У ЧНУ обговорювали проблеми фізико-математичної освіти

У ЧНУ обговорювали проблеми фізико-математичної освіти

Учора в конференц-залі Черкаського національного університету пройшов круглий стіл на тему : «Проблеми фізико-математичної освіти в Україні». Мета заходу – обмін досвідом математичної та фізичної освіти в різних країнах; визначення основних проблем математичної та фізичної освіти в різних країнах, отримання та розробка пропозицій математиків та фізиків з метою вдосконалення освіти та розуміння громадськістю потреби у вивченні математики та фізики для розвитку молодого покоління та всього людства. В результаті дискусії було підготовлено спільний документ з метою організації майбутньої роботи та інформування органів освіти про думку спільноти. Про це повідомляє власний кореспондент “Нової Доби”.

За словами організаторів заходу, нині, на жаль, незважаючи на обіцянки МОН, правила вступу до університетів практично не передбачатимуть обов’язковості ЗНО з фізики – навіть для інженерів сертифікат з фізики можна замінити на сертифікат з англійської мови, тобто до університетів прийдуть діти без базових знань з фізики. Реформи вищої освіти та зацікавленість університетів та випускаючих кафедр у збереженні контингенту навіть дуже слабких студентів без базової підготовки поступово призводять до примітивізації освіти та неможливості підготовки спеціалістів з багатьох інженерних спеціальностей. Ніякого контролю якості освіти фактично немає. Крім того, останнім часом почали простежуватися проблеми з погіршенням масового викладання фізики та математики в усьому світі. Це викликане намаганнями знизити навантаження та забезпечити “щастя” дітей шляхом уникнення наполегливої праці в процесі шкільного навчання, “компетентісним” підходом, де нібито здійснюється підготовка до “життя” – а насправді, лише до виконання простих робіт без створення бази до грунтовної вищої освіти. Проте, в Україні неможливе лише використання досвіду інших країн, де певні успіхи досягаються за зовсім інших умов.

На заході, вчителі, викладачі та науковці шукали можливість знайти шляхи розвитку фізико-математичної освіти, та примусити органи влади враховувати наші пропозиції.

У ЧНУ обговорювали проблеми фізико-математичної освіти

– Математика і фізика – це початок всього. Знання, які вони дають, дуже важливі і довготривалі. Вони залишаться назавжди. Вони впливають на все у нашому житті. Вони можуть змінити все в кожній частині нашого життя, – зазначив під час спілкування з власним кореспондентом «Нової Доби» всесвітньо відомий фахівець в області фізики і хімії матеріалів, організатор всесвітніх конференцій Професор Марек Данілевський (Технологічий університет «Академія гірничо-хутнича», Краків, Польща). – Наразі фундаментальний рівень фізики і математики в Україні дуже високий. Вище, ніж у Польщі. В Україні більше базових науковців і у них рівень вище.

Вчений також висловив переконаний, що ми повинні докласти всіх зусиль, щоб не втратити такі надбання.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x