Викладачки ЧНУ навчали медіаграмотності слухачів Університету третього віку

Викладачки ЧНУ навчали медіаграмотності слухачів Університету третього віку

Викладачки кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль навчали медіаграмотності слухачів Університету третього віку. Захід відбувся в 1 НК Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького 4 листопада.
«Вік не повинен стишувати освітні амбіції людей та закривати доступ до всього нового й модерного. Тренінг допоможе слухачам та слухачкам Університету третього віку розібратися у світі дезінформації, а також дасть конкретні інструменти для боротьби з ІПСО, яку проводить ворог проти нашої країни», — звернулась до присутніх завідувачка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Тетяна Бондаренко.

Подібні уроки з медіаграмотності проводили минулого року в школах міста. Наразі з’явилася змога порівняти рівень сприйняття інформації серед молоді та старшого покоління.

Під час уроку присутні вчилися відрізняти реальні зображення від згенерованих ШІ та дізнавалися про таке поняття як «медіаграмотність».

Учасники тренінгу поповнили свій словник такими поняттями, як дезінформація, маніпуляція фактами, фейк, пропаганда, прихована реклама, клікбейт, цензура та зіграли в гру, навчившись знаходити ці поняття в публікаціях медіа. 

Під час заняття навчилися відрізняти факт від судження та правильно верифікувати інформацію, дізналися, як не стати жертвою фішингу та інших видів шахрайств в інтернет-просторі та ознайомилися з переліком «білих медіа».

Обговорили також правила споживання новин у месенджерах, зокрема в телеграмі. Слухачів лекції навчили встановлювати двофакторну автентифікацію, аби посилити захист особистої інформації. Учасники тренінгу також навчилися аналізувати чутки та відокремлювати правду від дезінформації.

Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль пояснили присутнім, чому не можна брати участь у розважальних, проте небезпечних опитуваннях.

«Усе, що ви робите в мережі, залишає свій слід, тому будьте обачні під час споживання та поширення контенту», — додала старший викладач кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Світлана Коваль.

Підсумовуючи, спікери та слухачі визначили основні кроки до медіаграмотності.

Учасники тренінгу поділилися, що завдяки навчанню дізналися, як правильно поширювати новини та розрізняти фейк від правди, подякували за отриманий досвід та запевнили, що тепер будуть більш уважно споживати контент.

«Тренінг із медіаграмотності вважаю актуальним. Нам варто розуміти, що треба сприймати як факт, а де є фейк або маніпуляція чи інша інформація. Тому медіаграмотність і в побуті, і професійній діяльності, я вважаю, відіграє свою роль», — поділилась враженнями слухачка Університету третього віку, голова Правління ГО «КолоОбіг» Світлана Бєляєва.

Автор: Ольга Ярмолич

Фото: студентка 1-Ж курсу Анна Куюмджи.

Подібні публікації

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x