«Фрекен Жюлі»: спокусу на одну дію презентують у Черкаському театрі Шевченка (ФОТО)

«Фрекен Жюлі»: спокусу на одну дію презентують у Черкаському театрі Шевченка (ФОТО)

Прем’єра спокуси на одну дію «Фрекен Жюлі» відбудеться в Черкаському театрі Шевченка 22-23 червня. П’єсу шведського драматурга Августа Стріндберга втілив головний режисер Станіслав Садаклієв. Ця історія про вибір, про боротьбу між пристрастю і здоровим глуздом, про нехтування мораллю задля власної вигоди.

 

Однак в основі сюжету не класичний любовний трикутник, адже головна героїня достатньо сильна й занадто дивна, аби задовольнитися роллю коханки. До всього – вона графиня, а він та його наречена – з прислуги.

– Понад століття вистава «Фрекен Жюлі» не сходить зі сцен світових театрів. Ба більше, ця п’єса була екранізована 41 раз в усіх кінематографічних країнах Європи. Август Стріндберг – саме той драматург, який своїм новаторством зламав стереотипи. Соціум мав певні претензії через натуралістичну проблематику, що порушив автор, – зазначив завідувач літературно-драматургічної частини Борис Юхно.

Режисеру-постановнику Станіславу Садаклієву завжди цікаво заглиблюватися у психологію персонажів. У новій роботі один із акцентів зосереджений на дитячих психотравмах фрекен Жюлі, лакея Жана й кухарки Христини, що сформували їхні характери та призвели до спільної помилки в подальшому.

– Кожна жінка – особлива по-своєму, а тому має унікальний світогляд, манеру поведінки. Мені до вподоби аналізувати мотиви їхніх вчинків і в житті, і драматургії. У цьому матеріалі було цікаво заглибитись, знайти конкретні відповіді, чому вони щось зробили, розібратися у причині, а не просто показати конфлікт. Із виконавицями ролі фрекен Жюлі Анною Німайєр та Катериною Олейніковою працювалося легко. Обидві мають власне сприйняття, функціонування емоційної пам’яті. Хтось її відключає і трансформує на сцену, якщо це стосується особистих переживань, дехто працює за протилежним принципом, – сказав Садаклієв.

Головний художник Сергій Ридванецький зазначив, що обговорення пʼєси з режисером-постановником наштовхнуло на думку: усі наші фобії родом із дитинства. Тому знайшли відповідне сценографічне рішення – повернути героїв у минуле за допомогою пісочниці.

– На початку роботи в нас виникало багато ідей, як організувати простір. Ішлося про шини, тенісні столи, традиційну кухню. Але в результаті зійшлися на тому, що не варто загромаджувати майданчик. Тому актори існуватимуть у пісочниці, посеред якої розташований стіл кубічної форми. Колір бортиків обирали гуртом, згадували, в яких пісочницях ми гралися у дитинстві. Дерево пофарбували в зелений, однак основу покрили ще кількома кольорами, – зауважив Ридванецький.

Він додав, що символічним є також момент, коли під час дійства дорослі вживатимуть напої з дитячого посуду. До слова, його за допомогою 3D-принтера виготовив актор Максим Рижевол, який грає Жана.

Через те, що одним із основних елементів є пісок, то і колірна гама костюмів, їхня фактура є натуральною.

– Режисер зазначив, що костюми повинні бути зручними, мати естетичний вигляд й розкривати характер персонажів. Саме тому графиня Жюлі, яку виховували як хлопчика й навчили ненавидіти чоловіків, вбрана в сорочку чоловічого крою та спідницю-штани. Усередині неї триває постійна боротьба двох протилежних, – розповіла художник костюмів Наталка Ридванецька.

Вистава відбуватиметься у супроводі живої музики. Музичне оформлення і тексти пісень створив заслужений артист України Сергій Бобров.

– Музичний матеріал створювався спеціально для вистави: щось я використовував зі старих напрацювань, а інше – зовсім нове. Для мене це не просто написати пісню, а створити музичне полотно. Я прочитав пʼєсу й відштовхувався від характеристики персонажів, тому музичні фрагменти різноманітні: кантрі, блюз, джаз, латиноамериканські мотиви. Зі мною в команді ще четверо музик. У виставі ми є демонами сну, які закручують цю історію, – сказав Бобров.

Акторка Анна Німайєр зауважила, що на репетиціях панувала особлива атмосфера, тому і працювати над роллю було легко.

– Ми постійно жартували й сміялися на читках, репетиціях, пропонували різні ідеї та втілювали їх. Не пригадаю день, коли б команді було некомфортно. Я вдячна режисеру за роль Жюлі, бо вона багатогранна і потрібно щось у собі шукати, зважати на постійні зміни поведінки та настрою героїні, – поділилася Німайєр.

Квитки можна придбати в касі або за лінком https://ck.kontramarka.ua/uk/freken-zuli-93621.html. Наступні покази вистави відбудуться 11-12 липня.

 

Наталія Кузнєцова

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x