Староста в громаді: нові законодавчі ініціативи

Староста в громаді: нові законодавчі ініціативи

На Черкащині після місцевих виборів в окремих громадах виникали ситуації, пов’язані з невдоволенням мешканців новопризначеними старостами. Про перші такі прецеденти журналісти з експертами говорили в програмі «Сьогодні. Головне» на Суспільному телебаченні. https://youtu.be/_KGURehxLsQ

Проте, такі ситуації не обмежуються однією-двома громадами. От, наприклад, вже цього року виник конфлікт на Канівщині. https://suspilne.media/93498-u-seli-na-cerkasini-protestuut-proti-novoobranoi-starosti/

Ситуація певною мірою прогнозована. На зорі реформи з децентралізації влади староста мав обиратися і в деяких громадах таки обирався мешканцями старостинського округу. Минулого року після внесення змін у ряд законів, особа того, хто займе посаду старости, перестала залежати від людей. Відповідно до статті 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування» в редакції від 16 липня 2020 року, староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.

По суті, зважаючи на таку передбачену законом можливість, голови громад на свій розсуд визначилися з кандидатами на ці посади, без попередніх обговорень з тими, чиї інтереси староста мав би представляти. А новообрані депутати цю ініціативу підтримали.

 

Велика кількість таких конфліктів по всій Україні – і у грудні 2020 року парламентарі відреагували. Було зареєстровано законопроект 4535,

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70734

яким пропонується внести низку змін до деяких законів України щодо  розвитку інституту старост.

По-перше, законопроектом інститут старости виключений з системи місцевого самоврядування. По-друге, законопроект передбачає обов’язкове громадське обговорення усіх кандидатур на посаду старости з жителями старостинського округу. Таке обговорення може відбувати у формі громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю.

По-третє, визначене поняття старостинського округу із застосуванням відповідної термінології. Мета утворення таких округів − надання відповідних послуг жителям такого округу та забезпечення представництва їх інтересів старостою. При цьому кількісно старостинський округ тепер має налічувати не менше 1500 жителів.

По-четверте, законопроектом до компетенції сільських, селищних, міських рад нарешті віднесено утворення старостинських округів, затвердження Положення про старосту, прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень старости відповідно до чинного законодавства.

По-п’яте, відповідно до законопроекту, староста буде не членом виконкому, а працівником відповідної ради на постійній основі.

 

Фактично в такий спосіб вирішується питання, коли виконком кількісно перевищував склад ради через велику кількість старостинських округів у громаді, оскільки раніше в законодавстві не було визначено, скільки населених пунктів має входити до складу старостинського округу.

Прийняття цього законопроекту дійсно врегульовує актуальні питання діяльності старост. Але, як часто буває, воно дещо запізніле. У більшості громад старости вже є, так само як і конфлікти навколо них. Проте, краще пізно, ніж ніколи. Тож подивимося, чи отримає ця ініціатива під реєстраційним номером 4535 підтримку більшості народних депутатів України у сесійній залі парламенту.

 

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x