Обережно, автомобіль: засіб пересування чи залізний убивця?

Обережно, автомобіль: засіб пересування чи залізний убивця?

Травмовані, госпіталізовані, загиблі. Щодня в Україні в середньому відбувається близько 500 аварій. За даними Департаменту інформаційно-аналітичної підтримки Національної поліції України, лише за перші 8 місяців поточного року кількість аварій із постраждалими зросла: зафіксували 16 898 таких випадків із 1 січня по 31 серпня. Загинуло 1 996 осіб (рік тому – 1 949) і майже 22 тисячі травмовано. Статистика свідчить, що кількість ДТП перевищує аналогічний показник 2016 року на 8,5 тисячі (майже 9 %). Черкащина ж має свої сумні цифри. За вказаний період у Черкаській області сталося 2 528 аварій, з них 83 випадки загибелі осіб, а 822 людини отримали травми. У самому ж обласному центрі за період із січня по вересень сталося 1 095 аварій, з них 221 випадок – з потерпілими, 8 осіб загинуло, а 297 отримали травми.

Небезпека на дорозі не вибіркова: серед постраждалих є особи всіх вікових категорій від однорічних малюків чи підлітків до пенсіонерів. Так нещодавно після ДТП двоє золотоніських підлітків опинилися у лікарні й нині потребують допомоги на лікування. Хлопця та дівчину збили просто у центрі міста на пішохідному переході. Водночас у Черкасах під колеса авто на пішохідному переході втрапив 10-річний хлопчик. Дитину в тяжкому стані госпіталізували до дитячої обласної лікарні, а кілька днів потому на пішохідному переході в місті машина збила 77-річного пенсіонера. Старенького забрали до лікарні.
Дуже часто водії, скоївши ДТП, намагаються уникнути відповідальності і втікають із місця аварії. Наприкінці вересня у Черкасах у ДТП постраждала жінка з однорічною дитиною, а винуватця автопригоди досі розшукують: і поліція, і рідні постраждалої родини. Як свідчать очевидці, водій автомобіля «ВАЗ-2108» білого кольору скоїв зіткнення з авто «Hyundai Accent», яке рухалось попереду, та просто зник з місця ДТП. Однорічного малюка з підозрою на черепно-мозкову травму госпіталізували до дитячої обласної лікарні.

Про цей випадок черкащанка Олена Висоцька згадує як про страшний сон, що вдало закінчився. Того вечора, близько 10-години, вона з чоловіком та однорічною донькою поверталися додому від батьків.
– Саме тоді, коли чоловік зменшив швидкість, щоб повертати вже на стоянку, ми відчули сильний удар позаду. Він був такої сили, що нашу автівку розвернуло аж на інший бік дороги, і ми ледь не врізалися у стовп, мабуть, від цього зіткнення вберегли янголи-охоронці, бо тоді я не знаю, що було б з нами, – розповідає жінка. – Чоловік був пристебнутий паском безпеки, тому не постраждав, а я з дитиною була на задньому сидінні. Малеча вдарилася головою, а я – плечем, адже намагалася закрити собою маля.
За словами постраждалої, чоловік після того, як прийшов до тями від шоку, вибіг перевірити іншого водія, проте той швидко зорієнтувався, що сталося, натиснув педаль газу і втік з місця пригоди. Поліція не знайшла винуватиця аварії й досі, а родина нині ремонтує авто та заспокоює дитину, яка після цього випадку почала плакати уві сні.
За даними аналітичної групи «Corestone Corp», Україна є одним із лідерів у світі за рівнем смертності в ДТП разом із США, Росією, Грузією, Індією та Вірменією. Показники смертності в нашій країні у 3–4 рази вищі, ніж у європейських, де існують обмеження швидкості руху на дорогах у населених пунктах та покарання за порушення правил дорожнього руху чи водіння у нетверезому стані в рази суворіше.
Після так званої «харківської трагедії», під час якої дівчина на шаленій швидкості, вилетівши на тротуар, забрала життя п\’ятьох людей і ще шістьох уклала на лікарняні ліжка, тема дорожньо-транспортних пригод набула неабиякого резонансу. Адже питання безпеки на дорозі й безпеки пішоходів і раніше трималося на хитких вагах, а нині все загострилося в рази. Від забраних життів, причин аварії та філософських питань аварія доводить: будь-який автотранспортний засіб може перетворитися на залізного вбивцю.

