Черкаські правоохоронці попереджають про можливі випадки шахрайства

Черкаські правоохоронці попереджають про можливі випадки шахрайства

Останнім часом досить сильно зросла кількість випадків заволодіння чужим майном шляхом обману та зловживання довірою (шахрайство). Шахраї здебільшого вдаються до різноманітних та винахідливих способів незаконного заволодіння чужим майном, діючи на вулиці, в інтернеті, телефоном і навіть приходять додому.

 

Законодавством України за шахрайство передбачена кримінальна та адміністративна відповідальність.

Так, стаття 190 Кримінального кодексу України визначає шахрайство як заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою.
Слід зауважити, що предметом шахрайства (тобто тим, чим злочинець протиправно заволодіває) є не тільки майно (гроші, цінності тощо), а й право на майно.
Здебільшого причиною попадання під вплив шахраїв є власна недбалість та надмірна довіра до людей, які знаходяться по той бік екрану монітора чи телефонної слухавки.

 

Основні схеми, які використовують шахраї

Шахрайство з надзвичайною ситуацією.
Шахраї телефонують друзям або родичам, видаючи себе за жертв, та змальовують екстрену ситуацію (наприклад: мене було заарештовано; мене пограбували; я потрапив до лікарні), благаючи про допомогу, у вигляді грошового переказу.
Опинившись в подібній ситуації, дотримуватись наступного алгоритму дій:

1. Під час дзвінка перепитайте, в якому відділі поліції або відділені лікарні знаходиться Ваш родич, адресу його місцезнаходження та вимагайте назвати прізвище, ім’я і по батькові Вашого родича, число, місяць та рік його народження.
2. Якщо ці дані не збігаються, то шахраї набрали ваш номер шляхом випадкового набору, тому повідомте їм, що ви звертаєтесь до поліції.
3. Після такого дзвінка зателефонуйте родичу і з’ясуйте, де він перебуває у цей час та чи дійсно він потребує вашої допомоги.
4. У разі, якщо ваша близька людина не бере слухавку, то зателефонуйте за номером «102» або у відділення, де зі слів шахраїв, вона знаходиться, або під’їдьте туди особисто. Ніким і ні в якому разі грошові кошти не передавайте та не пересилайте на картку.

Шахрайства, пов’язані з покупками через мережу Інтернет.
Низька ціна товару, значно нижча від конкурентів, необхідна повна або часткова передоплата. Продавець виставляє низьку ціну, але просить обов’язково передоплату, повну або часткову, відмовляється від оплати у відділені служби доставлення. В таких випадках покупець оплативши товар, його частину чи вартість доставлення досить часто залишається ні з чим.

Щоб вберегтись, дотримуйтеся простих правил:
1. Під час покупок в Інтернеті – передоплату внесіть тільки перевіреним продавцям, в інших випадках оплачуйте товар після отримання.
2. Звертайте увагу на відгуки щодо продавця тих чи інших товарів або послуг.
3. Не користуйтесь “сумнівними” Інтернет-сайтами.
Шахрайство під виглядом соціального працівника.
Як правило, шахраї приходять до помешкання людини, представляючись соціальним працівником. Вони обов’язково спробують зайти до помешкання та будуть пропонувати різноманітні послуги. Це може бути і допомога в обміні грошей, продаж товарів за нижчою від ринкової вартості ціною, допомога з оформленням документів для призначення субсидій чи для надання гуманітарної допомоги або будь-що інше. Їхня мета єдина — потрапити до вас у помешкання, дізнатися, де ви зберігаєте гроші та заволодіти ними.

Якщо з вами сталась подібна ситуації, пам’ятайте:
1. Не довіряйте незнайомим людям, які прийшли до вас, ким би вони не представлялися.
2. Не відчиняйте їм двері та не запрошуйте їх увійти у вашу оселю. Завжди вимагайте документи та перевіряйте надану ними інформацію, перетелефонувавши до організації, яку вони представляють.
3. Покличте сусідів, щоб вони були присутні під час розмови з незнайомцями.
4. Ні в якому разі не повідомляйте незнайомцям інформацію про грошові кошти які маєте вдома та не розказуйте де їх зберігаєте.

Шахрайство, представившись працівником банку.
Шахрай маскується під працівника банку і просить надати інформацію: реквізити картки, одноразові паролі. Також під час розмови шахрай може переконувати здійснити перерахунок коштів, зняти ліміт по картці. Повідомляє, що рахунок у небезпеці (от-от буде заблоковано, або якісь злодії почали виводити кошти), та пропонує не гаяти часу, а переказати усі кошти на «безпечний рахунок» (тобто на рахунок шахрая). Також вас можуть попросити терміново підійти до найближчого банкомата (з функцією прийому готівки cash in) і негайно зняти усі гроші. Після чого вимагають одразу ж покласти ці кошти на «безпечний рахунок» через той самий банкомат.

Як вберегти себе та свої кошти? Запам’ятавши наступну інформацію:
1. Нікому й ніколи не повідомляє свій ПІН-код.
2. У жодному разі не надавайте особисту інформацію у відповідь на електронні листи чи дзвінки, навіть із банку. Краще самі перетелефонуйте на офіційний номер call-центру вашої фінустанови і з’ясуйте ситуацію.
3. Працівник банку ніколи не буде дзвонити до вас із закритого номера. Якщо вас просять надіслати пароль або інші карткові дані, не робіть цього, поки самі не зв’яжетесь із банком і не переконаєтесь, що це не спроба шахрайства.
4. Працівник банку ніколи не може сам дзвонити вам, аби запитати ваше «контрольне слово» з анкети.

Будьте пильні, перевіряйте надану вам інформацію, не довіряйте незнайомим людям! Та якщо ви чи ваші знайомі все ж таки стали жертвою шахраїв, негайно телефонуйте за номером 102, або вирушайте до найближчого відділу поліції.

Не будьте байдужими до людей похилого віку, якщо вони просять вас допомогти перерахувати через термінал велику суму грошей, поцікавтесь їх проблемою, можливо саме Ви зможете допомогти зберегти їх заощадження. Завжди будьте уважними та обережними!

 

За інформацією пресслужби поліції Черкаської області 

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x