Техніка їзди по ямах

Техніка їзди по ямах

Хоча офіційно спеціальної техніки для проїзду по ямах і не існує, але в наших автошколах уже давно навчають майбутніх водіїв, як рухатися пошкодженими дорогами з найменшим збитком для автомобіля. Скористатися такими порадами не завадить і бувалому водієві.

Найтиповіші пошкодження дороги
Вибоїна. Найпоширеніша яма на наших дорогах. Якщо є можливість, необхідно пропустити її між колесами, якщо ні – загальмувати перед ямою й накатом прокотитися по ній. Кермо тримати треба міцно, а передні колеса – прямо.
Напливи. Часто буває так, що між старим асфальтом і новим утворюється перепад, що перетворюється на небезпечний трамплін. Висновок: якщо попереду колір асфальту дещо змінився – скидайте швидкість.
Колія. Асфальтове покриття, по якому часто їздять великі вантажівки, з часом просідає під їх колесами, утворюючи такі собі колії. Рух легкової машини цими коліями призведе не лише до підвищеного зношування шин, а й до розбалансування коліс.
Провали. Якщо помітили, що вздовж узбіччя тягнеться рівчак, тримайтеся не ближче, ніж за метр від нього. У будь-який момент асфальт біля ями може проломитися разом із колесом машини, що їде по ньому.
Каналізаційні люки. Часто буває так, що верхній шар асфальту навколо люка сідає, оголяючи його металевий корпус. Не ризикуйте проїжджати над такою спорудою. Висоти дорожнього просвіту може не вистачити для вашого днища, бамперів чи глушителя.

Поради бувалих
Сьогодні в ролі спеціалістів по їзді по ямах виступає мало не кожен водій, якому доводиться бодай інколи мідати за кермо. Та існують люди, поради яких є особливо цінними, адже вони бачать не тільки самі ями, а результати їхнього впливу на машину.
– Інколи серце кров’ю обливається, коли бачу вивернуту шарову чи деформовану напівось. Про диски і скати вже навіть і говорити нічого. – говорить автомеханік СТО в Черкасах Петро Заливайченко. – На жаль, не всі водії знають, як мінмізувати пошкодження, яке може завдати машині яма, тому нерідко ми пояснюємо це.
За словами експерта, потрібно запам’ятати раз і назавжди – вжджати в яму машина має з «відпущенми гальмами».
– За метр-півтора перед вибоїною відпускайте гальма і вимикайте зчеплення. Після того, як передні колеса виїдуть із ями, можна починати розгін, – говорить Петро Якимович. – Якщо ви вже „влетіли” в яму, ні в яком разі не гальмуйте саме в ній. Під час гальмування вся вага машини переноситься на передню підвіску, і тоді сила удару виросте в декілька разів. Якщо долати яму доводиться під час повороту, робіть це на мінімальній рівномірній швидкості. Розгін починайте лише після того, як передні й задні колеса вийдуть із ями.
На період „сезону ям” поміняйте шини на продукцію вітчизняного виробника або країн СНД. По-перше, вони дешевші, а по-друге, значно краще пристосовані до наших доріг. Хоча модні зараз газові амортизатори мають ряд переваг, однак на дорогах з ямами найкраще та безпечніше для всієї підвіски працюють гідравлічні.
„Розумна” АБС, яка так виручає взимку, на ямах збільшує відсоток пошкодження підвіски. Під час провалу у вибоїну система не дозволяє колесу котитися по ямі, і воно отримує фронтальний удар.

Безпека понад усе
* Рухаючись по багатополосній трасі, не зосереджуйте максимум уваги на ямах. „Тікаючи” від ями, можна вдарити машину, що рухається поряд, або підставитись під удар водія, який рухається в „мертвій зоні” та не підозрює про ваші раптові маневри.
* На крутому повороті краще в’їхати в яму, ніж об’їжджати її по зустрічній смузі.
* Щоб зменшити зношування коліс під час їзди по ямах, водії інколи збільшують тиск у шинах. Роблячи це, не забувайте, що „поведінка” такої машини на дорозі відрізняється від звичної.
* Забудьте про розмови по мобільному за кермом. На тих смугах перешкод, в які перетворюються дороги, відволікатися на розмови по мобільному – означає в десятки разів підвищити вірогідність пошкодження машини.
* Вікна й фари в машині мають бути чистими, а лампи ближнього світла (галогенки) – поміняні на нові. Лампочки краще обирати з більш високою температурою. Це дозволяє чіткіше бачити контури ям на дорогах.
* Якщо ви потрапили в яму або протягом тривалого часу рухалися по розбитих дорогах, не полініться зайвий раз перевірити ходову та кути установки коліс. Погіршення їхнього функціонування не лише призводить до посиленого зношування шин, а погіршує керованість.

Владислав Бедринець

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x