Поштові марки друкують в Україні

Ніби природно, що кожна держава самостійно друкує свої поштові марки. Але Україна після відновлення її незалежности у 1991 році не мала поліграфії, здатної випускати знаки поштової оплати. Коли 16 липня 1990 року Верховна Рада Української РСР ухвалила Деклярацію про державний суверенітет України, художник Олександр Івахненко отримав від Міністерства зв’язку УРСР замовлення на виготовлення поштової марки, присвяченої цій події. Друкувати марку довелося в Москві. З цієї марки почалася сучасна історія української поштової марки.

Московська друкарня «Держзнаку» надрукувала ще кілька марок для України, але українці не схвалювали такого стану і тому вісім наступних марок було надруковано в канадській друкарні «Canadian Bank Note», ще дві − у Австрії та Угорщині. Від 1992 року Україна сама випускає свої поштові марки. Про це Ольга Бистрицька підготувала репортаж з поліграфкомбінату «Україна» для інтернет-видання Центру транспортної стратегії, а головний редактор цього видання Владислав Решетняк надав можливість оприлюднити її розповідь. Незалежний інформаційний Центр транспортної стратегії вивчає розвиток транспортного комплексу України і надає інформацію, потрібну для зростання економіки України в цілому. На поліграфкомбінат «Україна», де від 1992 року «Укрпошта» друкує марки, можна потрапити лише з особливою перепусткою. У цеху офсетного друку встановлено дві машини німецького концерну КBA, придбані у 2005 і 2008 роках. За годину вони друкують 720 тис. стандартних марок. Залога – три особи. Папір для марок замовляють в Англії. В Україні такого паперу немає. На комбінаті є спеціяльний виробничий підрозділ, зайнятий приготуванням фарб. Базові кольори купують в Німеччині.

Для захисту від фальшування використовують ультрафіолет, мікротекст або рельєфний друк. Після друку марки ще раз перелічують і пересилають у відділ перфорації, де теж стоїть німецька машина. Неправильна перфорація на марці вважається браком, але дуже цінується серед колекціонерів. Після перфорування марки розрізають і передають на контролю. Контролер комбінату вручну переглядає кожен аркуш і на кожній пачці ставить свій підпис і печатку. Марки ще раз рахують і передають замовникові. Начальник Центру філателістичної продукції «Укрпошти» Наталя Мухина розповіла: «Марки − це поштові гроші. Вони бувають стандартні і художні марки, які стають основним предметом колекціонувания. Щодо цього між поштовими адміністраціями різних країн існує конкуренція, у якій «Укрпошта» багато разів була переможницею. Проєкти марок розглядає Редакційно-художня рада, до якої входять художники, історики, представники музеїв, Інституту національної пам’яті, філателісти. Тематичні пляни випуску марок формуються на основі пропозицій, які надходять до «Укрпошти». Щорічний плян випуску марок в середньому має до 50 сюжетів з життя України. Вартість річного комплекту − 300−350 грн. Протягом останніх років були випущені стандартні марки серії «Листя», тепер виходять марки серії «Герби міст і селищ України» з показом гербів Ялти, Чопа, Ніжина, Єнакієва, селищ і сіл Шацька, Парутіного, Клесова і Мариніна. Діють певні обмеження з випуску поштових марок живим людям. Винятком є артисти і спортовці – поштові марки на честь братів Кличків, Руслани Лижичко і Джамали, першого президента України Леоніда Кравчука. Діє також проєкт «Власна марка». Плянується випуск марок, на яких буде зазначено вага і різновид відправлення. Це зробить оплату зрозумілою для відправників і поштовиків».

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x