“Ресурсну кімнату. Простір можливостей“ відкрили в Черкаському національному унівреситеті

“Ресурсну кімнату. Простір можливостей“ відкрили в Черкаському національному унівреситеті

“Ресурсна кімната. Простір можливостей” — це спеціально облаштований простір на базі вищого ЧНУ, який буде використовуватись для надання насамперед корекційних логопедичних та психологічних послуг дітям із особливими освітніми проблемами. Зокрема, такими, що мають мовленнєві труднощі. “Ресурсна кімната” також буде в нагоді при роботі педагогів із батьками таких дітей. Ідея створення “Ресурсної кімнати “Простір можливостей” належить трьом активним студентками ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва ЧНУ. Втілити її в життя дозволила співпраця у проєкті UPSHIFT. Цю програму в черкаському регіоні реалізує громадська організація “ Слов’янський культурний центр “Задзеркалля” за підтримки Дитячого фонду ООН ( ЮНІСЕФ) за підтритмки уряду Японії.

Студентки спеціальності “Початкова освіта” Аліна Федоренко, Богдана Шарапа та Вікторія Коржук розпочали втілювати свою мрію про “Ресурсну кімнату” у стінах свого вишу починаючи від креативного задуму до підготовки до написання і захисту грантового проєкту, отримання врешті фінансування та проведення великих конслуьтацій з освітянським колом, логопедами, батьками дітей із інклюзією.


Ментори програми весь час підтримували та надихали дівчат у їхній роботі, давали цінні поради. На консультативні зібрання, яких загалом було чотири, запросили також директорів закладів освіти Черкас та області, які мають інклюзивні класи, і яким часто бракує фахівців, які б могли на високому рівні проводити навчання з дітьми з особливими освітніми проблемами.
Це був обмін думками та досвідом по суті.
Насправді, потреба в “Ресурсній кімнаті” є велика.


Студенти завдякі цій універсальній платформі отримають майданчик для практикування. За словами освітян, це така корисна робота з реальним змістом, яка має чіткий прикладний характер.
Потрібний “Простір можливостей” і навчальним закладам. Адже таким чином вони поповнять вчительський склад фахівціями з вузькою спеціалізацією.
Проте, на думку педагогів, головний сенс такої інновації – у захисті самих дітей, яким потрібно допомагати в опанування необхідних життєвих компетенцій. Нині спостерігається загрозлива тенденція щодо збільшення кількості дітей, що мають певні мовленнєві проблеми і порушення, що заважають освітньому процесу. Війна негативно впливає на ментальне здоров’я маленьких українців. Тому залишати їх та їхніх батьків із цією проблемою є без перебільшення загрозливим для майбутнього країни.


Логопедичні послуги, робота в напрямку психологічної кореції буде проводитись на базі навчального-наукового інституту соціальної роботи та мистецтва ЧНУ абсолютно безкоштовно.
– Продовжуємо робити важливі та актуальні справи. Наш найцінніший ресурс — ініціативне та патріотичне студентство- відчуває виклики часу і прагне їх долати, – підкреслив ректор ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, професор Олександр Черевко. – Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького серед інших спеціалістів готує фахівців дошкільної та початкової освіти. І це гарний приклад нашої співпраці з навчальними закладами області. Тема інклюзії нині є особливо актуальною. І буде актуальною на перспективу. Бо в Україні йде війна. І для дуже багатьох людей, особливо дітей, це не минулось без наслідків і певних порушень у психиці. Проте ЧНУ має і волонтерський центр, і центр психологічної підтримки та допомоги, а відтепер має можливість надавати безкоштовні послуги дітям з освітніми проблемами.


“Простір можливостей“ поділено на сенсорну та навчально-пізнавальну зони. Вони будуть використовуватись для емоційного і психологічного розвантаження та фізичного розвитку дітей.
У сенсорній зоні розмістили Дерево мрій, де і діти, і самі студенти зможуть поділитись власними мріями та думками. Тут також розміщено так званну світлову пісочницю. Вона має налаштовувати на позитивний настрій завдяки тактильній терапії та спеціально підібраному музичному супроводу. А ось для найменших відвідувачів “Ресурсної кімнати” будуть використовувати ще й сухий басейн із кульками. Тут діти вчитимуться відчувати та опановувати власне тіло. Відповідно й релаксувати.
Директор навчального-наукового інституту педагогічної освіти, соціальної роботи та мистецтва ЧНУ ім. Богдана Хмельницького Тимофій Десятов акцентував у свою чергу, що цінність створенної “Ресурсної кімнати” полягає в тому, що синхронізується академічна підготовка безпосередньо з практичною підготовкою студентів. І таким шляхом це дозволяє вийти на відповідні кваліфікаційні навички.


Координаторка проєкту молодіжної програми UP SHIFT дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Черкаській та Кіровоградській областях та представниця громадської організації “Задзеркалля“ Олена Ковальова звернула увагу на те, що UPSHIFT — потужна міжнародна програма, яка діє в 47 країнах світу, є іноваційною освітньою програмою, що дозволяє молоді успішно реалізовуватись у проєктному менджменті.
У свою чергу Олександр Кашлаков, голова ГО “Слов’янський культурний центр “Задзеркалля”, додав, що проєкт “Ресурсної кімнати” більше не про гроші:


– Це обширна програма, яка реалізується завдяки ресурсу від багатьох донорів. Тому середня сума фінансової підтримки для втілення мрій прогресивних молодих людей в життя на цьому етапі становить близько 80 тисяч гривень. Якщо ідея гарно спроєктована і якщо вона має перспективи та затребувана суспільством, може бути дофінансованою. Менторська підтримка відбувається впродовж чотирьох місців від початку заходження команди в програму.

Тетяна Євген’єва

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x