Як вибрати «правильне» морозиво?

Як вибрати «правильне» морозиво?

Морозиво – чи не найголовніші літні ласощі. На що ж звертати увагу при купівлі цього десерту?

У Головному управлінні Держпроспоживслужби в Черкаській області розповідають про маркування морозива та інформацію, що зазначена на етикетці.

Найважливіший показник на етикетці морозива, на який необхідно звернути увагу, – це маркування ДСТУ.

Для морозива є три стандарти:

ДСТУ 4733:2007– морозиво на молочній основі (молочне, вершкове і пломбір) повинно виготовлятися винятково з молока та продуктів його переробки, без застосування будь-яких жирів та білків немолочного походження;

ДСТУ 4734:2007 – виготовляється на основі плодово-ягідної або овочевої сировини з додаванням цукрового сиропу, натуральних барвників, ароматизаторів та інших необхідних для виробництва інгредієнтів;

ДСТУ 4735:2007 – виготовляють із комбінованим складом сировини і випускають із частковою заміною молочної сировини на компоненти рослинного походження (рослинні жири).

Відповідно до ДСТУ 4735:2007, пункту 5.4.1 маркування має містити таку інформацію:

– найменування морозива;

– найменування і місцезнаходження виробника (юридична адреса, із зазначенням країни і, при розбіжності з юридичною адресою, адреса виробництва);

– товарний знак виробника (за наявності);

– склад морозива;

– харчові добавки, ароматизатори, інгредієнти з генетично модифікованих джерел (при їхньому застосуванні);

– масу нетто;

– харчову цінність 100 грамів продукту;

– дату виготовлення;

– умови зберігання;

– термін зберігання;

– інформацію про сертифікацію (знак відповідності), при необхідності;

– штрих код згідно з ДСТУ 3147 (для споживчої тари)

– зазначення дійсного стандарту.

Що означає найменування морозива на етикетці?

Найменування морозива має складатися з декількох слів, що є термінами, і може бути доповнено зареєстрованим товарним знаком. За основу береться термін «морозиво молочне» («морозиво вершкове»), далі приводяться додаткові терміни, що характеризують продукт, розташовані вони в порядку значимості.

Найменування морозива з харчосмаковими продуктами повинно включати термін, що відповідає найменуванню харчосмакового продукту, наприклад «морозиво пломбір з вареним згущеним молоком».

У найменуванні морозива з використанням фруктів або горіхів указують які саме фрукти або горіхи входять до складу. Проте, якщо на пакуванні є зображення фруктів/горіхів що використали, то у найменуванні допускається термін «із фруктами/горіхами».

У найменуванні морозива з використанням ароматизаторів включають термін «з ароматом» із зазначенням конкретного аромату.

Якщо було використано ароматизатор натуральної ванілі чи ванілін, у найменуванні морозива зазначають термін «з ароматом ванілі».

Морозиво може бути багатошаровим: «двошарове» або «тришарове». Наприклад, «Морозиво двошарове вершкове ванільне і шоколадне». Якщо на етикетці дано зображення порції морозива в розрізі, то  інформацію про шари можна у назві не вказувати.

У найменуванні глазурованого морозива термін «глазуроване» заміняють словами “у глазурі” (із указівкою конкретного найменування глазурі) або “у шоколаді”. А у найменуванні глазурованого чи не глазурованого морозива на паличці включають термін “ескімо” після слова “морозиво”.

Також існує морозиво «декороване», тобто прикрашене декоративними харчовими продуктами. У тих випадках, коли споживач бачить зображення порції на етикетці, у найменуванні декорованого морозива термін “декороване” допускається заміняти словами, що відповідають найменуванню декоративного харчового продукту, наприклад «з мигдалем» чи «з карамеллю».

Також, у тих випадках, коли на етикетці дано зображення порції морозива, то у найменуванні морозива у вафельних виробах (печиві ) допускається не вказувати слова: «у вафлях (печиві)», «у вафельному стаканчику», «у вафельному ріжку».

У разі порушення ваших прав рекомендують звертатися до Держпродспоживслужби за місцем проживання або до Головного управління Держпродспоживслужби області.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x