На базі Черкаської єпархії УПЦ КП надають допомогу залежним людям

Дата: 18-04-2018, 19:32

На базі Черкаської єпархії УПЦ КП надають допомогу залежним людям
При Черкаському єпархіальному управлінні УПЦ КП із вересня 2017 року діє духовно-консультативний центр «Покрова». Установа допомагає людям, які мають хімічну залежність. Зокрема надає первинні консультації особам, що страждають від будь-яких видів залежностей, включаючи залежність від стосунків. Сприяє у разі необхідності в отриманні медичної допомоги лікаря-нарколога. Проводить курс амбулаторної реабілітації для залежних осіб у вигляді, як мінімум, 10 індивідуальних консультацій на базі приміщення єпархії. Також надає постійну духовно-консультативну підтримку людей які пройшли реабілітацію. Працює з Групами Анонімних Алкоголіків по програмі 12 кроків. Особливістю закладу є те, що допомогу тут надають амбулаторно з дотриманням чинного законодавства. Про це повідомляє власний кореспондент «Нової Доби».

На базі Черкаської єпархії УПЦ КП надають допомогу залежним людям

– Будь-яка залежність вражає всі сфери людини, фізіологію, психіку та духовну сферу. Дуже скоро так само вражаються всі соціальні зв’язки, що утворює замкнене коло. Допомога виправити якусь одну сферу призводить лише до короткострокових результатів. Через постійні внутрішні та зовнішні конфлікти людина, у більшості випадків, знову повертається до найефективнішого методу «знеболення». Логічно було би утворити мультидисциплінарну команду, яка б одночасно впливала на всі сфери, однак з цим виникають проблеми. Релігійність і духовність різні речі, співпраця психологів, медиків та духовенства, які мають узгоджену і ефективну програму роботи, зустрічається дуже рідко. Ці всі люди повинні мати одне бачення проблеми, узгоджувати свої дії. Саме це ми і зробили в нашому центрі, – розповідає керівник центру, священик, медичний капелан Ігор Лєсов.

Ідея, яку використовують у Центрі не нова. З’явилася вона в Англії, в 30-х роках минулого століття група алкозалежних осіб та віруючих утворила «Оксвордську групу». Ці люди систематично зустрічалися у групі взаємодопомоги і мали непогані результати. Потім, після невдалого лікування в одного з авторитетніших психологів К.Г.Юнга, одна дуже заможна людина зі Сполучених Штатів приєдналася до цієї групи, і трошки пізніше народився рух Анонімних Алкоголіків, який вражав результатами своєї роботи медиків в США.

Цікавий момент у тому, що це була дуже заможна людина, і, пробувши у Юнга на терапії рік, він задоволений результатом сів на корабель до США, але з корабля його вже виносили у стані запою. Він спитав потім Юнга, що з ним трапилось. Той відповів, що в нього є лише два варіанти вижити – або найняти собі охоронців, які би забороняли йому пити, або лягти у закриту лікарню. Обидва варіанти його не влаштовували. Юнг додав, що на його думку лише якісь рідкісні духовні практики можуть допомогти. Бізнесмен був людиною віруючою, але після походу в церкву напився знову. Саме він, після знайомства з Оксвордськими групами став одним із засновників А.А, і до своєї смерті більше жодного разу не торкнувся спиртого.

Через доволі короткий час кількість учасників руху А.А. стала сягати десятки, сотні тисяч врятованих з пекла залежності людей. В 50-ті роки з’явилися подібні групи для наркозалежних людей. На сьогодні мільйони людей по всьому світу є учасниками цієї програми. У той же час це не могло бути панацеєю з багатьох об’єктивних причин, тому фахівці психологи, психіатри почали об’єднувати цю програму з найкращими досягненнями у своїх царинах. Утворився спільний, об’єднаний формат, найкраще описаний американським лікарем Філіпом Флоресом, що стало своєрідною синергією у боротьбі з залежностями людини. Це і є найефективнішим форматом у роботі із залежною поведінкою, коли людина отримує найкраще з того, що вона потребує.

– Якщо коротко, що можливо буде не зовсім коректо, суть програми полягає у повній зміні духовних пріоритетів у залежної людини, – продовжує Ігор Лєсов. – У чому є полягає суть нашої реабілітації? Будь-яка людина має від народження інстинкти – соціальний, самозбереження і розмноження (включаючи цукерково-квітковий період). Ці потреби, будучи інстинктами, не можуть бути не задоволеними. Є два типи родин, перший тип – де ці потреби просто не задовільняються, і другий, найважчий для лікування – де були прояви насилля, психологічного або фізичного. Дитина в процесі соціалізації вчиться задовільняти ці потреби не прямо, а спотворено, формується стійкий егоізм. Життя в егоізмі призводить до різного роду конфліктів, які у свою чергу спричиняють біль (страх, самотність і цілий список інших негативних почуттів). Перші спроби знеболення, а саме так сприймаються наркотики, алкоголь, стосунки, азартні ігри у цьому контексті, запам’ятовуються мозком і виникає порочне коло: у разі не спрацювання звичайних способів, мозок підказує найкращий з йому відомих. Окрім цього, систематичне вживання психоактивних речовин спотворює систему роботи нейромедиаторів, гормонів задоволення, дофаміну та інших. Утворюється нова речовина THIQ, яка вже не дає можливості людині жити звичайним життям, навіть маючи все. Саме тому і потрібна революція в духовному плані, тому що першоджерелом людини є дух, а одже можна звертатися за допомогою до творця всього живого – Бога.
В процесі реабілітації людина бачить історію свого життя саме з цього боку і це дає розуміння причин. Це працює за рахунок енергії болю і відчаю, адже всі залежні люди дуже страждають від своїх залежностей, багато разів звертаються за допомогою по одній з трьох сфер, відповідно знаходять лише частину відповідей, зриваються знову.
Далі зникає почуття провини за зломане життя, а там де була нанесена шкода, вона компенсується. Останній етап – це випрацювання нових навичок поводження, адже для залежних людей поняття «норми» є дуже болісним відчуттям.

За словами працівників закладу, за досить короткий час їхньої діяльності вже вдалося допомогти багатьом людям, котрі на сьогоднішній день не лише відмовилися від вживання психотропних речовин, а й змінили погляди на життя.

Черкаси наживо

Спецтеми

Погода

Погода