Роман Сущенко: «Наша команда вирішила придбати лінійний прискорювач для онкохворих на умовах лізингу»

Роман Сущенко: «Наша команда вирішила придбати лінійний прискорювач для онкохворих на умовах лізингу»

Нещодавно завершилося перше спільне засідання комісій щодо детального вивчення питання укладення угоди фінансового лізингу та щодо здійснення державно-приватного партнерства у формі концесії для придбання лінійного прискорювача КНП «Черкаський онкологічний диспансер Черкаської обласної ради».

 

Крім голови та членів комісій (створених відповідним розпорядженням голови облради), у засіданні узяли участь також його заступники, представники структурних профільних підрозділів ОДА, апарату облради, обласні депутати (по два від кожної фракції), керівники медичних закладів та журналісти.

Порядок денний передбачав обговорення чотирьох питань. Про це написав на своїй сторінці у фейсбуці заступник голови Черкаської облради Роман Сущенко.

 

Зокрема, це заслуховування та обговорення доповідей директора Черкаського онкологічного диспансеру Віктора Парамонова про переваги та недоліки існуючих лінійних прискорювачів і додаткового обладнання, етапів і прогнозованих термінів будівництва бункера онкоцентру; доповіді директора департаменту фінансів ОДА Наталії Кравченко про можливості придбання прискорювача за бюджетний кошт. Насамкінець, учасники засідання обговорили переваги та недоліки того чи іншого варіанту.

 

«Нагадаю, що фракція «Європейської Солідарності» в Черкаській обласній раді від початку дебатів щодо обрання оптимального шляху для будівництва спеціалізованого бункеру та придбання лінійного прискорювача для онкопацієнтів Черкаського обласного онкодиспансеру неухильно відстоювала позицію розглянути та вивчити обидва напрями. Ми створили умови для проведення всебічного глибокого аналізу і вивчення переваг та недоліків концесії та лізингу.

Попри маніпуляції та спроби політичного впливу з боку опонентів ми відстояли нашу позицію і переконали наших партнерів по коаліції у Черкаській обласній раді, частину депутатського корпусу під час останньої чергової сесії голосувати за таке консолідоване рішення. Логічним наслідком ухваленого 4 червня 2021 року рішення стало відповідні розпорядження голови Черкаської облради.

За час, що минув, наша команда і я як перший заступник голови Черкаської обласної ради провели низку консультацій із медичними працівниками, експертами, юристами, банкірами. Ми цікавилися фаховими думками щодо придбання обладнання як в лізинг, так і в концесію, при цьому не відкидали найідеальніший, з точку зору майбутніх боргових зобов’язань, варіант фінансування усього проекту за кошти обласного бюджету.

Перед початком засідання комісії переважна більшість фахівців підтримала закупівлю дорого обладнання шляхом лізингу. За моїм дорученням фахівці ретельно вивчили економіку цього питання. На основі аналізу доходів і витрат комунального підприємства Черкаський обласний онкодиспансер вони дійшли висновків про доцільність закупівлі лінійного прискорювача у лізинг.

 

На користь цієї моделі свідчать прозора структура закупівлі і використання коштів, мінімізація можливих корупційних ризиків, щорічні асигнування на рівні 52 млн грн з боку держави на розвиток підприємства, оплата заробітної плати та надання пакету радіологічних послуг онкохворим, нівелюється ризик впливу валютних коливань на вартість лінійного прискорювача і допоміжного обладнання, створюються можливості для якісного обслуговування та ремонту прискорювачів у процесі тривалої експлуатації, забезпечення витратних матеріалів тощо. Обладнання встановлюватиметься упродовж місяця з моменту укладення угоди та використовуватиметься упродовж терміну погашення зобов’язань, що забезпечить безкоштовне безперервне лікування онкохворих за рахунок фінансування НСЗУ за підвищеним тарифом. Упродовж 3−5 років обладнання стане комунальною власністю, лікарня визначає тип прискорювача, а банк закупить його без проведення тендерної процедури. Очікувані витрати на утримання обладнання становитимуть до 3 млн грн на рік.

Інший шлях, на думку фахівців, не виглядає настільки привабливим та прозорим (переваги і недоліки викладені нижче у довідці).

Враховуючи наведені аргументи, економічні розрахунки, думки медичних працівників та інтереси громади Черкаської області наша команда схилилася до позитивного рішення на користь придбання лінійного прискорювача в ЧООД для онкохворих пацієнтів на умовах лізингу.

Свою позицію ми донесли публічно і під час засідання комісії підтримали її голосами. За результатами прямого голосування, нашу думку також підтримали 10 з 11 членів комісії. «За» концесію голосував лише один член комісії, 3 − утрималися, 7 − були «проти». Таким чином, комісія рекомендує розглянути та затвердити це рішення на подальших засіданнях профільних комісій, президії та на черговому пленарному засідання Черкаської облради (у вересні 2021 року).

 

Нагадаю, що 4.06.2021 року депутати облради виділили 2,5 млн грн на виготовлення проектно-кошторисної документації. 22.06 розпочато процедуру закупівлі на роботи з виготовлення ПКД. 8.07.2021 − відбувся аукціон. Після визначення переможця у кінці липня буде укладено угоду і через 60 діб − виготовлено документи проекту. Після проведення експертизи ПКД буде затверджено (приблизно до 01.10.2021). За словами Віктора Парамонова, в Україні є типові розробки бункеру для лінійних прискорювачів (досвід Миколаєва, Запоріжжя, Житомира та інших обласних центрів), тому ніхто не збирається вигадувати «велосипед», що значно скоротить час. Залишиться лише адаптувати проект до наших умов (пристосувати до існуючих приміщень та будівель, оцінити геологічну ситуацію, приєднатися до енергоживлення, та підвести комунікації, каналізацію, воду тощо). Орієнтована вартість будівництва бункеру коливатиметься в межах 15−20 млн грн. Роботи з його зведення можуть розпочатися уже в листопаді. Термін будівництва у часі триватиме від 6 до 12 місяців. Таким чином, у Черкаського онкодиспансеру є перспективи.

Учасники засідання також оцінили показники бюджетних надходжень. Спостерігається стала тенденція перевиконання обласного бюджету (від 10%), що створює підстави для оптимізму. Зважаючи на цю тенденцію комісії запропонували не відкидати варіант придбання обладнання за кошти обласних, районних та міського бюджетів шляхом проведення відкритих торгів. У такому випадку придбані прискорювачів одразу стають частиною комунальної власності, послуга для онкохворих стає безкоштовною, обладнання утримуватиметься за рахунок «радіологічного пакету» НСЗУ.

Разом з тим, ми продовжуємо вивчення усіх трьох моделей, європейського досвіду, можливостей та відповідних умов чинного законодавства для ухвалення остаточного рішення і проведення перемовин з нашими політичними партнерами та переконання опонентів на основі принципів прозорості і найбільшої користі для громади Черкаської області», − йдеться у дописі.

 

 

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x