– Система навчання водінню нині така, що не дозволяє людям їздити безпечно. Маємо визнати: більшість водіїв не вміють їздити. Додамо до цього відсутність дорожньої розмітки і знаків, а ще погане дорожнє покриття. У сумі отримуємо одну з гірших статистик у Європі, – коментує очільник автомобільного клубу «Черкаси», досвідчений водій та автоспортсмен Андрій Яроменко. – Не можна в країні, де купують водійські права, мати хороших водіїв. Неможливо їздити правильно із нашою дорожньою інфраструктурою.
Із пішоходів, зауважує Андрій Яроменко, теж ніхто не знімає відповідальності за їхнє життя. Лише, пересуваючись містом, вони порушують елементарні правила дорожнього руху – кожен другий йде на червоне світло на пішохідному переході, а кожен третій перебігає дорогу у невстановленому для цього місці.
– Водночас українські пішоходи відмовляються у темний час доби носити світловідбивні елементи, що може вберегти їм життя. А потім їх збивають насмерть, – говорить автоспортсмен. – За п’яних водіїв – взагалі окрема тема корумпованості… Проте, допоки у кожного п’яного водія в нашій країні не відбиратимуть права, доти люди будуть гинути з їхньої вини.
Однак, сідати за кермо у нетверезому стані для українців – звичайна справа. Так, лише за перше півріччя 2017 р. поліція склала 46 тисяч протоколів на п’яних водіїв. Верховна Рада України ухвалила закон, який посилює покарання за водіння в нетверезому вигляді. Законодавці за водіння у нетверезому стані передбачили штраф, сума якого складає 10 200 гривень. Окрім того, правопорушника на рік позбавлятимуть права керування автомобілем.
Якщо ж протягом двох років після цього у такому стані водія зупинять удруге – штраф складе 20 400 гривень (1 200 неоподаткованих мінімумів), права у водія забиратимуть на три роки. Якщо впродовж п’яти років після цього водія зупинять п’яним утретє – штраф зросте до 40 800 гривень, а прав на водіння авто його позбавлять на 10 років.

Обережно, автомобіль: засіб пересування чи залізний убивця?

Хоча держава всіляко намагається посилити покарання за таке порушення, що несе пряму загрозу як життю водія, так і пішоходу, любителі екстремального водіння під впливом оковитої продовжують сідати за кермо, а порівняно зі світовою практикою, в Україні одні з найлояльніших покарань. Якщо в Україні фіксована норма алкоголю у крові становить 0,2 проміле, то у Великобританії допустима норма алкоголю – 0,8 проміле, а штраф за її перевищення складає від 4 700 $. У сусідній Польщі діє така ж норма, як в Україні – 0,2 проміле. Проте за її перевищення там доведеться заплатити від 145 до 1200 євро. А, наприклад, у Чехії, Словаччині, Угорщині і Румунії взагалі діє так звана «нульова толерантність». Навіть 0,2 проміле алкоголю у крові там розцінюють як порушення.
Лідерами за розмірами штрафів щодо водіїв-п’я­ниць Скандинавські країни. Наприклад, у Швеції, як і в Україні, відносно низька гранична межа допустимого алкоголю в крові – 0,2 проміле. Проте покарання – серйозніші. Конкретних розмірів штрафів немає: сума залежить від доходів правопорушника. Мінімальний штраф відповідає сумі, яку водій заробив за 40 днів. Водночас, закон передбачає можливість позбавлення свободи до шести місяців.
На жаль, нові суворі штрафи поки що не зменшують кількості п’яних водіїв на українських дорогах. За даними Нацполіції, уже за останні 10 місяців цього року на українських дорогах зареєстрували 88 тисяч п\’яних водіїв. І це лише ті водії, які «попалися» правоохоронцям. А відтак, чимало людських життів залежать від «металевих коней», керованих не зовсім адекватними «наїзниками».

Інфографіка – 24 канал.

Анна Сакун

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x