Як правильно оцінити стан двигуна авто з пробігом

16 Жовтня 2025, 09:07
0

У цій статті поговоримо про те, як зробити одну з найрозумніших покупок у вашому житті. Адже правильний вибір авто з пробігом – чудова можливість отримати значно більше автомобіля за ті ж гроші, оминувши шалену втрату вартості нової машини. Та головне тут – не цифри пробігу на панелі, а реальний стан двигуна. Саме від нього залежить, чи стане ваше придбання вигідним, чи перетвориться на бездонну прірву для грошей. Тож тримайте кілька професійних трюків, як розпізнати «живий» мотор і не дати себе обдурити.

Візуальний аналіз двигуна

Почнемо з найпростішого – огляд під капотом. Ідеально вимитий до блиску двигун на б/у авто – перший привід насторожитись. Так часто маскують свіжі патьоки мастила й інших рідин. Шукайте маслянисті плями біля прокладок, на стиках. Легкий шар пилу – нормально, а от жирні калюжі – вже тривожний дзвінок. Огляньте ремені на наявність тріщин, а шланги – на еластичність. Задубілий, потрісканий шланг може луснути в найбільш незручний момент.

Прослуховування роботи ДВЗ

Далі запускаємо мотор. Хороший силовий агрегат заводиться з півоберта і тихо, рівно муркоче. Ніяких сторонніх металевих стукотів, свисту чи скреготу бути не повинно. Нерівномірна робота на холостих, коли оберти «плавають» – ознака проблем з запалюванням або паливною системою. Різко, але коротко натисніть на газ. Мотор має жваво відгукнутись, без провалів. Будь-який «ц-ц-ц» чи «грюк-грюк» – майбутній головний біль.

Перевірка рівня і стану мастила

На прогрітому, але заглушеному двигуні (зачекайте хвилин 5-10) витягніть щуп. Протріть, вставте назад і знову витягніть. Рівень має бути між відмітками MIN та MAX. Колір – світло-коричневий. Чорний – мастило давно не міняли. А якщо на щупі ви бачите білу емульсію, схожу на згущене молоко, – біжіть! Це означає, що антифриз потрапляє в оливу, і такий мотор – кандидат на дуже дорогий ремонт.

Тест на димність вихлопу

Ледь помітний білий димок на холодному авто – звичайний конденсат. Та якщо після прогріву з труби валить густий білий дим – знову ж таки, може бути охолодна рідина у циліндрах. Чорний дим – проблеми з паливною системою, переливає. Найгірший варіант – синій або сизий дим вихлопу. Вірна ознака того, що ДВЗ «їсть» мастило. Готуйте гроші на заміну кілець або капіталку.

Діагностика роботи двигуна під час їзди

Останній іспит – тест-драйв. Автомобіль має розганятися впевнено, без ривків. Натискайте на газ, слухайте, як ДВЗ реагує під навантаженням. Чи немає сторонніх гулів, вібрацій, що передаються на кузов? Не соромтеся проїхатись по-різному: і спокійно, і динамічно. Це найкращий спосіб відчути реальний стан силового агрегата.

Висновки і рекомендації

Якщо у вас є хоч найменші сумніви, не економте на професійній діагностиці. Заженіть авто бу на офіційний сервіс. Хлопці підключать сканер, виміряють компресію і побачать те, що приховано від очей. Така невелика інвестиція може зберегти вам тисячі в майбутньому.

 

*рекламний матеріал

guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x