Як мінімізувати можливі аварії на черкаських дорогах?

Як мінімізувати можливі аварії на черкаських дорогах?

Кількість аварій за останні місяці на черкаських дорогах зростає. У дорожньо-транспортні пригоди потрапляють не тільки водії-новачки, але й кермувальники із досвідом. Щодень у новинах повідомляють про зіткнення машин, автобусів, серед яких є постраждалі, у тому числі й діти. Журналісти «Нової Доби» спробували розібратися, що вплинуло на цю невтішну тенденцію і як запобігти можливим аваріям.

З метою посилення державного контролю з питань безпеки перевезення пасажирів Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області спільно з Національною поліцією проводять з 21 липня рейдові перевірки під назвою «Перевізник». Приводом для цього стала нещодавня масштабна аварія на трасі «Київ-Чоп» у Житомирській області.

Особливу увагу інспектори приділяють перевірці дотримання вимог технічного стану транспорту, режиму праці та відпочинку, а також вимог європейської угоди до кермувальників, які здійснюють міжнародні перевезення, а також наявність усіх документів, що визначені ст. 39 Закону України  «Про автомобільний транспорт». Контролюється додержання затвердженого розкладу та маршруту руху, пасажирських квитків та квитанцій щодо багажу, а також вимоги присутності двох водіїв для поїздки на відстань більше, ніж 500 км або перевезення груп дітей, за межі населених пунктів та протяжністю понад 250 км.

− Перевірки транспортних засобів проводять постійно протягом року, але через нагальну потребу ми пришвидшили цей процес. Спільно з Нацполіцією на сьогодні перевірили 245 транспортних засобів і виявлено 83 порушень. Згідно із законодавством про автомобільний транспорт за недотримання вимог передбачені санкції. Адміністративно-господарські штрафи накладаються інспекторами після складання акту рейдової перевірки або протоколу за ст. 164, ст. 133-1. Їхня сума коливається від 340 до 17 000 грн відповідно до виду порушень, – зазначає начальник Укравління Укртрансбезпеки у Черкаській області Володимир Завгородський та додає, що за сім місяців поточного року перевірили понад 1 800 автобусів, складено 470 актів проведення перевірки щодо дотримання вимог та виявлено 670 порушень. Про застосування штрафних санкцій винесено 250 постанов на суму понад двісті вісімдесяти тисяч гривень та близько ста постанов про накладання адміністративних стягнень на 7 786 грн. До державного бюджету порушниками автомобільного законодавства загалом сплачено понад 194 тис. грн.

Начальник Управління патрульної поліції в Черкаській області Олександр Кокоба вбачає збільшення за останні місяці кількості аварій у культурі водіння черкащан, а також не дотриманні правил дорожнього руху. На його думку, необхідно підвищити суму штрафних санкцій, що стимулюватимуть водіїв дотримуватися всіх необхідних норм:
− Зараз у місцях концентрації аварій розміщені додаткові патрулі, вони мають проводити роз’яснювальні роботи і контролювати рух автомобілів. Загалом, за перше півріччя поточного року ситуація значно покращилася. Всього зареєстровано 1 726 дорожньо-транспортних пригод, що своєю чергою на 8 % менше, ніж у першому півріччі минулого року. Щодо аварій із потерпілими, то показники зменшилися на 20 % на противагу 2017 року, − зазначив Олександр Кокоба.

Інструктор із водіння Автомобільного клубу «Черкаси» Сергій Гусєв головною причиною виникнення на дорогах частих і навіть смертельних аварій називає не­уважність. Каже, кермування автівкою – це не автоматичний процес як, наприклад, ходьба. Це процес складний, що включає багато факторів: відчуття власного авто, його поведінки в тих чи тих ситуаціях, постійна оцінка довколишньої ситуації, розуміння не лише правил безпеки, а й застосування практичних навичок водіння автомобілем.

– Знання, що дають водіям в автошколах, здебільшого спрямовані не на те, щоб навчити водити, а на те, щоб здати іспити. Все. А в кермуванні і поводженні себе як повноцінний учасник дорожнього руху цього замало, потрібні практичні навички. Іншими словами, людину потрібно навчити водити автомобіль: коли пригальмувати, коли додати швидкості, як поводитися на слизькому покритті чи вологому, налаштувати правильний тиск у колесах і типу гуми на них, чи навіть правильна посадка в автівці. Це все – різна фізика процесів і впливає на поведінку автомобіля, – говорить Сергій Гусєв.
Водночас, зауважує інструктор, для того, щоб зрозуміти, як поводитиметься автомобіль, потрібно хоча би раз спробувати, як він себе поводитиме в критичній ситуації, тобто на грані. Щоб це було безпечно, слід йти на спеціальні курси, або ж знайти безпечний майданчик і пробувати, щоб автомобіль розвернуло в іншу сторону, чи «понесло». До всього, каже фахівець, не всі люди знають, що в деяких ситуаціях на дорозі не потрібно гальмувати, а треба відпустити гальмо і справитися з кермуванням. Цим речам потрібно ретельно вчитися і реагувати не інстинктивно, а виважено і з чітким підходом до будь-якої ситуації на дорозі.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x