює на електриці й потребує менших затрат.

– Ми можемо стверджувати, що «Азот» не здійснював модернізацію, бо якби були вкладені гроші, то можна було б зекономити на електроенергії й обслуговуванні очисних. Відповідно, якби модернізацію здійснили – і затрати були б менші, і тариф був би нижчий. Але якщо «Азот» не хоче займатися очисними спорудами – то нехай віддають місту та й усе. «Водоканал» каже, що зможе обслуговувати очисні, але ж «Азот» на це не згоден, бо тоді доведеться самим платити гроші за послугу очищення, – каже Радуцький.

 

 Читайте також: У міській раді обговорили суперечку між «Азотом» і «Водоканалом»

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x